Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@10:45:32 GMT

تصویب افزایش نرخ کرایه تاکسی شیراز در شورای شهر

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۸۲۸۰

تصویب افزایش نرخ کرایه تاکسی شیراز در شورای شهر

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از دستورکارهای صحن علنی شورا، افزایش نرخ کرایه تاکسی بود که توسط سازمان حمل‌ونقل شهرداری شیراز ارائه شد و خواهان افزایش نرخ کرایه با توجه به تغییر قیمت‌ها، تورم و احصای هزینه رانندگان شد.

بر این اساس افزایش کرایه در کورس نخست ۳ هزار و ۵۰۰ تومان و از کورس دوم به بعد ۲ هزار و ۵۰۰ تومان است و نرخ تاکسی‌های فرودگاه و بی‌سیم نیز ۴۰ درصد افزایش داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین زمینه رضا محمدیان، عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه کرایه تاکسی رانندگان شیراز از دیگر کلانشهرها کمتر است، گفت: این امر به این معناست که رانندگان قشر ضعیف هستند و وضعیت خوبی ندارند همچنین مشکلات اقتصادی سبب می‌شود نوسازی ناوگان حمل و نقل صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه از طرفی افزایش نرخ کرایه ممکن است سبب درگیری بر سر پول خرد شود، افزود: نباید مصوبه‌ای داشته باشیم که برای رانندگان شبهه مالی ایجاد کند و باید یک عدد رُند تعیین شود.

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه افزایش نرخ باید کارشناسی‌تر باشد، بیان کرد: در کلان شهر شیراز باید سیاستگذاری‌ها ضمن تقویت سیستم حمل و نقل حمایت از رانندگان نیز باشد.

مهدی نصیری، دیگر عضو شورای شهر شیراز نیز درباره این دستور کار با تأیید افزایش نرخ کرایه تاکسی افزود: می‌توان حمایت از رانندگان به شکل افزایش نرخ نباشد بلکه در قالب حمایت‌های دیگر باشد که از رانندگان می‌شود.

وی گفت: اگر شبکه حمل و نقل در شهر با اتوبوس و مترو ایجاد شود هم اقبال مردم از حمل و نقل عمومی بیشتر می‌شود و هم افزایش مسافر تاکسی‌ها را در پی دارد.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورا با بیان اینکه سامانه مدیریت تاکسی در حال راه‌اندازی است که بر اساس آن با کارت بانکی امکان پرداخت کرایه وجود دارد، افزود: شهرداری کیف پول الکترونیکی که ۶ ماه مناقصه‌اش لغو شده اجرایی کند تا مشکلات این حوزه برطرف شود.

در پایان و پیش از رأی‌گیری این دستور کار مهدی طاهری، رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی باید مجدد احیا شود، گفت: می‌توان به جای سالی یکبار، افزایش کرایه سالی دوبار باشد تا نرخ زیاد نباشد.

براساس نظرات اعضای شورای شهر و توضیحات ارائه شده یک تبصره به این لایحه اضافه و تصویب شد، براین اساس که شهرداری ملزم هست تا اولین هفته مردادماه کارشناسی مجدد روی این لایحه و خدمات شهرداری برای رانندگان انجام دهد و نتیجه در شورا مطرح گردد.

کد خبر 5463948

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری شیراز شورای شهر شیراز کرایه تاکسی ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه گرد و غبار آلودگی هوا خراسان رضوی مشهد ماه رمضان 1401 آمار کرونا خطبه های نماز جمعه هفته هنر انقلاب اسلامی ماه مبارك رمضان افزایش نرخ کرایه شورای شهر شیراز شهر شیراز کرایه تاکسی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۸۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب سند هوش مصنوعی در کشور به کجا رسید؟

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، هوش مصنوعی به عنوان یکی از پرشتاب‌ترین فناوری‌های در حال تکوین، پتانسیل ایجاد تحول‌های انقلابی زیادی در جنبه‌های مختلف زندگی بشر را دارد و یکی از فناوری‌های کلیدی است که در حال تکوین  بوده و می‌تواند به پردازش‌های صنعتی و حل مسائل مختلف جامعه کمک فراوانی کند.    

با توجه به فراگیر شدن این فناوری کارشناسان بر این باورند تغییرات هوش مصنوعی در پنج سال آینده احتمالا سرعت می‌یابد و بیشترین تاثیر آن بر آموزش خواهد بود. ماهیت کلی هوش مصنوعی و کاربردهای بی‌شمار آن، باعث ایجاد عدم قطعیت‌های متعدد برای پیش‌بینی آینده آن می‌شود اما این موضوع به توسعه این فناوری مربوط نمی‌شود، بلکه به توسعه محیط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی آن نیز مربوط می‌شود.

همزمان با به کارگیری هوش مصنوعی در حوزه مختلف توسط سایر کشورها، ایران هم اقدامات بسیاری طی سال ها در این زمینه انجام داده است که می‌توان به تدوین سند هوش مصنوعی اشاره کرد.

برای پیشبرد این هدف مهم، قرار شد شورای عالی فضای مجازی به عنوان مرجع تصمیم‌گیری بر روی تدوین سند هوش مصنوعی کار کند و بر اساس یکی از احکام مصوب در کمسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات مکلف شدند که با همکاری سایر دستگاه‌ها ظرف شش ماه از زمان لازم‌الاجرا شدن قانون، برنامۀ ملّی توسعۀ هوش‌ مصنوعی را تهیه و به تصویب شورای عالی فضای مجازی برسانند.    

البته در کنار این اقدام دو سالی است که در وزارت ارتباطات، مرکز هوش مصنوعی تأسیس شده و برای توسعه کاربردها به دستگاه‌ها پیشنهاد می‌شود. در نهایت پس از اظهار نظرهای گوناگون پیش نویس سند ملی هوش مصنوعی اوایل پاییز سال گذشته از تدوین سیاست در موضوع هوش مصنوعی در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

در این راستا چندی پیش حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه -دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی- جزئیات جدیدی در این زمینه اعلام کرد.   

براساس اعلام سایت شورای عالی انقلاب فرهنگی، وی همچنین گفته است که تدوین سند هوش مصنوعی تمام شده در آینده نزدیک مصوب می‌کنیم و موضوع کوانتوم یکی از اولویت‌های ماست چراکه یک پارادایم علمی جدید است؛ دانشگاه آزاد درباره کامپیوتر کوانتومی و دانشگاه شهید بهشتی در زمینه سلول اتمی کوانتومی کار می‌کنند. در یکسال بیش از ۲۰۰ دانش‌بنیان را از نزدیک دیدیم و در جریان مشکلاتشان قرار گرفتین و برایشان میز تشکیل دادیم.

سال گذشته پیش‌نویس سند ملی هوش مصنوعی با حضور نمایندگان سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف دولتی و بخش خصوصی در دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب ‌فرهنگی ارائه و تحلیل شد.

همچنین به تازگی روح الله دهقانی فیروز آبادی در زمینه رسیدن کشور به ۱۰ کشور برتر دنیا در حوزه هوش مصنوعی، توضیح داده است سال گذشته گفت‌وگوهایی زیادی با رئیس‌جمهور و همینطور دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان برنامه و بودجه برای الزام ایجاد یک مرکز ملی توسعه هوش مصنوعی و در کنارش یک شورای ملی راهبری انجام شد و در این راستا برنامه‌ها و مدل‌های کشورهای مختلف در حوزه هوش مصنوعی مورد مطالعه قرار گرفت.  

البته معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در صحبت هایش به ایجاد اپراتور هوش مصنوعی هم اشاره کرده و گفته برنامه‌ریزی شده مرکز ملی هوش مصنوعی، اپراتور هوش مصنوعی را ایجاد کند که این اپراتور ٣ خدمت اصلی مزرعه پردازشی بزرگ، مرکز داده بزرگ و کتابخانه‌های بزرگ زبانی و تصویری را ارائه می‌دهد.

بر این اساس در واقع همانطور که اپراتورهای تلفن همراه خدمات اینترنتی را ارائه می‌دهند، اپراتور ملی هوش مصنوعی نیز خدمات پردازشی بزرگ و خدمات کتابخانه‌های محاسباتی را در اختیار دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و سازمان‌ها و نهادها قرار می‌دهد.

دیگر خبرها

  • اعلام مشخصات تاکسی‌های برقی/ سقف تعداد تاکسی‌های برقی متناسب با زیرساخت شهر‌ها
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده نیازمند حمایت مستقیم استاندار است
  • تصویب سند هوش مصنوعی در کشور به کجا رسید؟
  • تعرفه تاکسی‌های اینترنتی را شرکت‌ها تعیین کنند یا شورای رقابت؟
  • ورود شورای رقابت به نرخ گذاری تاکسی‌های اینترنتی به صلاح نیست
  • تاکسی های برقی وارد شد
  • کنوانسیون کارخدمه رانندگان (AETR) با تصویب در پاستور جهت گام آخر به بهارستان ارسال شد