Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:46:16 GMT

۳۶۰۰ هکتار باغات زردآلو در شاهرود آسیب دید

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۳۰۹۵

۳۶۰۰ هکتار باغات زردآلو در شاهرود آسیب دید

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی نهار دانی پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی مدیریت جهاد کشاورزی شاهرود با اشاره به تگرگ و سرمای چند روز اخیر در شهرستان بیان کرد: سرمازدگی به باغات زردآلو این شهرستان خسارت زد.

وی با بیان اینکه مجموع باغات آسیب دیده از سرما در شهرستان شاهرود سه هزار و ۶۰۰ هکتار برآورد می‌شود، تاکید کرد: بخش بسطام عمده خسارات را دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شاهرود با بیان اینکه خسارات به باغات زرد آلود دو هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: میزان آسیب به باغات بین ۳۵ تا ۴۵ درصد است که میزان قابل توجهی است.

به گزارش مهر، شاهرود بزرگترین تولید کننده محصولات باغی و میوه‌های فصلی در استان سمنان است.

کد خبر 5464395

منبع: مهر

کلیدواژه: خسارات سرمازدگی جهاد كشاورزي استان سمنان شاهرود باغات ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه گرد و غبار آلودگی هوا خراسان رضوی مشهد ماه رمضان 1401 آمار کرونا هفته هنر انقلاب اسلامی خطبه های نماز جمعه ماه مبارك رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۳۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !

به گزارش همشهری آنلاین، مسعود اسدی اظهار کرد: به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای آماده برداشت استان تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده و در خوشبینانه‌ترین حالت ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت از دست رفته است.

وی ادامه داد: علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده است.

وی گفت: امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام کند.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: همچنین انتظار داریم صندوق بیمه محصولات کشاورزی بدون فوت وقت، تعلل و مضایقه به وظیفه قانونی خود عمل کرده و طبق قانون خسارات وارده به بیمه شدگان را جبران کند.

اسدی همچنین گفت: از دولت و سازمان مدیریت بحران کشور انتظار داریم با توجه به اینکه امکان جبران خسارات وارده از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی قطعاً وجود ندارد نسبت به بررسی، برآورد و کمک به کشاورزان خسارت دیده استان که خساراتشان مشمول حمایت‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیست اقدام عاجل کنند تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم، کشاورزان خسارت دیده بار دیگر با امید به سنگر تولید برگردند.

کد خبر 849119 منبع: تسنیم برچسب‌ها گندم خبر مهم طوفان کشاورزی استان خوزستان

دیگر خبرها

  • ۱۱ هکتار از اراضی دولتی در جنوب کرمان رفع تصرف شد
  • خسارت سیل و تگرگ به مزارع کازرون
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • وارد آمدن خسارت بیش از ۲۵۳ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی
  • توزیع اقلام اساسی بین ۱۳۴ خانوار آسیب دیده در امامزاده ابراهیم
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستا‌های تختان و خربزان دهلران در حال انجام است
  • تگرگ موجب شکستن شیشه خودرو‌ها و منازل دُرح سربیشه شد
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • محورهای مواصلاتی شهرستان خوسف آسیب جدی دیده‌اند
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستاهای دهلران در دستور کار