Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@02:11:24 GMT

آماده‌سازی جاده سلامت چغا در راستای توسعه گردشگری

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۶۳۹۸

آماده‌سازی جاده سلامت چغا در راستای توسعه گردشگری

شهردار بروجرد گفت: با آماده‌سازی جاده سلامت چغا علاوه بر چشم‌اندازی زیبا، زمینه برای ایجاد محور گردشگری شهر در کنار پل قلعه حاتم از قلعه‌های تاریخی شهر و باغ فدک فراهم می‌شود.

یحیی عیدی‌بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه اجرای طرح جاده سلامت «تپه چغا» با جدیت ادامه دارد، اظهار کرد: تا به الان، سه پیمانکار روی این پروژه کار کرده‌اند اما به دلیل سختی کار، هر سه نفر انصراف داده‌اند؛ با این وجود انجام این طرح با جدیت ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به دلیل اهمیت این تپه برای شهر بروجرد، شهرداری تلاش دارد خاک‌ریزی و تسطیح جاده را به خوبی انجام دهد تا جاده سلامت تپه چغا تبدیل به مسیری ایمن و سبز شود.

شهردار بروجرد خاطرنشان کرد: تپه چغا یا تپه شهدای گمنام، نگین بروجرد و مشرف به شهر است و در صورت اجرای این طرح چشم‌اندازی زیبا برای شهر و شهروندان فراهم می‌شود.

عیدی‌بیرانوند تصریح کرد: با آماده‌سازی این جاده علاوه بر چشم‌اندازی زیبا، زمینه برای ایجاد محور گردشگری شهر در کنار پل قلعه حاتم از قلعه‌های تاریخی شهر و باغ فراهم می‌شود.

وی تاکید کرد: کاربری‌های متنوعی در مسیر جاده سلامت در نظر گرفته شده است اما مشکلی با مالک هتل زاگرس واقع در تپه چغا وجود دارد که در جلسه‌ای با حضور نماینده مردم بروجرد در مجلس، این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شهردار بروجرد گفت: در صورتی که مشکل ما با هتل زاگرس حل شود، روند اجرای پروژه تسریع می‌شود؛ البته در صورت مقاومت مالک نیز از راهکارهای قانونی استفاده می‌کنیم، اما تلاش ما بر تعامل است تا زمینه برای توسعه گردشگری در این محور فراهم شود که قطعاً عوائد آن شامل هتل زاگرس نیز خواهد شد.

عیدی‌بیرانوند با تاکید بر اینکه هدف ما رونق اقتصادی شهر و ماندگاری میهمانان و گردشگران در بروجرد است، تاکید کرد: اتمام این پروژه‌ها منوط به آن است که شهروندان نسبت به پرداخت عوارض خود، به موقع اقدام کنند؛ چراکه شهرداری بروجرد به جز عوارض شهری منابع درآمدی دیگری ندارد.

وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری شهروندان طرح‌هایی در بروجرد اجرا شود که ساکنان، فرزندان آنها و آیندگان از آن استفاده کنند.

کد خبر 567718

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهرداري بروجرد بروجرد شهردار بروجرد گردشگری شهری توسعه شهری رونق اقتصادی شهر پروژه هاي عمراني پروژه های شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق جاده سلامت تپه چغا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۶۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، جعفر میعادفر در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد و در حاشیه مراسم آغاز عملیات ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای آب سفید بویراحمد گفت:‌ عملیات ساخت پایگاه های اورژانس جاده ای آب سفید شهرستان بویراحمد و سعادت آباد لیشتر گچساران و همچنین پایگاه اورژانس جاده ای و پایگاه اتوبوس آمبولانس شهرک صنعتی یاسوج آغاز شد.

میعادفر همچنین با اشاره به دیدار با مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت:‌ ۵۳ پایگاه اورژانس زمینی در استان کهگیلویه و بویراحمد و یک پایگاه اورژانس هوایی در مرکز این استان فعال است. با توجه به وضعیت این استان، فاصله زیاد شهرستان گچساران با مرکز استان و همچنین ظرفیت مناطق نفت خیز، نیازمند همراهی این مجموعه برای راه اندازی و توسعه اورژانس هوایی در این شهرستان هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد که با هم افزایی در جهت حل مشکلات اورژانس هوایی در چارچوب مسئولیت اجتماعی و بتوان مشکلات این شهرستان را حل کرد و خدمات مورد نیاز مردم و همچنین کارکنان حوزه نفت و گاز کچساران را ارائه کرد.

رییس سازمان اورژانس کشور همچنین در حاشیه آغاز عملیات ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای آب سفید شهرستان بویراحمد با بیان اینکه سال گذشته یک دستگاه آمبولانس به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تخصیص دادیم که البته کافی نیست، افزود: ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته خریداری شدند که ۲۵۰ دستگاه وارد شده و در حال آماده سازی است.

 میعادفر ادامه داد: ۵۰ دستگاه آمبولانس آماده توزیع در سراسر کشور است و در صورت تامین به موقع ارز مورد نیاز، ماهانه ۵۰ دستگاه آمبولانس، تجهیز و آماده توزیع در کشور می‌شوند. همچنین در زمینه توسعه اورژانس هوایی، برنامه ما، خرید خدمت از سازمان های دارای بالگرد است. از سوی دیگر، ۳۰۰ پایگاه کانکسی اورژانس در کشور وجود دارد که به دنبال تبدیل آنها به پایگاه ملکی هستیم.

دیگر خبرها

  • خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته
  • معرفی رایتل برای دومین بار به عنوان کارفرمای برتر سلامت‌محور
  • چالشی به نام بلاتکلیفی جاده سلامت در بجنورد
  • بازدید معاون وزیر راه و شهر سازی از نهضت ملی مسکن بروجرد
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی
  • هدف بنیادعلوی توانمند سازی وایجاد درآمدپایداربرای اقشار ضعیف است
  • اردوی آماده سازی تیم کشتی نونهالان استان در سرخس
  • سفر ریاست جمهور ایران به پاکستان در راستای زمینه سازی وحدت و همکاری منطقه بود
  • ثبت میراثی از جهان اسلام در بروجرد