Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@07:08:03 GMT

جریمه رانندگانی که پشت آمبولانس حرکت کنند

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۵۲۰۸

جریمه رانندگانی که پشت آمبولانس حرکت کنند

معاون اجتماعی پلیس راهور از اجرای طرح کوچه نجات برای خودروهای امدادی خبر داد و گفت: سامانه‌ای در آمبولانس ها نصب می شود تا رانندگانی که پشت آنها حرکت کنند را رصد و به پلیس اعلام کند.

به گزارش مشرق، سرهنگ عین الله جهانی معاون اجتماعی پلیس راهور در گفتگو خبری گفت: حرکت در پوشش و یا تعقیب خودروهای امدادی ممنوع است درست است که جریمه آن ۳۰ هزار تومان است اما پیگیری‌های لازم برای برخورد با این رانندگان در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همانطور که روز گذشته سردار هادیان فر رئیس پلیس راهور تاکید کرده است خودروهایی که پشت خودروهای امدادی حرکت کنند اعمال قانون می‌شوند.

بیشتر بخوانید: نخستین عامل مرگ و میر در کشور

جهانی گفت: سامانه‌ای طراحی شده تا آمبولانس‌ها این سامانه را عقب خودرو نصب کنند تا پلاک خودرویی که از پشت این آمبولانس‌ها حرکت می‌کنند را رصد کند.

وی با بیان اینکه پیشنهاد می‌کنیم تا خودروهای آتش نشانی و سایر خودروهای امدادی از این سامانه استفاده کنند، گفت: پس از رصد پلاک این خودروها داده‌ها به پلیس اعلام و این خودروها اعمال قانون می‌شوند.

سرهنگ جهانی ادامه داد: تعقیب و حرکت پشت آمبولانس‌ها جدای از اینکه کار بد و اشتباهی است ممکن است باعث تصادفات زنجیره‌ای هم شود.

وی گفت: البته سرعت مجاز در معابر شهری ۵۰ کیلومتر است اما در برخی مواقع آمبولانس احتمال دارد با سرعت‌های بالاتر برای رساندن بیمار به بیمارستان حرکت کنند که راننده‌ای که در حال تعقیب و حرکت پشت آمبولانس است با همان سرعت آمبولانس حرکت می‌کنند و جدا از اینکه به دلیل سرعت غیر مجاز جریمه می‌شوند نمره منفی هم برای آنها اتخاذ می‌شود.

اجرای طرح کوچه نجات برای خودروهای امدادی

معاون اجتماعی پلیس راهور با اشاره به طرح «کوچه نجات» گفت: سال گذشته سردار هادیان فر از تمام مجموعه‌های راهور خواست تا راه حلی برای نجات آمبولانس‌ها و ماشین‌های آتش نشانی در ترافیک‌های سنگین پیدا کنیم. با توجه به اینکه رسم بر این است که خودروهای امدادی از لاین سرعت حرکت کنند اما در اکثر مواقع دیده می‌شود امکان باز شدن مسیر برای این خودروها در لاین سرعت نیست.

سرهنگ جهانی گفت: به همین دلیل ما طرحی را طراحی کردیم به نام «کوچه نجات» و معنی آن این است که خودروهایی که در لاین سوم هستند به سمت چپ و خودروهایی که در لاین دوم هستند به سمت راست متمایل شوند و مسیری که بین خطوط باز می‌شود همان کوچه نجات نام دارد و خودروهای امدادی از آن محل عبور کنند.

وی در پایان اشاره‌ای به طرح «رابطان فرهنگ ترافیک» کرد و گفت: این طرح مثل طرح‌های مختلف پلیس است با این تفاوت که این بار سراغ رؤسای روابط عمومی سازمان‌های مختلف رفته ایم تا به واسطه ارتباط زیاد این افراد با جامعه بتوانیم فرهنگ ترافیک را نهادینه کنیم.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت پلیس راهور آمبولانس تصادفات رانندگی اخبار حوادث سردار هادیانفر خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت خودروهای امدادی آمبولانس ها پلیس راهور کوچه نجات حرکت کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۵۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد

پایگاه اتوبوس آمبولانس با حضور رئیس اورژانس ۱۱۵ کشور در کمربندی یاسوج کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، جعفر میعادفر، امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت _ در آئین کلنگ‌زنی پایگاه اتوبوس آمبولانس در شهرستان بویراحمد، اظهار کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد سه نقطه استراتژیک برای احداث پایگاه‌های خدماتی اورژانس را در استان کلنگ‌زنی کردیم که همگی در مسیر جاده‌های اصلی و پرتردد هستند.

وی افزود: با احداث این پایگاه‌ها، خدمات اورژانس درون شهری و برون شهری به مردم ارائه می‌شود و می‌توانیم از زمان طلایی برای کمک به حادثه‌دیدگان استفاده کنیم تا اینکه بیمار یا مصدومی دچار عوارض بیشتری نشود.

رئیس اورژانس ۱۱۵ کشور با قدردانی از خدمات دانشگاه علوم پزشکی استان، گفت: در این دوره تحول بسیار خوبی در زمینه اورژانس صورت گرفته است با وجود اینکه عقب‌ماندگی‌های زیادی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد اما تلاش‌ها بسیار خوب بوده است و کارها به سرعت پیش می‌روند.

وی تصریح کرد: در ساختمان مرکزی اورژانس استان کار به سرعت در حال پیشرفت است و سه پایگاه کلنگ‌زنی شده‌است و امیدواریم طی ۹ ماه آینده توسط دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد صورت بگیرد.

میعادفر خاطرنشان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد همه از ستاد بحران گرفته تا علوم پزشکی و اورژانس ید واحده و در کنار هم هستند و کار تیمی انجام می‌دهند.

این مسئول در ادامه با قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بعضی دانشگاه‌های کشور سنگین حرکت می‌کنند و اصولاً حرکتی ندارند اما اینجا با استفاده از نیروی جوان در حال کار هستند و ثمره کار نیز احساس می‌شود و یکی از این موارد برتر بودن این دانشگاه در سطح کشور در ارائه خدمات سفر نوروزی است.

کد خبر 748628

دیگر خبرها

  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • اضافه شدن ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور
  • کهگیلویه و بویراحمد نیازمند آمبولانس آفرود است
  • ۱۰ کشته و مصدوم درپی سقوط مینی‌بوس به دره در باغملک
  • مرگ یک نفر بر اثر سقوط در دره دزپارت
  • سقوط مرد ۴۵ ساله در آبشار لوه/ اعزام ۸امدادگر به محل حادثه
  • ۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل آتش‌سوزی انبارها در شهرری اعزام شد
  • ️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق