Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت پالایش بیدبلند خلیج فارس با هدف تعریف همکاری‌های مشترک و برای استفاده حداکثری از شرکت‌های دانش بنیان در زیر ساخت‌های این شرکت، از ظرفیت‌های پارک فناوری پردیس بازدید کردند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمود امین نژاد مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت پالایش بیدبلند خلیج فارس ضمن بازدید از مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها در پارک فناوری پردیس، پیرامون نحوه همکاری‌های دوجانبه در خصوص تأمین نیاز‌های فناورانه و ایجاد امکان بومی‌سازی اقلام راهبردی شرکت پالایش بیدبلند خلیج فارس، با مسئولان این مجموعه بحث و تبادل نظر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در جریان این بازدید از شرکت‌های بیناب سنجش دماوند و مراحل تولید محصولات و زیر ساخت‌های تحقیقاتی این مجموعه بازدید و نشستی با حضور مسئولان پارک فناوری پردیس و هیئت بازدیدکننده برگزار شد که در طی آن درباره توانمندی‌ها و زمینه‌های همکاری هر دو طرف بحث و بررسی شد.


همچنین درباره جایگاه و مأموریت ملی پارک فناوری پردیس در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در صنعت گاز و زیر ساخت‌های ایجاد شده در زیست بوم فناوری و نوآوری پارک در زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی بحث و تبادل نظر شد.


در ادامه مدیران شرکت پالایش بیدبلند خلیج فارس از نمایشگاه نمایشگاه تخصصی صنعت گاز در پارک فناوری پردیس با حضور ۲۸ شرکت دانش بنیان بازدید و در این بازدید تعدادی از طرح‌ها و نیاز‌های فناورانه این شرکت مطرح و برای رفع آن‌ها مذاکراتی صورت گرفت.


بازدید از کارخانه نوآوری آزادی و آشنایی با ظرفیت‌های این کارخانه به عنوان یکی از شعب پارک فناوری پردیس از دیگر برنامه‌های این بازدید بود.


در جریان این بازدید محمود امین نژاد مدیرعامل شرکت نفت و گاز بیدبلند خلیج فارس با اظهار خرسندی از حضور در این کارخانه با اشاره به نیاز صنعت نفت و گاز کشور به دانش‌های پیشرفته پارک علم و فناوری را حلقه وصل صنعت و دانشگاه برشمرد.


وی افزود: در جریان بازدید از این کارخانه پیشنهاد‌هایی برای همکاری گسترده شرکت نفت و گاز بیدبلند خلیج فارس و پارک نواوری پردیس ارایه شده است.


در این بازدید مسوولان شرکت بیدبلند خلیج فارس ضمن بازدید از فضای کارخانه نواوری آزادی از نزدیک در جریان دستاورد‌های سخت افزاری و نرم افزاری این کارخانه قرار گرفتند.


فلسفه ساخت کارخانه نوآوری آزادی حمایت از کسب هار‌های دانش بنیان است

مهدی عظیمیان مدیرکل توسعه شعب و پردیس‌های پارک فناوری پردیس در جریان این بازدید گفت: این کارخانه با هدف حمایت از کسب و کار‌های دانش بنیان در نزدیکی دانشگاه‌های مطرح کشور در تهران و زیر نظر پارک فناوری پردیس تاسیس شده است و شعبه‌های دوم و سوم این کارخانه نیز تأسیس شده است.


وی افزود: تاکنون ۳ موج در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های فناوری طی شده است که موجب ارتقاء سطح علم و دانش در کشور و ارتقاء سرمایه انسانی کشور شده است.


عظیمیان موج دوم دانش و فناوری کشور را ایجاد شرکت‌های دانش بنیان در کشور عنوان کرد که از سال ۱۳۸۹ و همزمان با تصویب قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان وارد فاز عملی شده است.


وی ادامه داد: توسعه اقتصاد استارتاپی، دانش بنیان و فناوری کشور از سال ۹۲ آغاز و همچنان ادامه دارد و تاسیس کارخانه نوآوری آزادی نیز در این راستا می‌باشد تا اقتصاد استارتاپی رشد یابد.


عظمیان گفت: کارخانه دومین مرحله در زنجیره تجاری سازی پس از دانشگاه است و کشف استعداد و تیم سازی معمولا در این کارخانه‌ها رخ می‌دهد.


وی افزود: در حال حاضر شرکت‌ها و شتابدهنده‌هایی در حوزه‌های سلامت الکترونیک، تولید محتوا، هوش مصنوعی، نانوداروها، معماری و زندگی شهری و گردشگری در کارخانه نوآوری آزادی مشغول به فعالیت هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پارک فناوری پردیس اقتصاد دانش بنیان زیست بوم فناوری محصولات پتروشیمی شرکت پالایش بیدبلند خلیج فارس کارخانه نوآوری آزادی شرکت های دانش بنیان پارک فناوری پردیس دانش بنیان دانش بنیان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۴۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،  محمدصادق خیاطیان به همراه جمعی از مدیران صندوق نوآوری و شکوفایی، صبح امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ضمن نشست با اعضای هیئت مدیره شهرک صنعتی هشتگرد، از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک بازدید کرد.  

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، در گفتگو با مدیران عامل و مسئولان این شرکت‌های دانش‌بنیان، دستورات لازم جهت رسیدگی به مشکلات و پیگیری درخواست‌های این شرکت‌ها را صادر کرد.  

شهرک صنعتی هشتگرد با وسعتی بالغ بر ۲۵۰ هکتار، در فاصله ۹۰ کیلومتری پایتخت قرار دارد.

 دکتر محمدصادق خیاطیان، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی صبح امروز از ۵ شرکت دانش‌بنیان مستقر در شهرک صنعتی هشتگرد بازدید و از نزدیک در جریان توانمندی‌ها و دستاورد‌های این شرکت‌ها قرار گرفت.

خیاطیان با اشاره به فعالیت بیش از ۲۵۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی هشتگرد گفت: این مجموعه، فرصت مناسبی برای رشد و شکوفایی واحد‌های صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کرده است و در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار نفر در شرکت‌های مستقر در شهرک مشغول فعالیت هستند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: درحال حاضر ۲۰ شرکت دانش‌بنیان در شهرک صنعتی هشتگرد مشغول فعالیت هستند که دستاورد‌های بسیار قابل‌توجهی دارند. به عنوان مثال، شرکت‌های دانش‌بنیان این شهرک در راه‌اندازی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی هشتگرد که از مطالبات جدی واحد‌های صنعتی بوده است، مشارکت داشته‌اند.

وی تصریح کرد: شرکت دانش‌بنیان الکترونیک افزار آزما که در حوزه طراحی و تولید انواع کنتور‌های دیجیتال پیشرفته برق فعالیت می‌کند، علاوه بر ایفای نقش در زمینه هوشمندسازی و بهینه‌سازی مصرف برق، ۱۱۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده و توان تولید ۶ میلیون کنتور در سال را دارد و محصولات تولیدی خود را به کشور‌های مختلفی صادر کرده است.  

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: همچنین شرکت دانش‌بنیان همراه پوشش نیز با طراحی و نصب سیستم کنترل مهار شن روی ۳۵ حلقه چاه نفت در جنوب کشور (طی سال‌های ۲۰۱۶-۲۰۲۴)  باعث شده است که بیش از ۷۲ هزار بشکه در روز به ظرفیت تولید نفت کشور اضافه شود که ارزش‌افزوده بسیار بالایی برای کشور به همراه داشته است.

خیاطیان در پایان تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان نقش بسیار مهمی در حوزه اشتغال‌زایی و رفع نیاز‌های اساسی کشور ایفا می‌کنند و صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، برنامه‌های متعددی را برای تبدیل شرکت‌های نوپا به شرکت‌های نوآور و فناور تدارک دیده است که بزودی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت