Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-01@07:59:13 GMT

آیت الله محمد فیض سرابی درگذشت + سوابق

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۲۲۶۵

آیت الله محمد فیض سرابی درگذشت + سوابق

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، آیت الله محمد فیض سرابی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری دعوت حق را لبیک گفت.

حجت الاسلام و المسلمین محمد فیض سرابی در 1307 هجری شمسی در روستای زرنق در خانواده مذهبی دیده به جهان گشود و بعد از تحصیلات ابتدایی در محضر مرحوم ملا باقر و مرحوم حاج میرزا علی اصغر عالمی به تبریز عزیمت کرده و در مدرسه طالبیه تبریز مشغول ادامه تحصیل شد که بعد از اتمام سطح در جوار رحمت کریمه اهل بیت(ع) قم از اساتید معظم استفاده کرده و چندین سال نیز در نجف اشرف تلمذ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی علاوه بر تحصیل در امر تدریس هم فعال بود که شاگردان زیادی را تربیت کرد.

همچنین بعد از دستگیری حضرت امام(ره) در 15 خرداد 1342 وی در محل تولد خویش طوماری چند متری پارچه­ای که تمامی اهالی امضاء کرده بودند که بعضی از امضاها به نماد خون انگشت سبابه تهیه شده بود که به جرم دعوت به جهاد تحت تعقیب قرار گرفت حجت الاسلام فیض سرابی بعد از انقلاب نیز به دستور حضرت امام(ره) مسئول کنترل کمیته ­های شهرستان های مراغه، میاندوآب و سراب بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1136186 برچسب‌ها اخبار روز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۲۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس

 به گزارش تابناک به نقل از کانال اخبار رهبر انقلاب، تصاویری از بازدید رهبر انقلاب از مانور شهادت درسال ۱۳۶۶ را مشاهده می کنید.

  مرداد ماه سال ۱۳۶۶، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از مانور شهادت که در پاسخ به حضور ناوگان دریایی آمریکا در خلیج فارس برگزار شد، بازدید کردند.

 
همزمان با حضورنظامی پرهیاهو اما ناموفق آمریکا در خلیج‌فارس برای اسکورت نفتکش‌های کویتی، مانور عظیم شهادت با رمز لبیک یا امام در پهنای خلیج‌فارس و دریای عمان – از دهانه فاو تا بندرگواتر- برگزار شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ۱۶ مرداد ضمن حضور در بندرعباس از یگانهای عمل‌کننده در این مانور بازدید نمودند.‌

 

 
 

 
 

به گزارش کانال اخبار رهبر انقلاب، مرداد ماه سال ۱۳۶۶، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از مانور شهادت که در پاسخ به حضور ناوگان دریایی آمریکا در خلیج فارس برگزار شد، بازدید کردند.

 
همزمان با حضورنظامی پرهیاهو اما ناموفق آمریکا در خلیج‌فارس برای اسکورت نفتکش‌های کویتی، مانور عظیم شهادت با رمز لبیک یا امام در پهنای خلیج‌فارس و دریای عمان – از دهانه فاو تا بندرگواتر- برگزار شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ۱۶ مرداد ضمن حضور در بندرعباس از یگانهای عمل‌کننده در این مانور بازدید نمودند.‌

 

 

 
 

دیگر خبرها

  • مسعود اسکویی درگذشت + سوابق
  • گردهمایی بزرگ دختران دانشجو در قم برگزار می شود
  • پاسخ آیت‌الله فیاضی به سؤالی پیرامون رفع اضطراب
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • ‍ انتصاب سرپرست معاونت سیاسی استاندار سمنان
  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت