Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@03:23:03 GMT

زنجیره فرآوری گردو در تویسرکان راه اندازی می شود

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۲۱۵۲

زنجیره فرآوری گردو در تویسرکان راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسین افشاری عصر یکشنبه در جلسه ستاد تسهیل، رفع موانع و کارگروه اشتغال شهرستان تویسرکان با بیان اینکه تعداد ۸ طرح مورد بررسی در این جلسه توسعه و اشتغالزایی شهرستان را به دنبال خواهند داشت، عنوان کرد: درحال حاضر، در شهرستان تویسرکان فقط از مغز گردو استفاده می‌شود اما می‌توان از گردو به عنوان یک سرمایه گذاری دانش بنیان نام برد به نوعی که از تمام اجزای آن مانند برگ، تنه، ریشه، پوست سبز و پوست چوبی گردو استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تصریح بر اینکه در سند عملیاتی ۱۴۰۱ اولویت با طرح‌های دانش بنیان است، اظهار کرد: طبق تحقیقات انجام شده از گردو می‌توان بیش از ۵۰ محصول تولید کرد که برای شهرستان تویسرکان و کشور ارزآوری بالایی را نیز در پی داشته باشد.

فرماندار تویسرکان با بیان اینکه مدیران باید همت و راه را برای سرمایه گذاران در این مسیر باز کنند؛ خاطرنشان کرد: با ورود سرمایه گذار می‌توان دورنمای خوبی برای شهرستان تویسرکان رقم زد.

افشاری با بیان اینکه ۳ طرح بزرگ شامل ایجاد زنجیره فرآوری گردو، دهکده بزرگ گردشگری و ایجاد مجتمع بین راهی بزرگ توسط سرمایه گذاران کلان در این شهرستان انجام خواهند شد، به وضعیت کشتارگاه صنعتی این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه از پروژه‌های مهم شهرستان است چراکه مشکلات زیادی برای قصابان و شهروندان ایجاد شده بود و باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد تا با رفع مشکلات موجود بتوان تا پایان ماه رمضان این کشتارگاه را نیز به بهره برداری رساند.

این مسئول به وضعیت پروژه‌های دیگری نیز اشاره کرد و گفت: با عنایت به اهمیت مبل و منبت شهرستان تویسرکان و وجود هفت هزار و ۸۰۰ نیروی شاغل در این رشته و وجود چهار هزار و ۲۰۰ کارگاه در این شهرستان، باید مشکلات مالیاتی و بیمه‌ای شاغلان این حوزه نیز مورد بررسی قرار گیرد.

فرماندار تویسرکان ادامه داد: عدم وجود سردخانه بزرگ در شهرستان و نگهداری محصولات باغی و کشاورزی در این شهرستان، اهمیت تکمیل سردخانه در حال احداث را بیشتر می‌کند؛ این سردخانه ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و باید تسهیلات آن مورد بررسی و موضوع به نتیجه برسد.

افشاری با بیان اینکه تعهد اشتغال در این شهرستان برای سال جاری برابر یک هزار و ۸۰۶ نفر است که باید ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در این قالب انجام شود؛ تاکید کرد: می‌توان بخشی از این تسهیلات را از محل تسهیلات تکلیفی بانک‌ها انجام داد.

وی در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: در بخش اشتغالزایی اولویت ما مشاغل خرد است که اشتغالزایی بیشتری به ویژه در مناطق روستایی ایجاد می‌کند.

فرماندار تویسرکان با بیان اینکه توسعه بازارچه صنایع دستی در شهرستان تویسرکان، با پیشرفت قابل قبولی در حال انجام است؛ یادآورشد: این پروژه توسط شهرداری و با حمایت راهداری انجام شده است.

کد خبر 5464154

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین افشاری تویسرکان فرمانداری تویسرکان ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه گرد و غبار آلودگی هوا خراسان رضوی مشهد ماه رمضان 1401 آمار کرونا هفته هنر انقلاب اسلامی خطبه های نماز جمعه ماه مبارك رمضان شهرستان تویسرکان مورد بررسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۲۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت دولت با راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در گلپایگان

ایسنا/اصفهان سخنگوی دولت گفت: دولت این آمادگی را دارد که در مهرماه سال جاری برای دانشگاه فرهنگیان گلپایگان پذیرش دانشجو داشته باشد.

علی بهادری جهرمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در شهرستان گلپایگان نیازمند هرگونه مصوبه‌ای در دولت باشد، آمادگی انجام آن را داریم ضمن اینکه مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان هم اعلام آمادگی کرد. باید مکان این دانشگاه در شهرستان مشخص شود که اگر این اتفاق بیفتد دولت این آمادگی را دارد که در مهرماه سال جاری برای دانشگاه فرهنگیان گلپایگان پذیرش دانشجو داشته باشد.

سخنگوی دولت در خصوص معلمان خرید خدمت گفت: نظام جذب معلمان باید ساماندهی و عدالت محور شود به همین دلیل به سمت آزمون گرفتن رفته‌ایم تا رقابت با عدالت باشد. برای معلمی که سر کلاس است و فرصتی برای درس خواندن ندارد امتیازی برای سوابق خدمتی‌ او پیش بینی شده است. امیدواریم در این رقابت عادلانه تمام خرید خدمتی‌ها بتوانند جذب شوند چراکه تجربه آنها کمک می‌کند که مسیر تدریس را بهتر طی کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه اندازی ۴۳۵ صندوق قرض الحسنه اشتغالزایی در البرز
  • سیب و زنجیره تولید وابسته به آن از ویژگی‌های منحصر به فرد سمیرم است
  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • راهنمای خرید نهال گردو اصلاح شده ضمانتی و معتبر
  • با پوست گردو، اسپیکر بلوتوث آر جی بی بسازید(فیلم)
  • راه اندازی کارخانه فرآوری و بسته‌بندی آبزیان در شهرکرد
  • واحد سیار فرآورشی آزادگان جنوبی تعمیر شد
  • عوامل درگیری دسته جمعی در تویسرکان دستگیر شدند
  • انجام ۶۰ نظر سنجی در موسسه افکارسنجی ملت
  • موافقت دولت با راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در گلپایگان