Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@07:49:39 GMT

ضرورت مصرف مایعات و شیر در شرایط آلودگی هوا

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۱۷۷۶

ضرورت مصرف مایعات و شیر در شرایط آلودگی هوا

سارا شاه آبادی گفت: مصرف مایعات، آب، شیر، میوه و سبزیجات در هوای آلوده توصیه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سارا شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: سالمندان و افراد دارای بیماری های زمینه ای به ویژه بیماران قلبی-عروقی و تنفسی نباید در روزهای آلوده از منزل خارج شوند.

وی افزود: همچنین افرادی که به منظور انجام کارهای ضروری از منزل خارج می شوند، حتما باید از ماسک استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون فنی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مصرف مایعات، آب، شیر، میوه و سبزیجات در هوای آلوده توصیه می شود.

شاه آبادی تصریح کرد: در هوای آلوده ضرات گرد و غبار ممکن است آلودگی هایی به همراه داشته باشند که برای افراد به ویژه بیماران تنفسی مشکل آفرین شود پس رعایت نکات بهداشتی در این شرایط ضروری است.

معاون فنی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: دانش آموزان نیز در شرایط آلودگی هوا باید حتما از ماسک استفاده کنند‌.

شاه آبادی تصریح کرد: با توجه به اینکه اکنون کلاسهای درس به صورت حضوری برگزار می شود و در بسیاری از مدارس دستورالعمل های بهداشتی توسط دانش آموزان رعایت نمی شود و حتی ممکن است به درستی از ماسک استفاده نکنند بنابراین مهمترین اقدامی که والدین می توانند برای در امان ماندن فرزندانشان از ابتلا به کرونا انجام دهند،  تزریق واکسن است‌.

وی افزود: دانش آموزان باید ضمن استفاده از ماسک، نسبت به تزریق  واکسن اقدام کنند تا یک ایمنی نسبی در بدنشان ایجاد شود و در صورت ابتلا به کرونا به نوع شدید این بیماری مبتلا نخواهند شد.

۱۱ درصد از کودکان ۵ تا ۹ سال واکسن کرونا دریافت کرده اند

شاه آبادی خاطرنشان کرد: در حال حاضر آمار تزریق واکسن کرونا برای کودکان پنج تا ۹ سال تنها ۱۱ درصد و برای رده سنی۹ تا ۱۲ سال ۳۰ درصد است.

وی عنوان کرد: با توجه به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا کلاسهای درس به صورت حضوری برگزار می شود که البته برخی کلاس‌های درس نیز شلوغ هستند، درحالی که دانش آموزان به ضرورت رعایت نکات ایمنی چون استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی واقف نیستند و اولیای مدرسه هم توان کنترل این موضوع را ندارند پس واکسیناسیون سبب ایمن ماندن دانش آموزان خواهد شد.

معاون فنی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: واکسن سینوفارم به تعداد فراوان در خانه های بهداشت، پایگاه های سلامت و پنج مرکز تجمیعی فعال در مرکز استان موجود است برهمین مبنا والدین باید نسبت به تزریق واکسن برای فرزندانشان اقدام کنند تا دغدغه ای برای سلامت آنها نداشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دانش آموزان شاه آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۱۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاقیت معلم مراغه‌ای در ایجاد نگرش مصرف بهینه آب

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی نسرین بایزید آموزگار پایه اول دبستان شهید بهروز نژاد در قالب تجربه‌ای تربیتی جدید در رفتار و نگرش دانش آموزان تغییر ایجاد کرده و منجر به بهبود مصرف بهینه آب شده است.

این معلم مراغه‌ای گفت: از طریق داستان‌گویی، مدال قطره آب، بطری تزیین شده آب و نمایش فیلم‌ها روش درست مصرف کردن آب را به دانش آموزان آموزش داده است.

وی افزود: این دانش آموزان در مدرسه با مدال آبی که بر گردن آویخته اند حامل انتقال پیام درست مصرف کردن آب به سایر دانش آموزان هستند.

نسرین بایزید گفت: دانش آموزان نگهبان آب، در منزل نیز مرتب به اعضای خانواده درخصوص صرفه جویی در مصرف آب تذکر می‌دهند.

وی افزود: با هدف فرهنگ سازی بهینه مصرف کردن آب و یا هر نعمت دیگر لازم است در همه مقاطع تحصیلی اقدامات مشابهی به اقتضای سن و پایه تحصیلی دانش آموزان اجرا شود.

معلم مراغه‌ای با این خلاقیقت خود در جشنواره تجارب برتر تربیتی وزارت آموزش و پرورش برگزیده کشوری معرفی شده است.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معرفی معلم مراغه‌ای به عنوان برگزیده کشوری
  • خلاقیت معلم مراغه‌ای در ایجاد نگرش مصرف بهینه آب
  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • اثرگذاری رسانه ملی در مصرف بهینه انرژی/ ثبت دستاورد‌های وزارت نیرو در قالب تولیدات نمایشی ضرورت دارد
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • ضرورت انجام کارهای فرهنگی در حوزه دانش آموزی