Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@14:11:09 GMT

افزایش ۱۳۰ درصدی ترافیک شهر اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۶۰۴۸

افزایش ۱۳۰ درصدی ترافیک شهر اصفهان

هادی کریمی گفت: پس از تعطیلات نوروز با حجم زیادی از تأخیر و ترافیک در شبکه معابر شهر روبه‌رو هستیم؛ طبق مقایسه انجام شده، ترافیک این روز‌های شهر با یک روز عادی در سال ۱۳۹۸ و شرایط قبل از شیوع ویروس کرونا که مدارس و دانشگاه‌ها به صورت تمام‌وقت با تمام ظرفیت فعالیت داشتند و سفر‌های تحصیلی به صورت کامل در حال انجام بود، صبح‌ها ۱۳۰ درصد و ظهر‌ها در زمان برگشت سفر‌های تحصیلی به منزل، ۸۵ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سفر‌های درون‌شهری عصرگاهی در مقایسه با آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ با توجه به قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان کمتر شده است و در حال حاضر ترافیک عصرگاهی در شهر اصفهان ۲۸ درصد کاهش یافته است.

به گفته او یکی از دلایل ترافیک سنگین، انجام سفر‌های تحصیلی دانش‌آموزان توسط والدین است که بی‌شک با فعالیت بیشتر شرکت‌های حمل‌ونقل دانش‌آموزی و سرویس‌دهی به آن‌ها از حجم ترافیک معابر کاسته خواهد شد.

کریمی با تاکید بر تأثیرگذاری استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی از جمله اتوبوس و مترو برای انجام سفر‌های درون‌شهری در کاهش ترافیک، گفت: شهروندان با نصب نرم‌افزار ترافیک آنلاین از طریق نقشه ترافیک اصفهان یا اپلیکیشن بازار، می‌توانند مسیر‌هایی که امکان استفاده ترکیبی اتوبوس و مترو در آن وجود دارد را مشاهده و از آن استفاده کنند.

او می‌گوید هنوز زیرساخت‌های اطلاع‌رسانی و هوشمندسازی تکمیل نشده است، همچنین با توجه به اینکه شاید امکان استفاده از سرویس مدارس برای یک ماه باقی مانده تا پایان سال تحصیلی وجود نداشته باشد؛ لذا با هماهنگی مدارس و والدین، بهتر است جابه‌جایی دانش‌آموزان به صورت تجمیعی انجام شود.

صلواتی به اجرای طرح زوج و فرد خودرو‌ها در شهرخبردادو گفت: این طرح قبل از نوروز فقط عصر‌ها اعمال می‌شد و از عصر امروز بیست‌ودوم فروردین‌از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در هسته مرکزی کلان‌شهر اصفهان، اجرا خواهد شد.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان معتقد است با توجه به فعالیت سرویس مدارس و همچنین تردد خودرو‌های شخصی والدین دانش‌آموزان برای انجام سفر‌های تحصیلی فرزندان، صبح‌ها طرح زوج و فرد خودرو‌ها غیرفعال است.


منبع:ایمنا

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنترل ترافیک ترافیک شهری بازگشایی مدارس سفر های تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۶۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس، آموزش و پرورش و شهرداری پرچمداران ارتقاء فرهنگ ترافیک در کرمانشاه هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان از پلیس، شهرداری و آموزش و پرورش به عنوان پرچمداران ارتقاء فرهنگ ترافیک در کرمانشاه یاد کرد و گفت: این دستگاه ها مصمم هستند با اجرای برنامه های اثرگذار و ماندگار زمینه های کاهش سوانح و اصلاح فرهنگ ترافیکی را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سلمان محمدی امروز _ سه شنبه هجدهم اردیبهشت _در مراسم آغاز به کار مدرسه طرح ترافیک کرمانشاه اظهار داشت: در دنیایی که شاهد رشد شهرنشینی و افزایش ترددها در جامعه هستیم ارتقا فرهنگ ترافیک امری ضروری به نظر می‌رسد.

وی ادامه داد: کرمانشاه نز جزو آن دسته از شهرهای پرجمعیت کشور محسوب می‌شود و راه اندازی مدرسه طرح ترافیک و آموزش کاربردی دانش آموزان قطعاً کمک می‌کند دانش آموزان از همین ابتدا با فرهنگ ترافیکی به خوبی آشنا و آموزش‌های ارائه شده را به خانواده‌های خود نیز انتقال دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه امروز پلیس، آموزش و پرورش و شهرداری پرچمدار ارتقا فرهنگ ترافیک در کرمانشاه شده اند، گفت: این دستگاه‌ها مصمم هستند با اجرای برنامه‌های اثرگذار و ماندگار زمینه‌های کاهش سوانح و اصلاح فرهنگ ترافیکی را فراهم کنند.

وی ادامه داد: دانش آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی ظرفیت‌های بسیار خوبی برای دریافت قوانین و مقررات رانندگی دارند و قطعاً می‌توانند سفیرانی باشند که این قوانین را به خانواده‌های خود منتقل کنند و هنگام رانندگی یکی از اعضای خانواده نیز مراقب باشند تا این مقررات اعمال شود.

محمدی تصریح کرد: بدون شک آغاز به کار مدرسه طرح ترافیکی کمک خواهد کرد تا در آینده‌ای نزدیک شاهد کاهش چشمگیر معضلات ترافیکی و سوانح و حوادثی باشیم که تاکنون خانواده‌های بسیاری را داغدار کرده است.

کد خبر 751521

دیگر خبرها

  • پلیس، آموزش و پرورش و شهرداری پرچمداران ارتقاء فرهنگ ترافیک در کرمانشاه هستند
  • ثبت نام الکترونیکی دانش‌آموزان در ستاد پروژه کلان‌مهر/ نقشه‌ راه سند تحول بنیادین به‌زودی به مدارس ابلاغ می‌شود
  • جزئیات نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان + شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی
  • تشریح جزئیات جهش تحصیلی دانش‌آموزان
  • اجباری نبودن لباس فرم برای دانش آموزان
  • کسب مجوز برگزاری امتحانات در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد
  • لباس فرم برای دانش آموزان اجباری نیست
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت تعیین می شود/ معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت / معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند