Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@19:37:03 GMT

هشدار افزایش محسوس دما و وزش بادهای گرم در مازندران

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۱۲۱۴

هشدار افزایش محسوس دما و وزش بادهای گرم در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به هشدار  سطح زرد هواشناسی مازندران، اظهار ،کرد: با شکل‏‌گیری و تقویت جریانات گرم جنوبی از روز سه‌شنبه ۲۳ فروردین ماه امسال شاهد افزایش محسوس دما  (بین ۶ تا ۱۲ درجه) و وزش نسبتا شدید باد گرم در ارتفاعات هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این سامانه سطح استان را فرا می‌گیرد، افزود: افزایش ظرفیت آتش‌سوزی در مناطق جنگلی و مراتع و احتمال خسارت به خزانه برنج در صورت  رعایت نکردن تهویه صحیح از مخاطرات این سامانه است.

مدیرکل هواشناسی مازندران یادآور شد: پرهیز از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع یا اطمینان از خاموش شدن آتش، احتمال ریزش سنگ در محورهای کوهستانی به‌دلیل ذوب شدن برف و وزش باد و تهویه هوا و هوادهی در گلخانه‌ها ، مرغداری‌ها ، دامداری‌ها و خزانه برنج مورد تاکید است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران ادامه داد: روز چهارشنبه شاهد کاهش دما و کاهش نسبی دمای هوا هستیم که در روزهای آینده اطلاع‌رسانی می‌شود.

اسدی در پایان گفت: دریای مازندران طی امروز به‌صورت به‌تدریج به کاهش موج پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس

کلیدواژه: احمد اسدی معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران پیش بینی وضعیت هوای مازندران گرمای هوا افزایش محسوس دما هواشناسی مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۱۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی در راه بوشهر/ صدور هشدار نارنجی

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از اواخر وقت فردا با نفوذ تدریجی سامانه بارشی به استان و تداوم فعالیت آن تا روز جمعه، بارش باران، رگبار، رعدوبرق، وزش باد، تندباد‌های لحظه‌ای، ایجاد گردوخاک و در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

فرج‌اله شکوهی‌پور با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی جوی و دریایی تاکید کرد: آب‌گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، شکستن درختان و خسارت به سازه‌های سبک و ناپایدار به‌دلیل وزش باد، لغزندگی جاده‌ها، وقوع رعدوبرق و خطر آتش‌سوزی تأسیسات برق شهری و تأسیسات و مخازن نفتی و گازی، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، مواج‌شدن دریا و سواحل استان بوشهر و خطر غرق شدن شناور‌ها پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: جهت وزش باد فردا به‌تدریج شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۸ گاهی بیش‌از ۴۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا امروز ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در فرا ساحل شمالی تا ۱۵۰ سانتیمتر و از فردا به‌تدریج ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۱:۲۰ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۰۴:۰۰، مد دوم ساعت ۱۱:۴۰ و جزر دوم ساعت ۲۰:۰۰ خواهد بود.

دیگر خبرها

  • هشدار زرد هواشناسی در لرستان/ رگبار باران در راه است
  • سامانه بارشی در راه بوشهر/ صدور هشدار نارنجی
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کاشان
  • افزایش ابر و کاهش نسبی دما از چهارشنبه در گیلان
  • صدور ۲ هشدار نارنجی و زرد با وقوع تندباد لحظه‌ای و رعدوبرق در اصفهان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانشاه
  • ورود سامانه بارشی به جو استان
  • سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در چهار محال و بختیاری