Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@21:48:33 GMT

فعالیت سازمان‌های مدنی مبنای توسعه جامعه است

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۹۳۱۲

فعالیت سازمان‌های مدنی مبنای توسعه جامعه است

به گزارش ایرنا، البرز قیتانی روز یکشنبه در نشست با دبیران و مسئولان سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان اصفهان به میزبانی کانون نسل جوان فردا در تیران افزود: مشارکت مدنی جزو مولفه‌های زیرساختی پیشرفت به حساب می‌آید .

وی بیان کرد: ضعف در این حوزه گفتمان سازی و ایجاد ارتباط در جامعه را کم رنگ می کند و قادر به رفع بسیاری از چالش ها نیستیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این استاد دانشگاه با اشاره به جمعیت افراد علاقه مند برای فعالیت سمن‌ها در کشور ، گفت که دغدغه‌های زندگی نباید مانع گرایش به حضور در فعالیت در این عرصه شود.

وی اضافه کرد: جذابیت کار علمی در حوزه‌های مختلف سازمان‌های مدنی وجود دارد که پژوهش و تدوین پایان نامه در خصوص کارکردهای این حوزه فرصت های جدیدی را خلق می‌کند.

قیتانی کارآفرینی اجتماعی را برای درآمدزایی مهم دانست و اذعان داشت: وابستگی مالی و سنجش فعالیت بر اساس پول می تواند موجب خسارت‌ شود.

استاد مدیریت دانشگاه آزاد به مولفه مهم مدیریت اشاره کرد و اظهار داشت: وجود منابع گسترده مانع از مدیریت شده چرا که خسارت‌ها با پول و منابع متعدد جبران می‌شود.

وی یادآورشد: اگر منابع محدود بود آنگاه در حفظ آن بیشتر توجه می‌کردیم.

قیتانی مدیریت منابع انسانی را مهم دانست و خاطرنشان کرد: پیش بینی، برنامه ریزی، آموزش و گزینش نیروی انسانی در حفظ سرمایه انسانی مهم است.

در استان اصفهان بیش از ۲۵۰ سازمان مردم نهاد وجود دارد.

برچسب‌ها تیران وکرون سمن اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تیران وکرون سمن اصفهان تیران وکرون سمن اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۹۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناترازی آب با فعال شدن معادن در شهرستان اهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرماندار شهرستان اهر در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی با تشریح وضعیت آبی شهرستان در سال جاری گفت: مطابق پیش بینی‌ها و گزارشات واصله امسال نیز تنش آبی خواهیم داشت و باید در این خصوص تدابیر لازم اتخاد شود و شایسته است شهروندان و کشاورزان در صرفه جویی و مدیریت مصرف بهیته آب اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

ابوالفضل غنی زاده با بیان اینکه ۲۰۸ هزار کیلومتر مربع مساحت شهرستان اهر است، افزود: یک چهارم مساحت شهرستان، ذخایر معدنی بوده و تعداد ۲۸ مورد پهنه معدنی ثبت شده که در مرحله اکتشاف و بهره برداری هستند و در صورت فعال شدن این معادن، به شدت ناترازی آب خواهیم داشت که باید از الان برای آن چاره اندیشید.

وی با بیان اینکه که در سطح جهانی ارزش افزوده‌ای که از آب برداشت می‌شود ۴ دلار است، گفت: این موضوع در ایران زیر ۷۵ سنت است و باید در این خصوص راهکار‌های مناسبی در تغییر الگوی کشت و سوق دادن کشاورزان برای تولید با ارزش افزوده و بهره وری بالا ارائه گردد.

غنی زاده همچنین عنوان کرد: متأسفانه شاهد بودیم که باغداران، سیب‌هایی که در سردخانه انبار کرده بودند را به عنوان سیب بادریز فروختند که جهاد کشاورزی باید نسبت به این موضوع ورود کند تا امسال شاهد ورود خسارت به باغداران نباشیم.

رئیس شورای حفاظت از منابع آبی شهرستان اهر با اشاره به تغییرات آب و هوایی و ترسیم وضعیت آبی منطقه گفت: تغییر الگوی کشت و مدیریت مصرف آب در حوزه کشاورزی، اصلی‌ترین راه حفاظت از منابع آبی خواهد بود که باید در این خصوص کشاورزان بصورت اقنایی و علمی توجیه شوند.

فرماندار اهر از دبیر و اعضای این شورا خواست تا همایشی با عنوان آب، محیط زیست و امنیت غذایی، بصورت سراسری در شهرستان برگزار شده و از ایده، طرح و مقالات علمی برتر ارائه شده به این همایش در راستای مدیریت مصرف آب استفاده شود.

دیگر خبرها

  • ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها
  • کاشی، استاد دانشگاه: این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ این وضعیت همه را می ترساند/ جامعه دارد خودش را به نحو تازه ای، تعریف می کند/ ما در یک نقطه آغاز قرار داریم؛ این نقطه آغاز به مراتب رادیکال تر و مهم تر از عصر مشروطه است
  • ملاک انتخاب ها شایسته سالاری است/ لزوم سوق استان به سمت توسعه
  • این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • این که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • «مهاجرت» توازن توانمندی‌های توسعه‌ای را دگرگون می‌سازد
  • تاکید نیکبخت بر اقدام مشترک کشورها برای مقابله با تخریب سرزمینی
  • طرح کاشت یک میلیارد درخت راه حلی برای احیا و توسعه پایدار سرزمین
  • ناترازی آب با فعال شدن معادن در شهرستان اهر
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد