Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@08:54:38 GMT

هشدار روسیه به غرب درباره​ تجهیز تسلیحاتی اوکراین

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۰۵۴۵

هشدار روسیه به غرب درباره​ تجهیز تسلیحاتی اوکراین

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از شبکه تلویزیونی سی سی تی وی، روسیه به آمریکا و کشور‌های غربی هشدار داد در صورتی که کشور‌های غربی به رهبری آمریکا به ارسال سلاح و مهمات اوکراین ادامه دهند، این موضوع موجب رویارویی نظامی می‌شود.

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا، این اظهارات را در مصاحبه با نشریه نیوزویک در نیویورک بیان کرد و افزود، اوکراین اکنون مملو از تسلیحات غربی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از بیانیه سفیر روسیه در آمریکا، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس روز شنبه پس از دیدار با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در کی یف قول داد که در میانه درگیری اوکراین و روسیه به کی یف کمک‌های اقتصادی و نظامی بیشتری ارائه خواهد داد. جانسون اوایل روز شنبه برای یک دیدار یک روزه وارد کی یف پایتخت اوکراین شد.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس، جانسون در طول سفر خود کمک نظامی جدیدی شامل ۱۲۰ خودروی زرهی و سامانه‌های موشکی جدید ضد کشتی را به اوکراین ارائه کرد. او همچنین قول داد که ۵۰۰ میلیون دلار دیگر در قالب وام بانک جهانی به اوکراین بدهد.

در کنفرانس مطبوعاتی پس از مذاکرات آنها، زلنسکی گفت که جانسون را از پیشرفت مذاکرات صلح اوکراین با روسیه مطلع کرده است و انتظار دارد لندن نقش کلیدی در ارائه ضمانت‌های امنیتی به اوکراین ایفا کند.

کریستین لامبرشت وزیر دفاع آلمان هم گفت که آلمان تقریباً توانایی خود را برای تأمین تسلیحات به اوکراین از ذخایر ارتش خود تمام کرده است. وی افزود البته تحویل مستقیم تسلیحات از صنعت تسلیحات سازی این کشور امکان پذیر است.

وزیران امور خارجه کشور‌های عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز چهارشنبه در بروکسل نشستی را در مورد افزایش حمایت نظامی از اوکراین برگزار کردند. ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت که برخی از متحدان در حال حاضر مقدار قابل توجهی تسلیحات سنگین پیشرفته را برای اوکراین فراهم می‌کنند و او انتظار دارد که وزرای خارجه تعهدات بیشتری در مورد چگونگی حمایت بیشتر ناتو از اوکراین اتخاذ کنند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه گفت که آمریکا ۱۰۰ میلیون دلار کمک امنیتی بیشتر به اوکراین، از جمله در قالب سیستم‌های ضد زره ارائه خواهد کرد.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع روسیه، ارتش این کشور روز شنبه ۶۵ تأسیسات نظامی ارتش اوکراین را در جریان یک حمله هوایی منهدم کرد که شامل چهار پست فرماندهی و ایستگاه‌های ارتباطی، سه زرادخانه و ۴۱ نقطه از استحکامات و انبار تسلیحات بود.

در این حال، یک سخنگوی ارتش اوکراین روز شنبه گفت: در همین حال، گلوله باران شدید در خارکف همچنان ادامه دارد و ارتش روسیه همچنین در حال ادغام لشکر‌های پیاده و زرهی برای تشدید عملیات در دونتسک و لوهانسک است.

به گفته تاتیانا موسکالیکووا نماینده حقوق بشر فدراسیون روسیه، دو طرف شنبه شب و یکشنبه دو دور تبادل زندانیان را انجام دادند که شامل چهار کارمند شرکت انرژی هسته‌ای دولتی روس اتم و تعدادی سرباز بود. با توجه به تحریم‌ها ضد روسیه، اوکراین با اعلام تحریم تجاری این کشور، صادرات کالا به قلمرو گمرکی اوکراین را ممنوع کرد.

دولت روسیه یکشنبه اعلام کرد که صندوق ذخیره خود را ۲۷۳.۴ میلیارد روبل (۳.۴ میلیارد دلار) افزایش داده است تا ثبات اقتصادی در مواجهه با تحریم‌های خارجی تضمین شود. دولت روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بزرگترین منبع این افزایش مربوط به ۲۷۱.۶ میلیارد روبل است که از درآمد‌های اضافی نفت و گاز دریافتی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ بوده است.

صندوق ذخیره ارزی روسیه برای تامین مالی هزینه‌های پیش بینی نشده و اقدامات قابل توجهی که توسط بودجه فدرال پوشش داده نمی‌شود، ایجاد شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان طرح ترافیک 1401 آلودگی هوا دعای روز هشتم رمضان آناتولی آنتونوف روسیه آمریکا اوکراین ماه رمضان طرح ترافیک 1401 آلودگی هوا دعای روز هشتم رمضان قیمت گوشی روز شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۰۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «دنیز شمیهال» (Denis Shmygal) نخست‌ وزیر اوکراین در سخنانی ادعا کرد که استرالیا در حال آماده سازی بسته کمکی ۱۰۰ میلیون دلاری برای اوکراین است.

بر اساس ادعای نخست‌ وزیر اوکراین، قرار است این پول برای خرید محموله بزرگی از هواپیماهای بدون سرنشین مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، استرالیا همچنین مهمات هوا به زمین را به اوکراین منتقل خواهد کرد.

این در حالیست که وی پیشتر نیز ادعا کرده بود که استرالیا پهپادهایی به ارزش ۳۲.۵ میلیون دلار و مجموعه بزرگی از سامانه های موشکی ضدهوایی را به کی یف ارائه خواهد کرد.

این در حالیست که استرالیا در خصوص اعای مطرح این مقام اوکراینی تا کنون بیانیه ای صادر نکرده است.

کد خبر 6091317

دیگر خبرها

  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند