Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: واردات انواع دام زنده از بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان رشد 297 درصدی داشته است.

به گزارش ایسنا- مبین علی میر در بازدید از بازارچه های مرزی استان افزود: همانگونه که پیش بینی می شد با حذف ارز چهار و دویست تومانی، سیستان و بلوچستان به جایگاه نخست تامین گوشت کشور مبدل گردد که بنا به سیاستهای اتخاذ شده برابر اهداف دولت سیزدهم و تدابیر منطقه ایی این امر در حال تحقق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: در طول ادوار گذشته و با توجه به سوابق توانمندیها و ظرفیتهای سیستان و بلوچستان این استان تنها استان مرزی بوده که  هیچ وقت دام از آن قاچاق به کشورهای مقابل نشده بلکه بالعکس دام وارد کشور می گردیده و همچنان این روند تداوم دارد.

وی اظهار داشت: هم اکنون بخشهای خصوصی و واردکنندگان می توانند از فرصت تاریخی بدست آمده با حذف ارز ترجیحی بهترین بهره وری را ببرد و ضمن نقش آفرینی موثر در تنطیم بازار کشور و تامین بخش قابل ملاحظه ایی از گوشت قرمز مورد نیاز آحاد مردم با اشتغال بیش از بیست هزار نفر برای جوانان استان نسبت به کوتاه کردن دست دلالان و سودجویانی که بدنبال منافع شخصی با افزایش قیمتها به هرشکل ممکن هستند را کم‌رنگ نماید و همانند گذشته نقش تعیین کننده در کاهش قیمت‌ها ایفا کند.

مدیر بازارچه‌های استان بیان داشت: بنابر تصمیمات اتخاذ شده  حداقل 10 درصد گوشت استحصالی از دامهای وارداتی با پایین ترین قیمت ممکن در اختیار مردم استان قرار خواهد گرفت که با این سیاستگذاری شاهد کاهش قیمت گوشت قرمز در سطح ملی و بویژه منطقه خواهیم بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سیستان و بلوچستان بازارچه های مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۰۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان

سرهنگ علی رحیمی با حضور در همایش گرامیداشت روز روانشناس به ارائه گزارشی از اقدامات حوزه مشاوره، مددکاری و خدماتی که توسط مشاوران روانشناس در طول یک سال گذشته توسط آنان ارائه شده پرداخت.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس استان با اشاره به نقش پر رنگ مراکز مشاوره و مددکاری در حوزه پیشگیری از آسیب ها، بیان کرد: آمار کل مراجعین به مرکز مشاوره و دوایر مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها در سال۱۴۰۲ بالغ بر ۳۰ هزار و ۵۲۲ پرونده بوده است.

رحیمی گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۵۴۷ پرونده به مرکز مشاوره و ۲۷ هزار و ۹۷۵ پرونده به دوایر مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها ارجاع شده است که از پرونده های ارجاعی به کلانتری‌ها تعداد ۶۷ درصد منجر به مصالحه شده است.

معاون سیاسی  اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: نیاز به نشاط اجتماعی در جامعه با توجه به جغرافیای خاص اجتماعی استان باید یکی از اولویت‌های روانشناسان و مشاوران در سطح استان قرار گیرد.

شریفی افزود: جغرافیای اجتماعی استان دارای گستردگی و تنوع های خاصی است که نیازمند نشاط اجتماعی و حال خوب در جامعه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تمامی دستگاههای اجرایی وظیفه مشارکت و گره گشایی در این زمینه را دارند تا انسجام اجتماعی در جامعه تحقق یابد. این امر با همت و کمک روانشناسان و مشاوران تحقق می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • واردات گوشت گرم گوسفندی به استان یزد، همین هفته
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید/ رانت ارزی به سود مردم یا وارداتچی ها؟
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • بازارچه‌های مرزی پیراحمد و شیخ سلو در چالدران راه‌اندازی می‌شوند
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان