Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@12:07:06 GMT

شهید صیاد شیرازی نمونه‌ای بارز از یک خدمتگزار است

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۹۷۰۶

شهید صیاد شیرازی نمونه‌ای بارز از یک خدمتگزار است

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد زیویار با حضور در همایش بزرگداشت سپهبد شهید علی صیاد شیرازی گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی است تا به مانند شهیدان راه اسلام و انقلاب با خودسازی از فیوضات آن بهره کافی را ببریم و آن را به عنوان چراغ روشنی بخش راه زندگی خود در یکسال آینده قرار دهیم.

وی در ادامه اظهار داشت: در این ماه پر فضیلت انسان به اختیار خود را از امکانات دنیوی محدود و با تقویت اراده به پروردگار نزدیک تر می‌شود که به نوعی می‌توان گفت با تقویت اراده به خودسازی می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار لرستان افزود: خدمت به نظام و اسلام در هر لباسی یک فرصت است که اگر به آن فقط نگاه شغل نشود می‌توان مرتبه انسانیت را بالاتر برد، شهید سپهبد علی صیاد شیرازی نمونه‌ای بارز از یک خدمتگزار است که در لباس سربازی خود را وقف نظام و اسلام کرد.

زیویار گفت: شهید صیاد شیرازی انسانی بود که در زمان متوقف نماند و در کسوت یک سرباز تمام تلاش خود را برای پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی چه در دوران پیش از انقلاب و چه پس از آن به کار بست و ردپای خدماتش در جای جای میهن اسلامی به چشم می‌خورد.

وی خاطرنشان کرد: شهید صیاد شیرازی به معنای واقعی یک شهید شاخص بوده که متعلق به همه ایران و اسلام است، او فرمانده لایق عملیات‌های تأثیر گذار و تعیین کننده زمان جنگ بود و در عملیات‌های مهمی مانند فتح المبین و بیت المقدس با درایت این شهید والا مقام موازنه جنگ به نفع ایران تغییر کرد.

استاندار لرستان افزود: بی باکی، ایمان و دانش کافی صیاد شیرازی از مهمترین دلایل پیروزی ایران در عملیات‌های مختلف در جنگ تحمیلی بود و او به معنای واقعی از محصولات انقلاب اسلامی و الگوی پاک و صادقی برای مردم بود.

کد خبر 5464045

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری لرستان فرهاد زیویار شهید صیاد شیرازی خرم آباد ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه گرد و غبار آلودگی هوا خراسان رضوی مشهد ماه رمضان 1401 آمار کرونا خطبه های نماز جمعه هفته هنر انقلاب اسلامی ماه مبارك رمضان صیاد شیرازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۹۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد

ایسنا/تهران امام جمعه شهرستان شهریار گفت: معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی، ولایتمداری، آرمان خواهی، خودسازی، تولید فکر و توانایی تبدیل تهدید به فرصت را داشته باشد که باید بدانیم معلم تراز در انقلاب اسلامی علامه شهید مرتضی مطهری است.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی نوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: ۱۲ اردیبهشت ماه شهادت علامه مرتضی مطهری و روز معلم نامگذاری شده است. شهید مطهری فقط یک فرد نبود. بلکه یک مکتب، گفتمان و جریان بود برای همین است که دشمن این شخصیت گرانقدر را ترور کرد. 

وی در ادامه افزود: دلیل تبدیل این عالم بزرگ به مغز متفکر جهان اسلام تقوا، تلکیف‌مداری و تکلیف‌شناسی، اسلام‌شناسی و پایبندی به اسلام، موقعیت‌شناسی و میدان‌شناسی ایشان بود. 

حجت‌الاسلام حسینی نوری با اشاره به روز کارگر و دیدار اخیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با این عزیزان اظهار کرد: فرق بین ما و دیگر نظام‌های دنیا این است که آن‌ها کارگر را به عنوان یک ماشین کار تصور می‌کنند اما در اسلام نفس کار ارزشمند است و اگر کسی در مسیر کار شرافتمندانه و به دست آوردن رزق و روزی حلال جان خود را از دست دهد، ارزش یک شهید را دارد.

امام جمعه شهرستان شهریار با اشاره به روز شوراها خاطرنشان کرد: ۹ اردیبهشت ماه روز شوراها است. اسلام اهمیت زیادی به امر شورا و مشورت قائل شده است و عقل جمعی را برتر از عقل فردی می‌داند. از وظایف مهم شورا در شهر، انتخاب شهردار، نظارت، پژوهش، برنامه ریزی و تصویب بودجه، ارائه خدمت به مردم و نظارت بر عملکرد شهردار و شهرداری‌ها است.

وی در پایان افزود: متاسفانه در کشور ما برخی از شوراها با اهداف اصلی و قانونی خودشان فاصله دارند و سیاست زده شده اند که باید از این فضا خارج شده و خدمات بهتری به مردم ارائه دهند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • قدردانی از معلمان و مدیران نمونه شهرستان فامنین
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • نقش بارز کارگران و کارفرمایان در جهاد اقتصادی
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • یادواره شهید آبروی محله در روستای بن زرد و رودشتی
  • معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود