Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@23:24:22 GMT

چراغ‌سبز اردوغان به اروپایی‌ها برای صادرات گاز

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۷۳۱۵

چراغ‌سبز اردوغان به اروپایی‌ها برای صادرات گاز

روزنامه «صباح» ترکیه امروز (دوشنبه) به نقل از اداره ارتباطات ریاست جمهوری این کشور نوشت که «رجب طیب اردوغان» در گفت و گوی تلفنی با «کارل نهمر» صدراعظم اتریش، روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای از جمله جنگ روسیه و اوکراین را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

رئیس جمهور ترکیه از سطح روابط دو کشور در دوره اخیر ابراز خرسندی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد که ترکیه به همه تلاش‌ها برای برقراری صلح بین روسیه و اوکراین ادامه خواهد داد.

اردوغان در این گفت و گوی تلفنی همچنین برای از سرگیری سازوکارهای موجود روابط بین ترکیه و اتحادیه اروپا و دستیابی به پیشرفت‌های محسوس در زمینه لغو روادید ورود شهروندان ترکیه به کشورهای اتحادیه اروپا و گشودن فصل‌های خوب در مسیر الحاق آنکارا به اتحادیه اروپا و شروع مذاکرات برای نوسازی اتحادیه گمرکی بدون تاخیر ابراز امیدواری کرد.

وی موقعیت ترکیه برای انتقال منابع انرژی از دریای خزر و شرق مدیترانه به اروپا از طریق خاک ترکیه را راهبردی توصیف کرد و با اشاره به اینکه اتریش مرکز مهم توزیع گاز طبیعی در اروپا است، آمادگی آنکارا را برای تقویت همکاری‌های خود با وین در این زمینه اعلام کرد.

اتحادیه اروپا در سال ۹۵ به تعلیق مذاکرات الحاق آنکارا رأی داد. این تصمیم در واکنش به نقض حقوق بشر و سرکوب گسترده توسط دولت ترکیه و در پی کودتای شکست خورده ماه جولای بود. وزیر امورخارجه وقت اتریش یکی از حامیان اصلی این قطعنامه بود.

311311

کد خبر 1620875

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ترکیه اتحادیه اروپا گاز اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۷۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش جماران؛ ​جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه گفت انتظار می‌رود چند کشور اروپایی تا پایان ماه مه میلادی کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

جوزپ بورل این اظهارات را در نشست مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض برگزار می‌شود مطرح کرد. 

در حال حاضر از میان 27 کشور عضو اتحادیه اروپا تنها هشت کشور، فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناخته‌اند. این کشورها عبارتند از: لهستان، بلغارستان، مجارستان، جمهوری چک، اسلواکی، سوئد و قبرس. 

در ماه‌های گذشته کشورهای ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت آمادگی خودشان را برای پیوستن به این 8 کشور اعلام کرده‌اند. 

با وجود این، اتحادیه اروپا به عنوان یک نهاد کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته است. برخی از مهم‌ترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان و فرانسه معتقدند که به رسمیت شناختن فلسطین تنها از رهگذر مذاکرات بر سر راهکار دو دولتی قابل حصول خواهد بود.

دیگر خبرها

  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • اطلاعات نادرست چت جی پی تی در اتریش دردسرساز شد
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند