Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از بنیاد شهید و امور ایثارگران، مسعود آزادی با بیان اینکه شناسایی افرادی که در 4 دهک پایین درآمدی قرار دارند مطابق قانون در حال انجام است، افزود: ایثارگران نیز براساس درآمد در این دهک‌ها قرار می‌گیرند و در صورتی ‌که در دهک‌های مشمول دریافت کمک معیشت باشند مطابق قانون از این امکان بهره‌مند می‌شوند، در غیر این صورت امکان ادامه پرداخت کمک معیشت به این افراد میسر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عموم افرادی که در این دهک‌ها قرار گیرند مطابق قانون از معافیت‌هایی نظیر معافیت در پرداخت هزینه‌های آب و برق برخوردار می‌شوند.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از این در این رابطه گفته بود: خانوارهای ایرانی در ابعاد مختلف از جمله فقر درآمدی، فقر آموزش، فقر مسکن، فقر سلامت، فقر انرژی، دسترسی به منابع مالی و بانکی مورد بررسی قرار گرفته‌اند که در نهایت منجر به ارائه تصویری دقیق از وضعیت خانوارهای کشور شده است. این تصویر بر مبنای اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان و تجمیع این داده‌ها با اطلاعات نهادهای دیگر، خانوارهای ایرانی را از نظر خط فقر و خط کفاف بررسی کرده که نتایج آن در اختیار نهادهای رسمی برای اقدام و عمل در حوزه رفاه مردم قرار خواهد گرفت.

داریوش ابوحمزه با توجه به کاربردهای وسیع پایگاه اطلاعات رفاهی ایرانیان، تأکید کرده بود: این پایگاه توانایی نقش‌آفرینی در تصمیمات و سیاست‌گذاری‌های رفاهی و مالی دولت در همه زمینه‌ها را دارد که در سال‌های اخیر نیز مورد استفاده قرار گرفته است  به‌ عنوان‌ مثال در روز 22 بهمن امسال 32 میلیون نفر بر مبنای اطلاعات دریافت شده از این پایگاه مشمول دریافت کمک معیشتی واقع شدند.

وی افزود: در این راستا افرادی که در 4 دهک پایین درآمدی قرار داشتند شناسایی و به دولت معرفی شدند که سازمان هدفمندی مبلغی را به‌ عنوان کمک معیشتی به‌ حساب این افراد واریز کرد.

برچسب‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران طرح حمایت معیشتی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران طرح حمایت معیشتی دولت بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران طرح حمایت معیشتی دولت دهک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۸۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است

عبدالجلال ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس در مورد واگذاری زمین و ارائه تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن، گفت: هدف کلی این است که ما برای تمام اقشار و بویژه اقشار آسیب پذیر  مسکن تهیه کنیم. در همین راستا قانون جهش تولید مسکن  را مصوب و ‌در آن تاکید شد که دولت زمین و تسهیلات لازم را در اختیار مردم قرار دهد که خودشان مسکن بسازند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به تامین مسکن برای اقشار مختلف با تکیه بر عرضه به هنگام و صحیح زمین و تامین اعتبارات لازم برای هزینه های جاری نظیر خرید مصالح اظهار کرد:  عرضه به هنگام و صحیح زمین و تامین اعتبارات لازم برای هزینه های جاری نظیر خرید مصالح نیز از مهم ترین ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است. به هر حال تامین مسکن برای اقشار مختلف هدف ماست و باید آن را انجام دهیم و فرآیندش نیز در انجام شدن است.

ایری در ادامه بیان کرد: با توجه به ساختار اقتصادی کشور مشکلاتی برای تهیه مسکن اقشار آسیب پذیر وجود دارد که باید حل شود. لازمه رسیدن به یک میلیون واحد مسکن  این است که همه دستگاه ها کمک کنند و بدون مشارکت مردم نیر شدنی نیست و نقطه قوت یک میلیون واحد که می خواستیم بسازیم در مشارکت مردم است. چون به مردم زمین و تسهیلات می دهیم که خودشان بسازند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  اظهار کرد: قانون جهش تولید مسکن در حال اجرایی شدن است ولی به نقطه ای رسیده است که نمی توانست بدون مشارکت مردم انجام شود و ما نیازمند مشارکت مردم هستیم. ما با مشکل کمبود مسکن مواجه هستیم و شاهد جهش تولید مسکن نخواهیم بود جز اینکه مشارکت مردم را داشته باشیم. باید با تکیه بر عرضه زمین توسط دولت و پرداخت به موقع و مناسب تسهیلات ساخت مسکن، مسیر مشارکت مردم در ساخت مسکن باز خواهد شد. بنابراین راهکار اصلی رفع تقاضای مسکن مردم نیازمند تسهیل مشارکت مردم در ساخت مسکن با عرضه زمین و تسهیلات است.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • مجتمع رفاهی درمانی یاسوج کلنگ زنی شد
  • بهره برداری ازهشت طرح آموزشی، خدماتی و رفاهی دانشگاهی کاشان
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • فیشینگ حرفه‌ای در عظیمیه کرج دستگیر شد
  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در عظیمیه کرج
  • کمک ۳۴۰ میلیارد ریالی خیرین البرزی در طرح پنجره‌های امید
  • طرح فجرانه کالابرگ ادامه پیدا می‌کند؟
  • خرید بیش از ۱۷۰۰۰۰۰ تن کالا در طرح فجرانه کالابرگ/ این طرح ادامه پیدا می‌کند؟
  • عملکرد فصل معیشت و رفاه در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران
  • عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است