Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس آیین رونمایی از پلتفرم قرآن آنلاین با حضور جمعی از فعالان قرآنی کشور در مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن برگزار شد.

تجربه موفق هیأت آنلاین سبب راه‌اندازی قرآن آنلاین شد

در این برنامه سیدعلی سرابی، قائم‌مقام شورای عالی قرآن با اشاره به راه‌اندازی پلتفرم قرآن آنلاین گفت: برادران هیأت آنلاین تجربه موفقی در انعکاس برنامه‌های هیأت‌های مذهبی داشتند و پیشنهاد راه‌اندازی قرآن آنلاین را ارائه کردند که با استقبال ما مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نهایتاً پلتفرم آماده و امروز رونمایی می‌شود.

سرابی با اشاره به جایگاه قرآن کریم گفت: وظیفه ما است که عطر و رایحه قرآن را که خود چشیده‌ایم را به دیگران هم برسانیم و قرآن کریم معنویتی است که امروز در جهان جایش خالی است و باید بتوانیم این معنویت را ترویج و زمینه را برای آشنایی مردم با قرآن فراهم کنیم.

بی‌عدالتی رسانه امروز تا حدی حل شده و باید از این فضا استفاده کنیم

قائم مقام شورای عالی قرآن ادامه داد: امروز شرایط به گونه‌ای است که بی عدالتی رسانه‌ای تا حد زیادی حل شده و با امکانات ارتباطی شرایط برای کار فراهم شده است، البته امکانات ما یکسان نیست اما فضا خیلی بهتر شده و باید از آن استفاده کنیم.

سرابی با تقدیر از هیأت آنلاین گفت: عزیزان هیأت آنلاین با تدابیر خود اتفاق خوبی رقم زدند و امیدوارم با انعکاس مطلوب جلسات قرآن و محافل تلاوت، دل‌های پاک را برای پذیرش حق آماده کنند. زیرا صرف استماع قرآن اثر خوبی دارد.

همان‌طور که خواندن قرآن برکات زیادی دارد استماع قرآن هم برکات فراوانی دارد

قائم مقام شورای عالی قرآن به توجه رهبر معظم انقلاب به قرآن اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در مکتب قرآن پرورش یافته و قرآن در وجود و تصمیمات ایشان تأثیر بالایی دارد. ایشان هم تأکید دارند که اگر انسان قرآن را بخواند و حتی اگر معانی آن را نفهمد به تدریج قرآن بررویش اثر می‌گذارد و در راه فهم قرآن هم گام بر می‌دارد. خواص استماع قرآن را بزرگان ما همواره اشاره کرده‌اند و همان‌طور که خواندن قرآن برکات زیادی دارد استماع قرآن هم برکات فراوانی دارد.

شورای عالی قرآن نهایت همکاری را برای رونق قرآن آنلاین انجام می‌دهد

سرابی ادامه داد: کار دوستان هیأت آنلاین بسیار با ارزش است و ما در شورای عالی قرآن هر کمکی در این زمینه بتوانیم انجام می‌دهیم تا پلتفرم رونق پیدا کند، امروز به دلیل سبک زندگی و کرونا مردم کمتر می‌‌توانند در جلسات و محافل حضور پیدا کنند و این کار می‌تواند این خلأ را جبران کند.

در ادامه سید محمد موجانی مسئول قرآن آنلاین درباره پلتفرم قرآن آنلاین گفت: تأکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه رونق جلسات استماع قرآن و جنگ نرم دشمن نیاز به چنین فعالیتی به وجود آمد و در این راستا پلتفرم قرآن آنلاین امروز رونمایی می‌شود.

راه‌اندازی صفحات اختصاصی اساتید قرآن برای پوشش جلسات

وی درباره فعالیت این پلتفرم گفت: در این برنامه شبکه ۲۴ ساعته ترتیل با تصاویر متحرک برنامه‌ریزی شده و ۳۰ دوره ترتیل شورای عالی قرآن در اختیار ما است و هر جزء را با نوای یک قاری بارگذاری کرده‌ایم، امسال مسابقات بین‌المللی قرآن توسط قرآن آنلاین پوشش داده شد و صفحات قرآنی اختصاصی برای اساتید ایجاد کردیم تا جلسات را بتوانیم برای علاقه‌مندان پخش کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن قرآن کریم قرآن آنلاین هیأت آنلاین شورای عالی قرآن شورای عالی قرآن هیأت آنلاین استماع قرآن راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۹۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مهمترین ارزها در بازار تهران/ لیر ترکیه تحت تأثیر چه اتفاقی است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «قطع کامل روابط تجاری ترکیه با اسرائیل»، عنوان خبری بود که امروز بار دیگر نام رجب طیب اردوغان را در هفته اخیر بر سر زبان ها انداخت. رئیس جمهور ترکیه که از آغاز عملیات طوفان الاقصی همواره به حمایت از مردم غزه پرداخته است و علیه اسرائیل موضع گیری کرده است، در تازه ترین سخنان خود درباره جنگ حماس و اسرائیل خبر مهمی را به جهان مخابره کرد.

اردوغان در نشست خبری با فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهور آلمان که به آنکارا سفر کرده است، نسبت به افزایش فعالیت جریان‌های تندرو در غرب ابراز نگرانی کرد و «از مقامات آلمان خواست اقدامات بیشتری علیه گروه‌های تروریستی اتخاذ کنند.»

براساس گزارش الجزیره، رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد: «آنچه در غزه رخ می‌دهد ظلمی است که شبیه ندارد و نتانیاهو امنیت تمام منطقه از جمله مردم خود را تهدید می‌کند و از این طریق می‌خواهد عمر سیاسی خود را طولانی‌تر کند. تنش‌ها میان ایران و اسرائیل نمونه‌ای از خطرات جنگ غزه بر ثبات منطقه بود. نباید جنایت‌هایی که اسرائیل در نوار غزه مرتکب شد را نادیده گرفت. برای حفظ روابط تجاری با اسرائیل تلاش نمی‌کنیم و این امر پایان یافت. نوار غزه درحال از بین رفتن است درحالی که غربی‌ها در کنار اسرائیل ایستاده‌اند. در مساله تبادل اسرا تلاش می‌کنیم و امیدواریم در این زمینه توافقی حاصل شود.»

اما دیگر خبری که در هفته اخیر نام اردوغان را بر سر زبان ها انداخت، سفر او پس از 13 سال به کشور عراق بود؛ سفری که به گفته خود او و هم چنین مقامات و رسانه‌های ترکیه‌ای با اهدافی چون انرژی، تجارت، ترانزیت، مسائل کریدوری و حوزه امنیتی انجام شد و اتفاق مهمی در نوع خود محسوب می شود. به عقیده کارشناسان این سفر می تواند آغازگر مسیری تازه در منطقه و همسایگی ایران باشد و بر سطح روابط کشورمان با آنکارا و بغداد، اثرات مهمی بگذارد. حال که درباره تحرکات تجاری و سیاسی ترکیه در منطقه سخن به میان آمده است، بهتر است به آخرین قیمت لیر؛ واحد پول رسمی این کشور در بازار ارز تهران هم نگاهی بیندازیم.

قیمت لیر ترکیه امروز 5 اردیبهشت 1403

امروز در بازار ارز تهران قیمت لیر ترکیه شیب نزولی را نسبت به روز گذشته تجربه کرد و به کانال کاهشی وارد شد. هر لیر در حالی امروز 20 تومان ارزان شد که از کانال دو هزار تومان رخت بر بست و 1985 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

قیمت دینار عراق در بازار

امروز همچنین قیمت دینار عراق در جریان مبادلات ارزی معامله گران، بر روند ثابت چند روز اخیر پافشاری کرد و بدون افزایش یا کاهش ارزش نسبت به روز گذشته، 49 تومان قیمت گذاری شد.

آخرین نرخ درهم امارات

بازار ارز تهران در حالی عصر امروز شاهد پایان معاملات بود که قیمت درهم امارات مسیر کاهشی روز گذشته را تداوم بخشید. هر درهم امروز 17551 تومان خرید و فروش شد تا نسبت به روز پیش 190 تومان ارزان شده باشد.

نرخ امروز ریال عمان در بازار

قیمت ریال عمان هم امروز در جریان مبادلات ارزی معامله گران در بازار تهران افت نسبی را تجربه کرد و 167260 تومان معامله شد. هر ریال امروز هزار و 820 تومان ارزان شد؛ میزان نوسانی که در مقایسه با روزهای گذشته محسوس تر بوده است.

نرخ برابری ریال عمان و دلار آمریکا هم امروز در بازار به 2.6 رسیده است.

نرخ امروز منات آذربایجان

عصر روز چهارشنبه معاملات بازار ارز تهران در حالی سپری شد و به پایان رسید که قیمت منات آذربایجان پایین آمد و با ریزش 410 تومانی که تجربه کرد، 37740 تومان مبادله شد.

قیمت درام ارمنستان امروز

روند کاهشی حاکم بر بازار ارز تهران بر درام هم اثر گذاشت و واحد پول رسمی کشور ارمنستان پس از تجربه ثبات در دو روز اخیر، یک تومان ارزان و 165 تومان خرید و فروش شد.

آخرین قیمت لاری گرجستان

امروز همچنین قیمت لاری گرجستان سیر کاهشی را دنبال کرد و 310 تومان ارزان شد تا نسبت به روز گذشته، 24090 تومان ارزش گذاری و معامله شود.

نرخ امروز بات تایلند

در شرقی ترین مقصد گردشگری ایرانیان؛ تایلند هم قیمت بات، واحد پول رسمی این کشور افت ارزش را تجربه کرد و با ریزش 26 تومانی 1732 تومان قیمت گذاری شد.

نرخ برابری بات تایلند و دلار آمریکا هم امروز در بازار به 0.027 رسید.

قیمت رینگیت مالزی در بازار

در نهایت رینگیت مالزی هم امروز را در حالی به پایان رساند که کاهش قیمت 140 تومانی داشت و 13440 تومان خرید و فروش شد.

معاملات پنجمین روز از اردیبهشت ماه در حالی سپری شد که مانند تمامی روزهای سپری شده هفته اخیر قیمت ها در بازار ارز تهران شیب نزولی را تجربه کردند و دینار عراق تنها ارزی بود که ثبات قیمت را در پیش گرفت. نوسان قیمت‌ها امروز شدت بیشتری نسبت به روز گذشته داشت.

٢٢٣٢٢٣

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902567

دیگر خبرها

  • این شبکه اجتماعی برای کاربرانش بازی راه‌اندازی کرده است!
  • زندان‌های مازاد مولدسازی می شوند
  • قیمت مهمترین ارزها در بازار تهران/ لیر ترکیه تحت تأثیر چه اتفاقی است؟
  • راه اندازی نخستین مدرسه فریلنسری ایران
  • همایش هفته شورا‌ها در جغتای برگزار شد
  • سرویس استعلام آنلاین ملک در شهرداری‌های کلانشهرها راه‌اندازی می‌شود
  • نخستین مدرسه فریلنسری ایران راه‌اندازی می‌شود
  • نخستین مدرسه فریلنسری ایران راه اندازی می‌شود
  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان»