Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه روز یکشنبه در حالی برگزار می‌شود که پیش‌بینی‌های اولیه حاکی است که میزان مشارکت در این رای‌گیری کمترین میزان از سال 2002 تاکنون خواهد بود.

به گزارش سرویس بین المللی آریا به نقل از یورو نیوز؛میزان مشارکت در رای‌گیری تا ساعت 17 به وقت اروپای مرکزی (19:30 به وقت تهران) 65 درصد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقم از میزان مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2017 کمتر است. پیش‌بینی رسانه‌ها و موسسه‌های نظرسنجی براساس سطح مشارکت ثبت شده تا ساعت 17 نشان می‌دهد که میزان مشارکت در نهایت بین 73٫5 تا 75 درصد خواهد بود. به این ترتیب به نظر می‌رسد بین 25 تا 26٫5 درصد از واجدان شرکت در رای‌گیری پای صندوق‌های رای حاضر نشده‌اند.

اخذ رای در بسیاری از حوزه‌ها ساعت 19 به وقت محلی (21:30 به وقت تهران) به پایان می‌رسد. با این حال تخمین اولیه رسانه‌ها و موسسه‌های نظرسنجی از نتیجه انتخابات تا ساعت 20 به وقت محلی (22:30 به وقت تهران) و همزمان با پایان اخذ رای در شهرهای بزرگ فرانسه مشخص نخواهد شد.

تخمین رسانه‌های فرانسه از نتیجه رای‌گیری نشان می‌دهد که ژان لوک ملانشون، نامزد اصلی چپگرایان فرانسه با کسب 20 درصد آراء و با فاصله سه درصد از مارین لوپن از راهیابی به دور دوم انتخابات باز ماند.

کانال دوم تلویزیون دولتی فرانسه همزمان با پایان روند اخذ رای تخمین اولیه خود از نتیجه آراء را اعلام کرد. براین اساس امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری کنونی با 28٪ و مارین لوپن با 23٪ به دور دوم راه یافتند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فرانسه انتخابات میزان مشارکت رای گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۹۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد تا ساعت ۲۱:۳۰دیروز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد،در بارش های اخیر بارش‌های اخیر استان کهگیلویه وبویراحمد تا ساعت ۱۸:۳۰ چهارشنبه ششم اردیبهشت ۱۴۰۳، دلی خمسیر ۱۷ میلیمتر،علی کرمی دمچنار ۱۶،کریک ۱۳،منصور خانی کاکان ۱۲،چیتاب ۱۱.۳،تنگ رواق ۱۱،تل گاه ۱۰،سی سخت ۹.۸،گنجه‌ای ۹،گنجگون ۷،یاسوج فرودگاه ۵، دشتروم ۵،ستنگان ۵، دشت بز ۴، مارگون ۴،سیرون شبلیز ۴، وزگ ۳.۵، سرآسیاب یوسفی ۳، لیکک ۲.۲ و تنگ سرخ ۲ میلیمتر باران بارید. 

دیگر خبرها

  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • آماری هولناک؛ «۸۹ درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند»
  • هشدار فرشاد مؤمنی؛ ۸۹ درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد تا ساعت ۲۱:۳۰دیروز
  • رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد! (عکس)‏
  • ساعت پخش زنده بازی پاری سن ژرمن و لوریان + پخش آنلاین
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰
  • پنج کشته در پی واژگونی قایق مهاجرین در کانال مانش