Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@04:37:29 GMT

۱۵۰ پروژه بازسازی و توسعه برای عتبات عالیات در حال اجرا است

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۴۵۹۸

۱۵۰ پروژه بازسازی و توسعه برای عتبات عالیات در حال اجرا است

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف افضلی در حاشیه جلسه ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان سمنان به میزبانی استانداری در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه میزان مشارکت مردم در توسعه عتبات عالیات به نسبت دو سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است، ابراز داشت: در حالی که بسیاری از مردم به دلیل کرونا دچار تنگناهای اقتصادی بودند اما کوشیدند تا در تأمین هزینه‌های بازسازی مشارکت لازم را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه سمنان یکی از استان‌های تأثیر گذار در بازسازی عتبات عالیات بوده است، افزود: این استان کمک قابل توجهی به این ستاد کرد که لازم به ذکر که همکاری مردم این خطه در این حوزه شایان تقدیر است.

معاون ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور بابیان اینکه از محل کمک‌های مردمی بالغ‌بر ۱۵۰ پروژه در عتبات عالیات اجرا و در دست اقدام است، ابراز داشت: ساخت حسینیه به نام هر استان از جمله اقداماتی که در آینده صورت خواهد گرفت چراکه برای تأمین زمین در حال رایزنی هستیم.

افضلی از کلنگ زنی صحن و شبستانی بانام امام حسن در کربلا با بیش از ۴۰ هزار متر مربع خبر داد و تصریح کرد: صحن حضرت زهرابه وسعت ۲۲۰ هزار متر مربع، صحن و شبستان حضرت زینب در کربلا به وسعت ۱۳۵ هزار متر مربع ساخته‌شده است.

وی بابیان اینکه مرمت و طلاکاری ایوان نجف در حال اجرا است، افزود: ساخت دو بلوک از صحن نجف، ساخت ایوان شمالی نجف، ساخت صحن حضرت زینب در کربلا، انعقاد قرارداد استحکام بنا در سامرا و کاظمین از اقداماتی که هم‌اکنون در عتبات عالیات اجرا می‌شود.

کد خبر 5464498

منبع: مهر

کلیدواژه: عتبات عالیات مشارکت مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه گرد و غبار آلودگی هوا خراسان رضوی مشهد ماه رمضان 1401 آمار کرونا هفته هنر انقلاب اسلامی خطبه های نماز جمعه ماه مبارك رمضان عتبات عالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۴۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم

پروژه اومااویا در ۲۳۰ کیلومتری شرق «کلمبو» پایتخت کشور سریلانکا به اجرا درآمده است. با افتتاح این پروژه ظرفیت آب مازاد رودخانه‌های استان «اووا» (Uva) برای توسعه کشاورزی منطقه کم‌آب مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و همزمان ظرفیت تولید ۱۲۰ مگاوات برق عملیاتی می‌شود.

 تولید ۲۹۰ گیگاوات ساعت انرژی در سال، تامین آب مورد نیاز پنج‌هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه خشک جنوب شرقی سریلانکا و انتقال ۱۴۵ میلیون مترمکعب آب از منطقه پُرباران به مناطق خشک، از جمله اهداف این پروژه است که به همت متخصصان و مهندسان ایرانی در کشور سریلانکا اجرا شده و با حضور مقامات دو کشور ایران و سریلانکا به‌ صورت رسمی افتتاح شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم
  • سازمان ملل هزینه بازسازی غزه را حدود ۵۰ میلیارد دلار برآورد کرد
  • بازسازی خانه‌های ویران شده در غزه ممکن است ۸۰ سال طول بکشد
  • از روستای مهمویی تا عتبات عالیات 
  • سومین نشست هم‌اندیشی سخنرانان اعزامی به عتبات عالیات برگزار شد
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی در کل کشور در سال گذشته
  • ۴ پروژه شاخص شهری بجنورد در اولویت اجرا است