Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس تحولات فلسطین و رژیم صهیونیستی با بیان اینکه جنگ ۱۲ روزه سبب شد تا فلسطینی‌ها به قدرت خود پی ببرند، تاکید کرد: افزایش عملیات‌ شهادت طلبانه و مقاومت فلسطینی‌ها در برابر اسرائیلی‌ها می‌تواند به فروپاشی دولت ائتلافی بنت و لاپید منجر شود.

«علی عبدی» در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل ایران اکونومیست،  در خصوص عملیات‌های شهادت طلبان جوانان فلسطینی در عمق مناطق صهیونیست نشین فلسطین اشغالی ( مرزهای 1949) گفت: از ماه مبارک رمضان سال گذشته معادلات در داخل سرزمین‌های اشغالی تقریبا به هم ریخته است  چرا که در زمان ریاست جمهوری « دونالد ترامپ » چنان فشاری به ملت فلسطین وارد شد و چنان حق خوری از این ملت صورت گرفت که پیش بینی می‌شد، فلسطین در آستانه یک انفجار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پژوهشگر  تحولات  فلسطین و رژیم صهیونیستی با بیان اینکه در دوره  ترامپ تقریبا امتیازی باقی نماند که رئیس جمهور بعدی آمریکا بخواهد آن را به تل آویو بدهد، اظهار داشت: رئیس جمهور سابق آمریکا هر آنچه که مورد نیاز تل آویو بود به رژیم صهیونیستی داد. ترامپ قدس را به عنوان پایتخت این رژیم به رسمیت شناخت و سفارت آمریکا را از تل‌آویو به بیت المقدس منتقل کرد. همچنین او الحاق کرانه باختری رود اردن  و بلندی‌های جولان  را  به سرزمین‌ اشغالی به رسمیت شناخت که این دو الحاق بر خلاف نص صریح قطعنامه‌های شورای امنیت است.

وی با اشاره به گسترش شهرک‌های صهیونیست نشین در کرانه باختری گفت : سازمان ملل اسرائیل را محدود به سرزمین‌های سال 1948 می‌داند و کرانه باختری رود اردن در سال 1967 به اشغال رژیم صهیونیستی در آمد و این در حالی است که سازمان ملل کرانه باختری را منطقه فلسطین نشین می‌داند. با وجود این، اسرائیل آن را غصب کرد و اکنون بیش از 3 هزار شهرک صهونیست نشین در آن احداث شده و ترکیب جمعیتی این منطقه عملا به هم خورده است.

به گفته وی، ترامپ پس از این امتیازدهی‌ها به تل آویو یک نمایش مضحکی به نام « معامله قرن » راه به انداخت که عملا عادی سازی روابط  کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و به رسمیت شناختن این رژیم در منطقه بود. در حقیقت،  معامله قرن، 10 -هیچ به نفع اسرائیل بود که طی آن کوچک ترین امتیازی برای طرف فلسطینی در نظر گرفته نشده و این در حالی بود که آمریکا  حق مسلم فلسطینی‎ها در کرانه باختری را پایمال کرد و مسئله برپایی دولت مستقل فلسطینی در کنار دولت صهیونیستی را به رسمیت نشناخت و از فلسطینی‌ها خواست از تل آویو تمکین کنند.

به اعتقاد عبدی، آمریکا در دوره ترامپ حقوق فلسطینی‌ها که در چارچوب پیمان اسلو و توافقات پس از آن به رسمیت شناخته شده بود کان لم یکن تلقی کرد.  تمام اینها به ضرب و زور قدرت نظامی و سیاسی صورت گرفت لذا  این رخدادها فشار را بر ملت فلسطین متراکم ساخت. به همین دلیل، از ماه رمضان سال گذشته تنش‌ها بر سر مسجدالاقصی دوباره شروع شد. صهیونیست‌های افراطی با حمایت پلیس و گارد مرزی وارد مسجدالاقصی می‌شدند و اقداماتشان را انجام می‌دادند و می‌رفتند. این موضوع باعث تحریک فلسطینی‌ها و درگیری آنان با صهیونیست‌ها می‌شد.

این تحلیلگر مسائل فلسطین با بیان اینکه درگیری‌‎ها مزبور به تجمع فلسطینی‌ها در مسجدالاقصی و درخواست کمک از «محمد ضیف » رهبر شاخه نظامی حماس منجر شد، اظهار داشت: این موضوع سبب شعله ور شدن جنگ 12 روزه و شکست اسرائیل در این جنگ شد. مردم دیدند که جنگ 12 روزه با اولتیماتوم محمد ضیف شروع شد و با اولیتماتوم حماس پایان یافت. این مسئله در تاریخ رژیم صهیونیستی بی‌سابقه بود. در اینجا بود که فلسطینی‌ها به قدرت خود پی بردند.

عبدی در این زمینه به اتحاد بی سابقه بین فلسطین‌های سراسر اراضی اشغالی اشاره کرد و افزود:  فلسطینی‌های ساکن غزه و کرانه باختری به همراه فلسطینی‌های  مناطق 1948 بعد به همراه فلسطینی‌های  خارج از سرزمین‌های اشغالی علیه رژیم صهیونیستی متحد شدند، به گونه‌ای که چنین اتحادی در میان فلسطینیان در انتفاضه سال 1987 و انتفاضه مسجدالاقصی در سال 2000 اصلا وجود نداشت.

وی گفت: این رخداد به صورت خود جوش بود چون مردم فلسطین دیده بودند که با گذشت بیش از 20 سال از امضای پیمان اسلو نه تنها هیچ دستاوردی نداشتند بلکه هرآنچه که داشتند از دست داده و هیچ امتیازی دریافت نکرده‌اند.

عبدی در ارتباط با حمایت گسترده مردم فلسطین از عملیات‌های شهادت طلبان اخیر و اینکه آیا عملیات‌های مزبور به صورت خود جوش و مردمی اجرا شدند یا  گروه و تشکیلات خاصی درپس پرده قرار داشت؟ گفت: این عملیات‌ها بر اساس الگوی « گرگ تنها» است. یعنی اقدام انفرادی. پیشتر ما شاهد انجام عملیات‌های انفرادی در منطقه و  برخی کشورهای اروپایی بوده‌ایم. مثلا یک فرد با سلاح سرد یا سلاح گرم و حتی خودرو بدون وابستگی تشکیلاتی اقدام به عملیات می‌کرد.

وی با اشاره به همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان با صهیونیست ها در کرانه باختری گفت: نکته جالب این است که اسرائیل کنترل شدید امنیتی بر روی فلسطین و مناطق خودش یعنی اراضی سال 1948 دارد. صهیونیست‌ها بر روی کرانه باختری اشراف امنیتی شدیدی دارند چرا که دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین تحت نظارت اسرائیل هستند و عملا نیابت سرویس‌های امنیتی این رژیم را به عهده دارند لذا تجهیز و اعزام تشکیلاتی در کرانه باختری بلافاصله لو می‌رود. بنابراین، بسیار دشوار است که یک کار تشکیلاتی را برنامه ریزی، هدایت و اجرا کرد.

وی در ارتباط با چشم انداز تحولات فلسطین به ویژه با نزدیک شدن به روز جهانی قدس گفت: پیش از شروع ماه مبارک رمضان صهیونیست‌ها به صراحت نگرانی خود را از این ماه اعلام کردند. در حقیقت، صهیونیست‌ها از رمضان داغ و روز مسجدالاقصی داغ می‌ترسند. این یک واقعیت است. این موضوع نشان می‌دهد که مسئله خیلی جدی است و کرانه باختری و حتی مناطق 1948 مثل یک انبار باروت هستند، منتظر یک جرقه‌اند. این اتفاقاتی که دارد رقم می‌خورد می تواند در حکم آن جرقه باشد.

 این کارشناس تحولات غرب آسیا با تاکید بر موفقیت آمیز بودن عملیات‎های شهادت طلبان در فلسطین اشغالی گفت: طی 4 عملیاتی که طی 18 روز انجام شد دست کم 14 صهیونیست کشته شدند و ده‌ها نفر دیگر مجروح شدند و به نظرمن،  بدتر از اینها برای اسرائیلی‌ها احساسِ ترس و ناامنی در سرزمین‌های اشغالی است

به رغم اینکه صهیونیست‌ها قوی‌ترین سیستم‌های امنیتی و نظامی را دارند فوق العاده احساس ترس دارند و این ترس دائمی با آنان همراه است چراکه بخوبی می‌دانند که اشغالگر، تروریست و جنایت کارند و چه کارها کرده‌اند لذا از عواقب کارهایشان می‎‌ترسند. بنابراین، کوچک ترین اتفاقی که در سرزمین‌های اشعالی بیفتد، آرامش را از صهیونیست‌ها می‌گیرد و روحیه جامعه صهیونیستی را به شدت به هم می‌ریزد. به همین دلیل ، این روزهای جامعه صهیونیستی شاهد افزایش مراجع افراد به مراکز روانپزشکی و روان درمانی است.

به اعتقاد وی،  افزایش عملیات‌های شهادت طلبانه و مقاومت فلسطینی‌ها در برابر اسرائیلی‌ها می‌تواند به فروپاشی دولت ائتلافی بنت و لاپید منجر شود و  بار دیگر بنیامین نتانیاهو را به هرم قدرت بازگرداند و این نکته را نباید از نظر دور داشت.

عبدی با اشاره به عملیات شهادت طلبانه اخیری که توسط شهید رعد انجام شد، گفت: این عملیات اتفاق جدیدی را رقم زد و موجب انتقاد شدید رئیس سازمان امنیت ، رئیس پلیس و رئیس ستاد ارتش اسرائیل  شد. شهید رعد با عملیاتی که انجام داد یک شکست نظامی در دامن رژیم صهیونیستی گذاشت و هم یک جنگ رسانه‌ای موفق علیه این رژیم  پیش برد چراکه اسرائیلی‌ها پس از انجام عملیات شهید رعد آنقدر دستپاچه شده بودند که تیم‌های قوی رسانه‌ای خود را به میدان فرستادند و اینها به همراه نیروهای امنیتی و نظامی به صورت آنلاین حوادث و رخدادهای محل عملیات را پخش می‌کردند. این کار سبب شد تا چهره‌های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی عملا سوخته شود. این کار باعث انتقاد شدید شد.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: عملیات های شهادت کرانه باختری رژیم صهیونیستی فلسطینی ها اسرائیلی ها صهیونیست ها عملیات ها تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۶۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت مجدد اسرای فلسطینی تنها چند روز بعد از آزادی آنها

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه الجزیره گزارش داد که در جریان حمله نظامیان صهیونیست به شهر قلقیلیه در کرانه باختری دست کم یک فلسطینی به ضرب گلوله این متجاوزان نزدیک دیوار حائل زخمی شد.

عناصر صهیونیست به خانه های مسکونی در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری نیز حمله کرده و این خانه ها را تفتیش کردند. مسجد منطقه سیله الظهر در جنوب جنین نیز شاهد یورش نظامیان صهیونیست و محاصره نمازگزاران حاضر در این مسجد بود.

خیابان قدس در شهر نابلس و اردوگاه قدیمی عسکر در شرق نابلس نیز شاهد این حمله های وحشیانه نظامیان صهیونیست بودند.

محمود عبدالقادر ابوسلیم، محمد احمد ابوسلیم، صائب فهمی ابوسلیم و معتز سمیح وهدان چند اسیر فلسطینی بودند که تنها چند روز بعد از آزادیشان در منطقه رنتیس واقع در شمال غرب رام الله مجدداً توسط نظامیان صهیونیست بازداشت شدند.

در این میان نیروهای فلسطینی مستقر در کرانه باختری در برابر تجاوزات نظامیان صهیونیست به این منطقه ساکت نمانده و آنها را هدف قرار دادند.

شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که رزمندگان گردان های قدس شاخه نابلس موفق شدند نظامیان صهیونیست و جنگ افزارهای آنها را در محور عسکر گلوله باران کنند.

رزمندگان فلسطینی همچنین به نبرد با متجاوزان اشغالگر در شرق شهر نابلس پرداختند. در این عملیات نیروهای فلسطینی عناصر صهیونیست نزدیک میدان المسلخ در نابلس مورد حمله قرار گرفتند.

کد خبر 6092710

دیگر خبرها

  • بازداشت ۵۱۰۰ کارگر فلسطینی به دست اشغالگران صهیونیست
  • عملیات ضدصهیونیستی در کرانه باختری | یک نظامی زخمی شد
  • عملیات جدید ضدصهیونیستی در کرانه باختری
  • عملیات جدید ضدصهیونیستی در کرانه باختری/ یک نظامی زخمی شد
  • شهادت یک فلسطینی در الخلیل در ادامه یورش‌ صهیونیست‌ها به کرانه باختری
  • بازداشت مجدد اسرای فلسطینی تنها چند روز بعد از آزادی آنها
  • بمباران نوار غزه و حمله به کرانه باختری
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری+فیلم
  • بازداشت ۸ هزار و ۵۰۵ فلسطینی در کرانه باختری طی ۲۰۶ روز