Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@09:32:01 GMT

استان بوشهر به ۲ گروه خونی نیاز فوری دارد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۳۰۵۹

استان بوشهر به ۲ گروه خونی نیاز فوری دارد

علیرضا باستین روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به نیاز خونی بیمارستان‌های استان بوشهر انتظار می‌رود افرادی که دارای گروه‌های خونی یاد شده هستند و احساس می‌کنند می‌توانند خون اهدا کنند به پایگاه‌های انتقال خون در صبح و بعد از افطار مراجعه کنند.

وی بیان کرد: البته از آنجایی که روزانه افراد ثابتی وجود دارند که نیاز به خون و فرآورده‌های خونی دارند، نیاز به اهدای خون همیشگی است و انتظار می‌رود مردم نوع دوست استان در این زمینه برای تامین نیاز بیمارستان‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت:با توجه به اینکه هر اهدای خون حداقل سه نفر را از مرگ حتمی نجات می‌دهد، شهروندان بوشهری در این شرایط برای اهدای خون که یک کار ضروری است با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به پایگاه‌های خون‌گیری این سازمان مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: پایگاه‌های انتقال خون با توجه به رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی محیطی امن برای تک تک افراد مراجعه کننده به شمار می‌روند.

باستین ادامه داد: در ماه مبارک رمضان شهروندان بوشهری می‌توانند صبح و بعد از افطار و در شهرستان‌های گناوه، برازجان و کنگان نیز صبح امکان اهدای خون دارند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر یادآور شد: در استان بوشهر علاوه بر ۵۰۰ بیمار تالاسمی که بطور مستمر نیاز به خون دارند، بصورت موردی هم روزانه شمار نیازمندان به خون بالا است.

وی بیان کرد: سال گذشته ۳۸ هزار و ۲۳۹ نفر در استان بوشهر به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه و از این شمار ۳۱ هزار و ۳۱۵ نفر موفق به اهدای خون شدند.

برچسب‌ها بوشهر سازمان انتقال خون ايران روز اهدای خون ماه رمضان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر سازمان انتقال خون ايران روز اهدای خون بوشهر سازمان انتقال خون ايران روز اهدای خون ماه رمضان استان بوشهر انتقال خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۳۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۰ عمل اهدای عضو در خوزستان در ۵ روز

ایسنا/خوزستان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از نجات جان ۱۰ بیمار نیازمند به پیوند اعضا، با ایثار خانواده‌های خوزستانی در هفته جاری خبر داد.

میثم معزی امروز (۶ اردیبهشت‌ماه) در این خصوص به رسانه‌ها اظهار کرد: در کمتر از پنج روز موفق به انجام ۱۰ عمل پیوند در استان خوزستان شدیم که به جرأت یک جهش بی‌سابقه بوده است. از همه  عزیزان تشکر می‌کنیم زیرا قطعا این حرکت و همبستگی در ادامه، منجر به نجات بسیاری از بیماران خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در این هفته ۱۰ عمل پیوند داشتیم که چهار مورد پیوند کبد و شش مورد پیوند کلیه بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: از کلیه اعضای گروه پیوند اعم از گروه‌های جراحی پیوند، جراحی عروق، ارولوژی، بیهوشی و کلیه پرستاران و کادر پشتیبانی که با اقدامات لازم و فوری، زمینه‌ساز این حرکت زیبا شدند تشکر ویژه و صمیمانه دارم.

جواد شریعتی مدیر مرکز پیوند اعضا بیمارستان گلستان هم در این خصوص گفت: واقعا نمی‌دانم با چه زبانی از خانواده‌های اهداکننده تشکر کنم. با این ایثار و جهاد و کار ارزشمند، ۱۰ انسان به زندگی دوباره بازگشتند و قطعا اجر و پاداش این خانواده‌های ایثارگر نزد خداوند متعال محفوظ است.

وی افزود: امیدوارم فرهنگ اهدای عضو روز به روز توسعه بیشتری یابد. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • ۸۰۰۰هکتار از نخلستان‌های استان بوشهر بهسازی می شود
  • انجام ۱۰ عمل اهدای عضو در خوزستان در ۵ روز
  • آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • بیمه ۵ دهک روستاییان به صورت سیستمی تمدید می شود
  • تمدید اعتبار سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود
  • کمک فوری/ حال این دو مادر بیمار خوب نیست