Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@15:13:03 GMT

مدل سازی سلامت فردی و اجتماعی از کلان‌داده ها بررسی می شود

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۷۰۳۶

مدل سازی سلامت فردی و اجتماعی از کلان‌داده ها بررسی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه فضای مجازی، دومین نشست از سری گفتگوهای آنلاین با موضوع شبکه‌های اجتماعی و تأثیرگذاری اجتماعی، با عنوان «مدل سازی وضعیت سلامت فردی و اجتماعی از کلان‌داده های رسانه‌های اجتماعی» روز چهارشنبه ۲۴ فروردین ماه (ساعت ۱۷:۳۰)، برگزار می‌شود.

در این نشست پروفسور جوهان بولن استاد انفورماتیک و علوم شناختی از دانشگاه ایندیانا و مدیر مرکز پیچیدگی‌های اجتماعی و زیست پزشکی به بررسی مدل سازی وضعیت سلامت فردی و اجتماعی از کلان‌داده های رسانه‌های اجتماعی می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، پیشرفت‌ها در پردازش زبان طبیعی و یادگیری ماشین و همچنین دسترسی‌پذیری کلان‌داده‌های رسانه‌های اجتماعی، ما را قادر می‌سازد تا وضعیت شناختی، رفتاری، اجتماعی و عاطفی میلیون‌ها فرد را تقریباً به صورت لحظه‌ای ردیابی کنیم.

در این نشست قرار است درباره استخراج نشانگرهای طولی سلامت روان از بررسی صفحات رسانه‌های اجتماعی و افرادی که دارای اختلال‌های روانی درونی تشخیص داده شده‌اند، صحبت شود.

پروفسور بولن استاد انفورماتیک و علوم شناختی دانشگاه ایندیانا، دارای دکترای روانشناسی تجربی از بروکسل است و سابقه فعالیت در آزمایشگاه لوس‌آلاموس را دارد. وی بیش از ۸۰ مقاله در زمینه علوم اجتماعی محاسباتی، پیچیدگی اجتماعی، سلامت، رفاه، یادگیری ماشینی و انفورماتیک در مجلات معتبر منتشر کرده است.

تحقیقات پروفسور بولن توسط مراکز مطرحی چون ناسا، دارپا و NSF حمایت شده است. پژوهش‌های پیشرو و ابتکارات وی در استفاده کلان‌داده‌های اجتماعی در پیش‌بینی و بررسی رفتارهای اجتماعی و فردی در سال‌های اخیر بسیار مورد ارجاع بوده است.

کد خبر 5464657 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: پژوهشگاه فضای مجازی کلان داده بیگ دیتا شبکه های اجتماعی علوم شناختی شرکت دانش بنیان حاکمیت سایبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمله روسیه به اوکراین فیس بوک حکم انتصاب نوآوری اینترنت روسیه شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری زیست فناوری ایستگاه فضایی بین المللی رسانه های اجتماعی کلان داده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۷۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست

به گزارش قدس خراسان، حسن عبدالله‌زاده با بیان اینکه در راستای افزایش دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی، اتمام طرح‌های بهداشتی از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: این طرح‌های بهره‌برداری شده شامل هفت خانه بهداشت، یک پایگاه سلامت، سه مرکز خدمات جامع سلامت و یک ستاد شبکه در شهرستان خواف است.

مدیر توسعه و ارتقا شبکه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ۷۳ طرح بهداشتی دیگر نیز در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال ساخت است که در صورت تامین اعتبار، ۴۳ پروژه دیگر در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: پروژه‌های بهداشتی با همکاری این دانشگاه و فرمانداری ساخته خواهد شد تا عموم مردم دسترسی خوبی به خدمات حوزه بهداشت و درمان داشته باشند.

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای عملیاتی شدن ۶۴ پروژه کلان استان فارس
  • روانشناسان نقش بسیار کلیدی در سلامت فردی و اجتماعی دارند
  • ارمغان روانشناسان و مشاوران، بهرورزی و فضیلت مندی در زندگی 
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • نقد و بررسی برنامه تلویزیونی محفل در قم
  • ۸ نکته درباره‌ افکار و خطاهای شناختی/ چطور خشم خود را کنترل کنیم؟
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد