Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@14:07:37 GMT

روایتی از زندگی خاص یک کارآفرین روستایی

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۷۴۳۳

روایتی از زندگی خاص یک کارآفرین روستایی

به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس، ابوالفضل خانجانی، دهیار روستای ریحان علیا که اکنون یک کارآفرین نمونه است میهمان برنامه  جشن رمضان شبکه 5 سیما بود.

وی در این برنامه ماجرای رسیدن از شغل نگهبانی به مدیریت فنی مجموعه و سپس کارآفرینی خود را تعریف کرد. همچنین ویژگی‌های اصلی رفتار یک کارآفرین موفق را با بینندگان به اشتراک گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کار‌آفرین گفت: من در خانواده‌ای با هفت بچه در روستای ریحان، شهر خمین به دنیا آمدم. می‌توانم بگویم به دلیل داشتن یک خانواده پرجمعیت و شغل فصلی پدرم زندگی سختی را پشت سر گذاشتم. دشواری‌های زندگی باعث شد از کودکی‌ام درک زیادی نداشته باشم و بیشتر با کار آشنا شدم.

وی اضافه کرد:‌در این دوران مواقع زیادی به من جسارت‌ شد و یا دلم شکست اما همین‌ها من را مصمم کرد که برای آینده پیش‌رو چاره‌ای جز موفقیت نبینم. 

خانجانی ادامه داد: از ابتدای دوران فعالیت شغلی در کارهایی مانند کشاورزی، گاوداری و نانوایی بودم تا در نهایت پس از خدمت سربازی و ازدواج توانستم یک میوه‌فروشی در شهر خمین باز کنم.

این کارآفرین متذکر شد:‌در ابتدا درآمد بسیار خوبی داشتم اما به دلایلی پس از مدتی ورشکست شدم. پس از آن به تهران آمدم تا با کارگری به زندگی خود ادامه دهم. در همان دوران یکی از خیرین و دوستان با من تماس گرفت و پیشنهاد کار نگهبانی یک کارگاه در شهر خمین را داد. 

وی افزود: حدود۱۰ روز پس از به دنیا آمدن دخترم در آن کارگاه که فضایی ۳۲ متری برای نگهبان داشت شروع به کار کردم. آغاز ماجرای من از همانجا شکل گرفت و توانستم پس از ۳ الی ۴ سال به مقام مدیریت فنی آنجا برسم. این موفقیت به هیچ‌وجه در یک شب رخ نداد و تک‌تک انتخاب‌هایی که در آن دوران انجام دادم نهایتا این نتیجه را برای من رقم زد. 

وی ادامه داد: جسارت و مسئولیت‌پذیری من باعث شد بتوانم به جایگاه‌های بهتری در کار برسم. برای مثال برخی از ماشین‌آلات ما نیاز به مراجع متخصص از کشور کره داشتند؛ یک بار زمانی که متخصصان آمده بودند برای اسکان دادن مترجم که یک خانم مسلمان و شیعه بود به مشکل خوردیم. در آن زمان همچنان نگهبان بودم اما با این حال از مدیریت مجموعه خواستم تا اجازه بدهند به آنها کمک کنم. 

این کارآفرین موفق ابراز کرد: من حاضر شدم به مدت ۳۰ روز در پشت‌بام اتاق نگهبانی زندگی کنم تا آن مترجم خانم در کنار همسر و فرزندم اسکان داشته باشد. همزمان مسئولیت آماده‌سازی غذا‌های مهمانان و همچنین انبار را پذیرفته بودم.

وی گفت: در بین مهمانان فردی به نام "جان" بود که با دیدن فعالیت‌هایم تصمیم گرفت توضیحات مهم دستگاه‌های تخصصی را به من آموزش دهد. تمامی این‌ها در کنار رشته تحصیلی من باعث شد تا به جایگاه امروز خود برسم.

 خانجانی اظهار داشت: من دانشگاه را در دوران نگهبانی و به درخواست همسرم آغاز کردم؛ چرا که دیپلم هم نداشتم و توانستم در رشته مدیریت صنعتی پذیرفته شوم. با تلاش‌های بی‌وقفه موفق شدم در ترم دوم دانشگاه به اندازه یک دانشجوی فوق‌لیسانس اطلاعات کسب کنم. خوشبختانه در آن زمان می‌توانستم آموخته‌های خود را در شرکت اجرا کنم و به همین دلیل بهتر متوجه مفهوم درس‌ها شدم. 

وی گفت: یکی دیگر از مواردی که به رشد من کمک کرد وقت گذراندن با انسان‌هایی بود که از من توانا‌تر، موفق‌تر و پرتلاش‌تر بودند. این باعث شد از ارتباطات خود مسائل بسیاری را بیاموزم.

خانجانی ادامه داد: شعار من همیشه این بوده که مهم نیست در کجا، چه شغلی و با چه حقوقی فعالیت دارم، باید در کار خود بهترین باشم. ممکن نیست یک انسان خوب و پرتلاش باشد و همواره جایگاه بهتری در کار خود پیدا نکند. 

این کارآفرین جوان اظهار داشت: در حال حاضر در شهر خمین و در روستای پدری خود کارخانه تولید پرچم دارم. ما برای شهدا، شهرداری، مدارس و حتی برنامه‌های تلویزیونی پرچم تولید و در کارخانه خود از فناوری‌های روز دنیا استفاده می‌کنیم. اکنون در این کارخانه بیش از ۸۰ نفر به صورت مستقیم و بالای ۴۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم فعالیت دارند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نانوایی مدیریت کارآفرین شهر خمین باعث شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۷۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی از شهید لشکر فاطمیون + فیلم

مراسم بزرگداشت شهدای لشکر فاطمیون در امامزاده بی بی سکینه ماهدشت برگزار شد.

خبرنگار ما به سراغ شهیدی رفته است که از ابتدای تشکیل این لشکر در عملیات های مختلف آن نیز حضور داشت. 

شهید سیدمحمد حسینی 20 آذر سال گذشته در منطقه حلب سوریه به شهادت رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (9 اردیبهشت)
  • واکنش ماسک به وعده «پیروزی» اوکراین
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • حال خوب| برآورده شدن آرزوی دختر کارآفرین
  • مستند جوانمرد؛ روایتی از زندگی شهید غیرت حمیدرضا الداغی
  • «چرم دوزی» اشتغال کهن برای نسل نو
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (8 اردیبهشت)
  • روایتی از شهید لشکر فاطمیون + فیلم
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفرهای شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (7 اردیبهشت)