Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@12:07:12 GMT

سگ‌های بلاصاحب در سردشت صاحب کمپ شدند

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۵۱۳۵

سگ‌های بلاصاحب در سردشت صاحب کمپ شدند

کامل رسولی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سگ‌های ولگرد و بلاصاحب در این شهر مشکلات زیادی برای شهروندان ایجاد کرده و برای حل این مشکل، ساماندهی و جمع آوری آنها در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

وی افزود: به این منظور محلی به مساحت یک هزار مترمربع در خارج از شهر و در نزدیک آرامستان جدید جانمایی و سپس تسطیح و اقدام به فنس کشی آن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار سردشت اضافه کرد: در چند روز اخیر با اختصاص یک دستگاه خودرو مخصوص از ساعت یک بامداد تا ۶ صبح اقدام به جمع آوری تعدادی از این سگ‌ها شد و هم اکنون ۱۲۰ قلاده سگ جمع آوری و در این کمپ نگهداری می‌شود.

رسولی ادامه داد: تهیه غذای این سگ‌ها نیز پیش بینی شده تا از محل پسماند غذایی رستوران‌ها و تالارهای سطح شهر تامین شود.  

وی گفت: در سال گذشته مکان دیگری برای نگهداری سگ‌های بلاصاحب در این شهرستان راه اندازی شده بود که تعدادی از دوستداران محیط زیست دیوار آنجا را تخریب و سگ‌ها را رها سازی کردند.

رسولی با انتقاد از عدم همکاری حفاظت محیط زیست و دامپزشکی با شهرداری در جمع آوری و نگهداری از این سگ‌ها افزود: شهرداری به تنهایی قادر به جمع آوری و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب نیست و باید ادارات دیگر، انجمن‌های زیست محیطی و شهروندان نیز در این امر مشارکت داشته باشند.

به گزارش ایرنا، شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای چهار شهر، سه بخش ربط، مرکزی و وزینه با۶ دهستان و ۲۴۶ روستا و جمعیت ۱۲۰ هزار نفر است.

برچسب‌ها آذربایجان غربی سردشت مناطق مرزی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور توسعه شهری حیات وحش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی سردشت مناطق مرزی آذربایجان غربی سردشت مناطق مرزی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور توسعه شهری حیات وحش جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۵۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز گفت: طی شش ماه گذشته، ۱۷ واحد غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات بر اساس آرای کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و دستور مراجع قضایی پلمب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، پژمان شفیعی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ اظهار کرد: طی شش ماه گذشته، ۱۷ واحد غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات بر اساس آرای کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و دستور مراجع قضائی پلمب شد.

وی افزود: در نیمه دوم سال گذشته، ۱۵۰ اخطار کتبی برای واحدهای جمع‌آوری و فروش ضایعات صادر شده که از این میزان ۱۷ مورد به‌طور کامل پلمب و به سایرین جهت جمع‌آوری و انتقال به حریم شهر تذکر داده شده است.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز با بیان اینکه رعایت نکردن موارد بهداشتی به‌عنوان تهدیدی علیه بهداشت عمومی، دپوی حجم انبوهی از پسماندها و انتشار بوی نامطبوع، تجمع حشرات و آلودگی صوتی در محدوده مناطق مسکونی از دلایل تذکر و پلمب واحدهای جمع‌آوری و فروش ضایعات بوده است، تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های مردمی و بررسی کارشناسان سازمان، موارد مرتبط با مشاغل مزاحم شهری پیگیری و رصد می‌شود.

شفیعی با اشاره به اینکه ساماندهی مشاغل مزاحم شهری در دو بخش کوتاه‌مدت و بلندمدت پیگیری و دنبال می‌شود، اضافه کرد: در بخش اول ساماندهی و خروج از محدوده مرکزی و در بخش دوم احداث سایت‌های ساماندهی خارج از محدوده شهری در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند موارد مرتبط با مشاغل مزاحم شهری را از طریق سامانه ۱۳۷ شهرداری شیراز اطلاع‌رسانی و پیگیری کنند.

کد خبر 748755

دیگر خبرها

  • تهران ۱۰ هزار سگ بدون صاحب دارد | زنده گیری روزانه ۵۰ سگ از سطح شهر
  • ماجرای گازگرفتگی کودک کرجی چه بود؟
  • زنده گیری روزانه ۵۰ سگ بی‌صاحب در تهران
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • گزارش روزنامه شهرداری تهران درباره یک شغل جدید با عنوان «یک زندگی سگی»!
  • دستگیری یکی از اعضای شورای شهر سردشت
  • شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی استان یزد