Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: امکان توسعه ظرفیت پروازی ایران - قطر با عاملیت ایرلاین‌های ۲ کشور تا ۲۰۰ پرواز در روز وجود دارد.

خبرگزاری میزان _ طبق اعلام پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد محمدی بخش روز یکشنبه در نشست بررسی توانمندی­‌ها و برنامه ریزی­‌های ایران برای پشتیبانی از جام جهانی اظهار داشت: هم اکنون روزانه ۷۲ پرواز شامل ۳۶ پرواز از سوی ایران و ۳۶ پرواز از سوی قطر برقرار است که در صدد هستیم این ظرفیت را با همکاری مشترک با دولت قطر افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: هم اکنون ظرفیت توسعه این پرواز‌ها از مبدا فرودگاه‌­های بین المللی موجود در استان‌های هرمزگان، تهران، مشهد، بوشهر، اصفهان، شیراز، خوزستان و جزیره کیش روزانه تا ۱۰۰ پرواز از طرف ایران و ۱۰۰ پرواز از طرف قطر وجود دارد.

محمدی بخش یادآور شد: همچنین علاوه بر هواپیما‌های مسافری ایران قابلیت بکارگیری ۱۱ فروند هواپیمای پهن پیکر برای حمل و جابجایی انواع بار از مبدا ایران و تمام نقاط جهان به کشور قطر را دارد و انتطار می‌رود در نشست‌های مشترک با طرف‌های قطری این موارد پیشنهاد و به تصویب برسد.

وی اضافه کرد: برای بهره‌گیری از فرصت‌های جام جهانی امکان جذب حداکثری گردشگران علاقه‌مند تماشای مسابقه‌های جام جهانی کشور‌های مختلف از جمله عراق، افعانستان، روسیه و تاجیکستان در ایران وجود دارد.

براساس این گزارش، روز‌های یکشنبه و دوشنبه ۲۱ و ۲۲ فروردین ماه رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و جاسم بن سیف السلیطی وزیر حمل و نقل و ارتباطات دولت قطر با حضور در جزیره کیش در خصوص پشتیبانی ایران از برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دیدار خواهند داشت.

گفتنی است آبان ماه امسال قطر میزبان مسابقات جام جهانی فوتبال است با توجه به نزدیکی کیش به این کشور استفاده از این فرصت از بهمن ماه سال ۱۳۹۹ در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته و در این راستا مقرر شده ۵۲۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی جزیره کیش از جلمه استانداردسازی ۲ زمین چمن و احداث سه زمین دیگر تا مرداد ماه امسال هزینه شود.

بیشتر بخوانید: امضای ۲ سند همکاری ویژه جام‌جهانی میان ایران و قطر

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت راه و شهرسازی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت راه و شهرسازی جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۷۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داورزن خراسان رضوی هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد

سعید خسروجردی مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت:‌ داورزن به دلیل واقع شدن در حاشیه کویر، ظرفیت بسیار مناسبی برای پرورش شتر و شترداری دارد.

او افزود:‌ با توجه به اقلیم مناسب منطقه و پتانسیل‌های موجود، قطعاً امکان افزایش جمعیت شتر این شهرستان تا چند برابر وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن ادامه داد:‌ گسترش صنعت شترداری در داورزن، نیازمند همکاری دستگاه‌های مرتبط است و با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کاهش بارش‌ها، پرورش شتر در بین انواع دام‌ پرواری سبک و سنگین، راه مقرون به صرفه‌تری محسوب می شود.

خسروجردی بیان کرد: در وضعیت کنونی نیز امکان تهیه علوفه از منابعی چون ظرفیت علوفه‌ای خارشتر و نیز امکان چرا در بیابان‌های داورزن، برای این دام‌ها فراهم است.

او تصریح کرد:‌ تحقیقات علمی نشان داده شیر شتر دارای ارزش غذایی بسیاری است که می‌توان از آن فراورده‌های زیادی تولید کرده و با استفاده از همین پتانسیل، ثروت ایجاد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن تاکید کرد:‌ ایجاد مجتمع شترداری برای ساماندهی شترداری در داورزن، امری ضروری است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد
  • افزایش ۵ هزارمگاواتی ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار
  • فناوری‌های وارسی پروازی در فرودگاه گرگان انجام شد
  • حماسه باشکوهی که شهید شیرودی رقم زد/در حد امکان وامدار تاریخ بودم
  • داورزن خراسان رضوی هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد
  • پرواز پاراگلایدرها بر فراز ساحل بندرعباس
  • داورزن هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد
  • پرورش هزار و ۷۰۰ نفر شتر در داورزن