Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@08:07:29 GMT

نامطلوب بودن تعداد مراکز نگهداری معتادان در استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۳۳۵۴

نامطلوب بودن تعداد مراکز نگهداری معتادان در استان مرکزی

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی با بیان اینکه تعداد مراکز نگهداری معتادان در استان مرکزی بسیار نامطلوب است گفت: معتادان آمار به‌سزایی در سرقت‌های استان مرکزی دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن خیرمند در نخستین جلسه کمیته رصد مقابله با موادمخدر، اظهار کرد: نخستین درخواست و اولویت مردم بر اساس بررسی‌های انجام‌شده و حضورهای میدانی بین مردم به‌ویژه در مناطق حاشیه‌نشین کلان‌شهر اراک مسئله «مبارزه با توزیع‌کنندگان مواد مخدر» بوده که البته یک انتظار بسیار درست و قابل‌قبول بوده که این خواسته کاملاً به‌حق به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این‌یک مطالبه کاملاً به‌حق و اصولی بوده و تمام دستگاه‌های مسئول و مرتبط باید وظایف خود را مطابق با قانون و با روحیه جهادی انجام دهند تا بتوانیم به‌سرعت به این مطالبه عمومی مردم پاسخ دهیم.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: در کمیته رصد با هماهنگی‌های صورت گرفته اخبار و اطلاعات از طریق نهادهای امنیتی واصل و درنهایت توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر به مرحله عملیات و اقدام می‌رسد.

معتادان آمار به سزایی در سرقت‌ها را در استان مرکزی دارند

خیرمند اظهار کرد: خوشبختانه با رصدهای صورت گرفته آمار کشفیات این طرح‌ها خوب و مطلوب بوده اما کافی نیست و نیاز به تلاش و مجاهد همچنان احساس می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به مطالبه‌های مردمی در خصوص ساماندهی معتادان و با بررسی صورت گرفته در بین سارقین دستگیرشده این امر مشهود است که معتادین آمار به سزایی در سرقت‌ها رادارند و با جمع‌آوری معتادین می‌توان شاهد کاهش آمار سرقت‌ها نیز باشیم.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر تعداد مراکز نگهداری معتادان در استان مرکزی بسیار نامطلوب بوده و امید است با توجه به تغییرات صورت گرفته در رئوس مدیریتی در بین دستگاه‌های مسئول در این زمینه در استان این نقص هرچه سریع‌تر برطرف شود چراکه این چرخه معیوب است و با برخوردهای قهری و مقطعی این امر ریشه‌کن نمی‌شود.

وی ادامه داد: طرح ساماندهی پارک‌ها ازنظر اجتماعی نتایجی دارد بنابراین به فرماندهی انتظامی شهرستان اراک و پلیس مبارزه با مواد دستور می‌دهیم تا مشکلات پارک‌ها را ازلحاظ انتظامی و خاصه فروش مواد مخدر احصاء کنند تا در جلسه مجزا در خصوص پاک‌سازی و رفع آلودگی پارک‌ها اقدامات لازم صورت پذیرد.

به گزارش ایمنا، ۳۱ مرکز ماده ۱۵ در استان مرکزی فعال است که ۱۸ مرکز آن در شهرستان اراک و مابقی به‌جز شهرستان‌های تفرش و آشتیان در هر شهرستان یک مرکز وجود دارد. همچنین از مجموع شش مرکز تبصره ۲ ماده ۱۶، ۲ مرکز در اراک، یک مرکز در فراهان، یک مرکز در ساوه و یک مرکز در خمین است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

کد خبر 567633

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کمپ های ترک اعتیاد هزینه کمپ های اعتیاد رئیس دادگستری استان مرکزی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق استان مرکزی سرقت ها یک مرکز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۳۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ‌ومیر زنجان در سال ۱۴۰۲ اعلام شد

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان، آمار مرگ‌ومیر در این استان در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد.

مهدی ژاله‌چیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد پنج هزار و ۴۲۰ واقعه فوت به ثبت رسید که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۹ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از تعداد فوت‌های ثبت شده در سال گذشته، ۵۷.۶ درصد مرد و ۴۲.۴ درصد زن بوده‌اند که بر اساس همین آمار سال قبل در مقابل هر ۱۳۶ مرد فوت شده ۱۰۰ زن فوت شده‌ است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان در ادامه با اشاره به آمار ثبت ولادت در این استان گفت: سال قبل ۱۳ هزار و ۹۲۳ واقعه ولادت در استان ثبت شده است که از این تعداد ۱۰ هزار و ۴۴۲ مورد ولادت مربوط به مادران پایین‌تر از ۳۵ سال بوده است.

وی با اشاره به صدور آنی شناسنامه در استان افزود: ثبت احوال استان هم اکنون در ۱۲ اداره مستقل و ۲۰ دفتر پیشخوان فعال درسطح استان در حال ارائه خدمات به مردم است و تلاش این اداره کل ارائه خدمات در اسرع وقت است، اما با توجه به پراکندگی جمعیت نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها در این پروژه خواهیم بود که بتوانیم خدمات مطلوب‌تری در سریع‌ترین زمان ممکن به مردم ارائه دهیم.

کد خبر 749580

دیگر خبرها

  • آمار مرگ‌ومیر زنجان در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
  • رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی
  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان در فسا