Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌اعتقاد کارشناس پژوهشکده امنیت رژیم صهیونیستی عملیات مبارزان فلسطینی علیه اسرائیل باز هم ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایران اکونومیست، به‌گفته یک کارشناس پژوهشکده امنیت رژیم صهیونیستی وابسته به دانشگاه تل‌آویو، عملیات تل‌آویو که چهارمین عملیات پیاپی طی مدت اخیر است می‌تواند بیانگر ادامه عملیات ضداسرائیلی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌گفته یوشانان زورف محقق این پژوهشکده یکی از نمادهای این عملیات چهارگانه استقبال جنبش فتح از این اقدام است و مشارکت رهبران محلی آن در جشن و پایکوبی مردمی در جنین به‌ویژه در رابطه با عملیات تل‌آویو نشان می‌دهد که ساختار (سازشکار) فتح دچار ازهم‌گسیختگی شده است و در آستانه برگزاری انتخابات در سال 2021 چنددستگی مهمترین شاخصه این گروه فلسطینی است.

به‌اعتراف این کارشناس به‌خلاف تصورات موجود بهبود شرایط اقتصادی هم نمی‌تواند فلسطینیان را از هدف اصلی‌شان منحرف کند بلکه بهبود شرایط اقتصادی تنها منجر به تسریع فعالیت گروه‌های همچون فتح و جهاد اسلامی در این سمت و سو می‌شود.

به‌زعم این محقق هرچه گروه حماس بعد از عملیات اخیر علیه نوار غزه به‌سوی تبدیل شدن به بخشی از تشکیلات خودگردان گام برداشته و از درگیری مجدد با اسرائیل در نوار غزه امتناع کرده، کرانه باختری در حال شعله‌ور شدن هرچه بیشتر است، امروز نوعی هم‌پوشانی مبارزاتی بین فعالان فتح و جهاد اسلامی در اردوگاه جنین شکل گرفته است که حماس یا هر گروه دیگری هم می‌تواند به آن بپیوندد، امری که به خودی خود باعث تضعیف جایگاه تشکیلات خودگردان خواهد شد.

در پایان این تحقیق تأکید شده است: گرچه ما اطلاعات دقیقی از تحولات نداریم اما مشخص است ضعف روزافزون تشکیلات خودگردان کنار تنش بیش از پیش ارتش اسرائیل با فلسطینیان (ساکن کرانه باختری) زمینه‌ساز عملیات‌های بیشتری خواهد بود.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۱۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناکامی پلیس آمریکا در مهار اعتراضات ضد صهیونیستی

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از نیویورک، اوضاع در بیشتر دانشگاه های مطرح آمریکا همچنان امنیتی است و اعتراضات گسترده ضد صهیونیستی دانشجویان این دانشگاه ها ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

با وجود اینکه تاکنون پلیس و گارد ملی آمریکا صدها دانشجو و استاد دانشگاه را به خاطر شرکت در تجمع ضد صهیونیستی دستگیر کرده اند، اما این اعتراضات همچنان ادامه دارد.

پایگاه اطلاع رسانی تلویزیون سی ان ان آمریکا اعلام کرد که تلاش ها برای مهار اوضاع در دانشگاه تاکنون با شکست روبرو بوده است.

دیگر خبرها

  • نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح
  • تشکیلات خودگردان؛ از مهار اعتراضات ضد صهیونیستی تا سرکوب آن
  • کارشناس یمنی: وعده صادق، شکستن مستحکم‌ترین قلعه جهان بود
  • هشدار تشکیلات خودگردان درباره پیامدهای حمله صهیونیست‌ها به رفح
  • تل‌آویو: در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  • مردم یمن برای جنگ مستقیم با رژیم صهیونیستی اعلام آمادگی کردند
  • وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مجروح و به بیمارستان منتقل شد + فیلم
  • وزیر دارایی اسرائیل: باید تمامی غزه را نابود کنیم
  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد
  • ناکامی پلیس آمریکا در مهار اعتراضات ضد صهیونیستی