Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی شجاعی گفت: مدیران دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید به دور از هر نوع سوءاستفاده و رانت، بر اساس تکلیف و شعار سال به سمت بهره مندی از دانش بنیان ها حرکت کنند، زیرا در کوتاه مدت بی آزمون و خطا نیست و در بلند مدت رضایتمندی عمومی را بدنبال داشته و از هدر رفت سرمایه‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

او  با تاکید بر لزوم افزایش شفافیت توزیع آرد خام روستایی و عشایری در مناطق روستایی و عشایری با اهرم‌های نظارت الکترونیکی و بهره‌مندی از دانش بنیان‌ها طی یک ماه آتی گفت: بازنگری و ضرورت شفاف سازی در توزیع، تقسیم و نظارت بر آرد خام روستایی ضروری است و در همین راستا ۲ نرم افزار با محوریت دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری و تعاون روستایی، عشایری و غله استان، با همکاری پارک علم و فن آوری به عنوان ۲ محصول دانش بنیان به کمک این‌حوزه خواهند آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در سایر حوزه ها اعم از تولید، حمل و نقل، تجارت الکترونیکی و فیزیکی نیز بخش دولتی و خصوصی می‌بایست از ظرفیت های دانش بنیان ها در استان در راستای کیفی سازی امور، اصلاح، تسریع و شفافیت فرآیندها استفاده کنند و در پایان سال هر دستگاه محصولات گوناگون و متنوع خود را از همکاری های مشترک با دانش بنیان ها ارائه دهد و این ملاکی بر ارزیابی دستگاه‌ها باشد.

او گفت: در سالی که مزین به تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی شده با تشکیل ستاد اقتصاد دانش بنیان در استان امید می‌رود ظرفیت و مزیت‌های استان در این حوزه با فرهنگ سازی و باور عمومی در بین مسوولان و جامعه در مسیر رشد، توسعه و آبادانی قرار گیرد.

او می گوید: در اقتصادهای مبتنی بر شرکت‌های دانش بنیان باید گستره‌ای از شبکه نخبگان در جامعه به وجود آیند و با یکدیگر مرتبط شوند که پشتیبان و تسهیل کننده نوآوری، یادگیری و پویایی باشند.

شجاعی گفت: توجه ویژه به شرکت های دانش بنیان و نوآور در مسیر توسعه و پیشرفت استان لازم و ضروری است و همگی و حتی برخی مدیریت ها با دیدگاه‌های سنتی وظیفه دارند از ایده های خلاقانه و مبتکرانه حمایت کنند زیرا این مهم علاوه‌بر اشتغالزایی، افزایش تولید و رونق اقتصادی را نیز بدنبال خواهد داشت.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت:  استان و حتی کشور در زمینه شرکت های دانش بنیان جایگاه خوبی ندارند با وجود اینکه ایران در جایگاه علمی رتبه ۱۵ دنیا را به خود اختصاص داده، اما در زمینه دانش بنیان در رده ۶۰ قرار داریم.

او گفت: سیر تحول و پیشرفت حوزه دانش بنیان دستگاه‌های اقتصادی استان توسط حوزه معاونت اقتصادی مکرر بررسی و تقویت و ارزیابی شده است.

او می گوید: حوزه اقتصادی استانداری، تکلیف خود می‌داند که با دستگاه‌های اقتصادی استان و پارک علم و فن آوری و سایر ظرفیت‌های نخبگان دانش بنیان زمینه توافق‌های بخش های دولتی و خصوصی را فراهم و در پایان ۱۴۰۱ کارنامه‌ای از اقدامات در این حوزه را منتشر کند.

شجاعی  گفت: مدیران دستگاه‌های مختلف بویژه دستگاه‌های حوزه اقتصادی، در این شرایط جنگ اقتصادی با دشمن، نگاه بلند و دوراندیشانه رهبر معظم انقلاب را که بدرستی مبانی روز دنیای مدرن را می‌دانند و به آن اشراف دارند و بی جهت نیست که چندین ساله در تلاطم‌های اقتصادی هستیم که ایشان از سال‌ها قبل بر آن تأکید داشتند که متاسفانه به درستی متوجه آن نبودیم، فصل الخطاب قرار دهند و با این باور، مسیر اقدام دانش بنیان ها را در عمل و نه صرفا بر روی سربرگ های اداری به منصه ظهور برسانند.

او گفت: نقص شفافیت در توزیع آرد خام روستایی و عشایری در مناطق روستایی و عشایری قابل پذیرش نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری سیستان و بلوچستان مدیران اجرایی اقتصادی استانداری روستایی و عشایری دانش بنیان اقتصادی استان دانش بنیان ها دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۰۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور از خام‌فروشی، رشد بهره‎‌وری و توسعه برداشت گاز با حرکت به سمت دانش بنیان شدن

نفت و گاز از ارکان اقتصادی کشورهایی مانند ایران که از منابع عظیم برخوردارند، به شمار می رود. طی سالیان گذشته، درآمدهای نفتی تأمین کننده بخش مهمی از بودجه کشور بوده اند. طی سال های اخیر اقداماتی در راستای کاستن از وابستگی کشور به درآمدهای نفت و گاز صورت گرفته، اما همچنان این منابع مهم ترین تأمین کننده ارز مورد نیاز کشور به شمار می روند.

تحریم کنندگان با علم به اهمیت درآمدهای نفت و گاز برای کشور، به تحریم این صنایع اقدام کردند. در وهله اول، دسترسی ما به اقلام راهبردی در این صنایع مسدود شد و در مرحله بعد فروش نفت و گاز را تحریم کردند. هدف این بود که از دسترسی ما به درآمدهای نفتی جلوگیری شود، تا جائیکه تحت فشار قرار بگیریم و تسلیم شویم.

دولت سیزدهم تصمیم جدی خود را در راستای خنثی سازی تحریم ها در ابتدای روی کار آمدنش اعلام کرد. در این راستا، سیاست هایی به اجرا گذاشته شد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به ، استفاده حداکثری از توان دانش بنیانی و داخلی کشور، تمرکز بر توسعه زنجیره ارزش محصولات و افزایش بهره وری در تولید گاز و کاهش هدررفت گاز اشاره کرد. در نهایت تمامی این سیاست ها نتیجه داد. به نحوی که طی سال گذشته میلادی به رشد اقتصادی 5.4 درصدی دست یافتیم.

 شهباز حسن پور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به این موضوع که وزارت نفت عملکرد موفقی در زمینه فروش نفت و گاز در شرایط تحریم داشته است، تصریح کرد: مسئولان کشور در وزارتخانه های مختلف از جمله وزارت امور خارجه و وزارت نفت در زمینه یافتن راه هایی برای فروش نفت و گاز کشور در شرایط تحریم تلاش های بسیاری کردند. این تلاش ها در نهایت ما را به رکوردزنی در فروش نفت طی چند سال گذشته رساند.

حسن پور ادامه داد: سیاست هایی به منظور عبور از شرایط تحریم طی سال های گذشته توسط دولت سیزدهم به اجرا گذاشته شد. یکی از این سیاست ها، توسعه زنجیره ارزش محصولات است. این سیاست مزیت های بیشماری برای کشور دارد و به درستی توسط دولت در دستور کار قرار گرفته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه در سطوح مختلف در کشور درگیر خام فروشی هستیم. به این ویژه این موضوع را در صنایع نفت و گاز مشاهده می کنیم. هر چقدر بتوانیم به توسعه زنجیره ارزش محصولات بپردازیم، نفع بیشتری نصیب کشور می شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: رشد اقتصادی بخش نفت و گاز در شرایط تحریم بسیار مهم بوده است. طی سالیان گذشته تلاش کرده ایم به انحای مختلف با تحریم ها برخورد کنیم. دولت سیزدهم سیاست اتکای به خود، تمرکز بر توسعه برداشت گاز به کمک توان داخلی که نمود آن در فاز 11 پارس جنوبی اتفاق افتاد و در نتیجه تمرکز بر رشد بهره وری و دیپلماسی موفق منطقه ای در حوزه توسعه تجارت گاز توانسته است که رشد اقتصادی مطلوبی کسب کند و باید برای تداوم رشد اقتصادی پایدار در این بخش به تداوم اجرای سیاست هایی مانند استفاده حداکثری از توان داخلی و دانش بنیانی ادامه دهد.

دیگر خبرها

  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • عبور از خام‌فروشی، رشد بهره‎‌وری و توسعه برداشت گاز با حرکت به سمت دانش بنیان شدن
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می دانید؟​
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت