Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد امیرآبادی فراهانی در حاشیه دیدار با اعضای هیات مدیره کلینیک طهورا و آشنایی با بخش های مختلف این مرکز گفت: کلینیک طهورا مرکز تخصصی قابلی است و اقداماتی که در بحث فرزندآری انجام دادند بسیار مثبت بوده است.

او گفت: به نظر می رسد که هم هزینه های این مرکز برای طیف گسترده جامعه قابل قبول است و هم امکانات و دستگاه های آن بسیار مناسب و پیشرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم قم گفت: امکانات و دستگاه های خوب، به روز و پیشرفته ای در این مرکز در رابطه با درمان ناباروری، زنان و اورولوژی مشاهده کردم و امیدوارم این مرکز بتواند به یکی از مراکز خوب کشور تبدیل شود که باید اقدامات خود را گسترش دهند و توسعه این مرکز اقدام مهمی است که باید انجام شود.

او با بیان اینکه یکی از ظرفیت های خوب کشور در حال حاضر جوان بودن جمعیت کشور است،گفت: مسئله جمعیت بسیار مهم است زیرا در آینده نه چندان دور جمعیت کشور ما پیر خواهد شد و نیازمند جمعیت جوان هستیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: مقام معظم رهبری هم روی مسئله جمعیت همواره تاکید داشته و دارند که با توجه به امکانات و ظرفیت کشور، جمعیت ایران می تواند تا ۱۵۰ میلیون افزایش یابد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ایجاد و حمایت از چنین مراکزی برای درمان ناباروری می تواند راهگشای افزایش جمعیت کشور باشد؛ همچنین قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» که مجلس فعلی آن را تصویب کرد و حمایت ها و پیش بینی های خوبی در آن انجام شده است.

آزمایشگاه سلول های بنیادی برای نخستین بار در کلیینک طهورا راه اندازی می شود
او ضمن ابراز امیدواری در خصوص راه اندازی آزمایشگاه سلول های بنیادی توسط این مرکز گفت: پیرو مذاکراتی در رابطه با ایجاد آزمایشگاه سلول های بنیادی توسط این مرکز در قم مقرر شد که معاونت محترم درمان دانشگاه علوم پزشکی قم طی یک بررسی نتیجه رایزنی های خود را به ما اعلام کنند که اگر نیاز باشد با وزیر صحبت می کنم تا بخش خصوصی بتواند به این حوزه وارد شود زیرا قم حتما باید یک بیمارستان تخصصی سلول های بنیادی داشته باشد.

امیرآبادی گفت: سلول های بنیادی جزء درمان های آينده بشری خواهد بود و از امروز باید برای این قضیه فکری شود و باید روی آن کار کنیم و کمک کنیم که این اتفاق در قم عملی شود.

او گفت: درکل بخش خصوصی باید وارد این قضایا شود و بخش دولتی و بخصوص دانشگاه علوم پزشکی باید ناظر باشد و بر اموری که بخش خصوصی انجام می دهد نظارت داشته باشند.

کلینیک طهورا نظم و امکانات خوبی دارد
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم هم در این دیدار گفت: طهورا مرکز درمانی خیلی خوب و مرتب و منظمی است و کارها در آن طبق روال و نظم خوبی پیش می رود امیدوارم بیش از این گسترش و توسعه پیدا کند.

محسن رضایی آدریانی در خصوص تاثیرگذاری مراکز درمان ناباروری در بحث فرزندآوری و جوانی جمعیت نیز گفت: در قانون جوانی جمعیت به عنوان یکی از تکالیف قانونی برای وزارت بهداشت آمده که باید مراکز درمان ناباروری در کشور افزایش پیدا کند.

او گفت: از ابتدای سال بیمه ها پای کار آمدند و بخشی از هزینه های درمان ناباروری را پوشش می دهند که اقدام خیلی موثری است.

او گفت: به طور میانگین ۱۰ درصد مردم جهان نابارور هستند که طبق آمار، ایران با تعداد نابارور بیشتر، حدود ۱۵ درصد نابارور دارد و هم اکنون در وضعیتی هستیم که حتی اضافه شدن یک فرزند به جمعیت کشور نیاز و ضرورتی محسوب می شود.

رضایی گفت: اقتدار و حفظ امنیت هر کشور بستگی به میزان جمعیت آن کشور دارد و ایران هم به این منظور نیازمند افزایش جمعیت است که قطعا مراکز درمان ناباروری می توانند کمک شایانی به افزایش جمعیت کشور داشته باشند.

باید بستر برای زوج های نابارور هموار شود
اوگفت: در قانون جوانی جمعیت مشوق هایی را در نظر گرفته اند تا افراد را ترغیب به فرزندآوری کنند اما زوج های نابارور خودشان به دنبال فرزندآوری هستند و ما باید زمینه فرزندآوری را برای آنان آماده کنیم تا بتوانند بارور شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت درمان ناباروری آزمایشگاه سلول های بنیادی درمان ناباروری جوانی جمعیت جمعیت کشور او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۷۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت نخستین سلول مغزی مصنوعی با آب و نمک 

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از ساینس الرت، محققان توانسته اند اتصالات عصبی به نام سیناپس‌ها را با استفاده از همان آب و مواد نمکی که مغز از آن استفاده می‌کند شبیه سازی کنند؛ پیشرفتی که به رشته نوظهور «یونترونیک» که ترکیب زیست شناسی و الکترونیک است کمک می‌کند.

گروهی از پژوهشگران دانشگاه اوترخت در هلند و دانشگاه سوگانگ در کره جنوبی، از عملکرد مغز انسان که از ذرات باردار به نام یون‌های محلول در آب برای انتقال سیگنال‌ها در نورون‌ها استفاده می‌کند، الهام گرفته اند.

یکی از ویژگی‌های مهم توانایی مغز برای پردازش اطلاعات، انعطاف پذیری سیناپسی است که به نورون‌ها اجازه می‌دهد تا قدرت اتصالات بین خود را در پاسخ به تاریخچه ورودی تنظیم کنند.

این دستگاه که جدید «ممریستور یونترونیک» نام دارد، میزان بار الکتریکی را که قبلا از آن عبور کرده است «به یاد می‌آورد» و ما را به ساخت سیستم‌های مصنوعی با قابلیت تقلید از مغز ابرقدرت انسان نزدیک‌تر می‌کند.

«تیم کامسما» «Tim Kamsma» فیزیکدان نظری از دانشگاه اوترخت، می‌گوید: این دستاورد نشان دهنده یک پیشرفت حیاتی به سمت رایانه‌هایی است که نه تنها می‌توانند الگو‌های ارتباطی مغز انسان را تقلید، بلکه از همان محیط نیز استفاده کنند.

ممریستور یونترونیک به شکل مخروط با محلول آب و نمک در داخل آن، فقط ۱۵۰ در ۲۰۰ میکرومتر عرض دارد (عرض حدود سه یا چهار تار موی انسان در کنار هم). تکانه‌های الکتریکی باعث حرکت یون‌ها در کانال مخروطی شکل شده و تغییرات در بار الکتریکی منجر به تغییر در حرکت یون می‌شود. تغییر در چگونگی رسانش الکتریسیته سیناپس را می‌توان اندازه گیری و رمزگشایی کرد تا دریابیم سیگنال ورودی چه بوده که این نشان دهنده نوعی حافظه است.

طول کانال بر مدت زمان حفظ حافظه ممریستور تأثیر می‌گذارد و این نشان می‌دهد می‌توان کانال‌ها را برای کار‌های خاصی طراحی کرد دقیقا مانند آنچه در مغز وجود دارد. فیزیک دان‌ها همچنین در تلاش برای یافتن روش‌های مختلف ترکیب این سیناپس‌های مصنوعی هستند.

اگرچه هنوز این دستگاه و به طور کلی یونترونیک، در مراحل بسیار اولیه هستند، اما با توجه به تولید نسبتا سریع و ارزان، این طراحی جدید می‌تواند برای طیف وسیعی از کاربرد‌های آینده مقیاس پذیر باشد.

مجریان این طرح می‌گویند اگرچه سیناپس‌های مصنوعی قادر به پردازش اطلاعات پیچیده بر اساس مواد جامد هستند، اما ما اکنون و برای اولین بار نشان دادیم که این شاهکار با استفاده از آب و نمک نیز قابل اجراست. ان‌ها به طور موثر رفتار عصبی را با استفاده از سیستمی تکرار می‌کنند که از محیطی مشابه مغز استفاده می‌کند.

این پژوهشگران امیدوارند با الگوبرداری از مغز، به جای تکیه بر فرآیند‌ها و اجزای الکتریکی سنتی و رایج، بتوان با رایانه‌ها به ظرفیت و کارایی مغز نزدیک شد.

نتایج این تحقیقات در نشریه PNAS منتشر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یافته‌های پژوهشگران برای افزایش ظرفیت دیالیز برای بیماران
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • اولین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس شناسی
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • ساخت نخستین سلول مغزی مصنوعی با آب و نمک 
  • راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت