Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از صدور دستور قضائی برای تعیین تکلیف ۲۰ هزار تن کاغذ وارداتی موجود در انبارهای اطراف بندر شهیدرجایی بندرعباس و ترخیص ۳ هزار تن از این کاغذها ظرف یک هفته خبرداد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از قوه قضائیه، پس از کشف محموله بزرگ کاغذ وارداتی در یکی از انبارهای اطراف بندر شهید رجایی بندرعباس، رئیس کل دادگستری هرمزگان به همراه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان و جمعی از مسئولان قضائی و انتظامی با حضور در محل این انبار، به منظور تعیین تکلیف کالاهای موجود تصمیمات لازم را اتخاذ نمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در جریان این بازدید با اشاره به سابقه نگهداری حدود ۳ هزار تن کاغذ وارداتی در این انبار، گفت: یکی از شرکت‌های بخش خصوصی با دریافت ارز دولتی و ترجیحی در سال ۱۳۹۸ حدود ۲ هزار تن از این کاغذها را وارد نموده و در ادامه بدون اخذ مجوزهای لازم و به قصد سودجویی ۷۰۰ تن از آن را در بازار آزاد عرضه نموده است.   وی همچنین اظهار داشت: در پی گزارش ضابطین و کشف انبار مورد نظر، اداره کل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان به این موضوع ورود کرده و ضمن رسیدگی به تخلفات صورت گرفته توسط مسئولان این شرکت، آنها را به اتهام احتکار و عرضه خارج از شبکه کالا به پرداخت ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم کرده است.   رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از اقدام به موقع پلیس امنیت اقتصادی و تعزیرات حکومتی استان، تأکید کرد: طبق قانون، نظارت بر نحوه مصرف ارز ترجیحی بر عهده ادارات متولی این حوزه می‌باشد و با عنایت به شواهد و قرائن موجود، متأسفانه ادارات مربوطه در این خصوص نظارت خوبی نداشته و کوتاهی نموده‌اند که بر این اساس با توجه به اینکه تخلفات مذکور در خارج از حوزه قضائی هرمزگان و در استان تهران اتفاق افتاده است، جزئیات ماوقع به مراجع قضائی تهران اعلام شده تا در صورت لزوم ضمن اعلام جرم و تعقیب متهمین، به موضوع تخلفات ارتکابی نیز رسیدگی نمایند.   وی با اعلام اینکه بر اساس اخبار و اطلاعات غیر رسمی در انبارهای اطراف بندر شهید رجایی بندرعباس حدود ۲۰ هزار تن کاغذ وارداتی نگهداری می‌شود، تصریح کرد: دستورات ویژه‌ای در این مورد صادر شده است تا پس از بررسی دقیق موجودی انبارهای مذکور، ضمن رسیدگی سریع به موضوع، اقدامات لازم جهت تعیین تکلیف فوری کالاهای موجود در این انبارها صورت پذیرد.   رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد: در پی تأکیدات ریاست قوه قضائیه، دستگاه قضائی استان هرمزگان با محوریت شورای پیشگیری از وقوع جرم به منظور صیانت از حقوق عامه و با هدف برخورد قاطع با محتکرین اقلام و مایحتاج ضروری مردم، نظارت و کنترل صنوف و انبارها را با جدیت در دستور کار خود قرار داده است و در همین راستا پس از کشف احتکار صورت گرفته در این انبار، دستور توزیع کالاهای موجود در آن، شامل بیش از ۳ هزار تن کاغذ وارداتی را صادر کرده و این محموله، ظرف یک هفته با قیمت مصوب دولتی تحویل نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد شد تا به منظور عرضه در شبکه توزیع، در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.   وی در خاتمه اذعان داشت: با توجه به گزارش مسئولین در خصوص مشکلات موجود برای حمل این محموله‌های بزرگ کاغذ وارداتی نیز تمهیدات لازم از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان جهت تأمین کامیون‌های مورد نیاز برای بارگیری و ارسال این محموله‌ها به اقصی نقاط کشور اتخاذ شده است.

منبع: دانا

کلیدواژه: هزار تن کاغذ وارداتی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تعیین تکلیف ۳ هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۲۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس هیأت مدیره سندیکای کارخانجات چای شمال با حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان دیدار کرد.

«حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی» رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه وضعیت صنعت چای همواره در دستور کار دولت قرار دارد، اظهار کرد: دولت برای کمک به چایکاران ۲۵ درصد قیمت مصوب را پرداخت می‌کند تا با حمایت از این صنعت، شاهد افزایش تولید چای در کشور باشیم.

وی با توجه به نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» افزود: بخشی از تولیدات استان گیلان به صنعت چای اختصاص دارد باید تلاش شود تا با مشارکت مردم و بخش خصوصی تمام اقدامات لازم در راستای افزایش تولید چای صورت گیرد.

رئیس شورای قضائی استان یکی از مشکلات استان را معضل چای سنواتی دانست و تصریح کرد: چای گیلان همواره در سبد غذایی خانواده‌های ایرانی جای داشته و مساله چای سنواتی نباید موجب خدشه دار شدن نام و نشان چای گیلان شود.

وی حل دغدغه چای سنواتی را در گرو تدبیر و اتخاذ روش‌های منطقی و عقلانی عنوان نمود و افزود: اراده همه مسؤولان بر این است که این مشکل بدون شتابزدگی و با کمک دولت و بخش‌های خصوصی و مردمی مرتفع گردد.

این مقام ارشد قضائی با اشاره به اینکه چای سنواتی اکنون به یک تهدید برای استان تبدیل شده اضافه کرد: چای سنواتی باید تعیین تکلیف شده و نگرانی کشاورزان و کارخانجات چای، برطرف شود.

وی تصریح کرد: تعیین تکلیف و خروج چای سنواتی از انبارها باید مدبرانه باشد و چای‌های سنواتی تاریخ مصرف گذشته در صورت صرفه اقتصادی کمپوست و در غیر این صورت امحاء گردد.

کد خبر 6090030

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف معلمان پایه ابتدایی گلستان تا خرداد ماه
  • تابع فضاسازی ها تصمیم قضائی نمی گیریم
  • تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • آغاز مزایده فروش ۱۳۰۰ دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در هرمزگان
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • تعیین تکلیف چای سنواتی باید مدبرانه‌ باشد
  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور