Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای حسن بهرام نیا در دیدار با عباس پاپی زاده رئیس سازمان امور عشایری کشور همراه با نمایندگان استان در مجلس با اشاره به خشکسالی بی سابقه خواستار مساعدت و رسیدگی به امور عشایری استان در خصوص تحویل نهاده‌های دامی، آب رسانی سیار، تامین علوفه، خرید دام مازاد عشایر به قیمت متعادل، صادرات دام به کشور‌های همسایه، نگهداری و مرمت راه‌های عشایری، تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز شد و گفت: با توجه به کاهش کم سابقه بارندگی و خشکسالی شدید و نبود پوشش گیاهی عشایر استان نیازمند توجه بیشتر در این شرایط خاص هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در این نشست همزمان به صورت تلفنی با دماوندی نژاد معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی صحبت کرد و مطالبات استان در امور عشایری را مطرح کرد که مورد موافقت قرار گرفت و مقرر شد ۲ هزار تن نهاده‌های دامی مازاد بر سهم استان به عشایر اختصاص یابد.

در ادامه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز خواسته‌ها و مطالبات مردمی حوزه انتخابیه در امور عشایری را مطرح و پیگیری کردند.

در پایان پاپی زاده رئیس سازمان امور عشایری کشور  نسبت به خواسته‌ها و مطالبات مطرح شده قول مساعد داد و مقرر شد علاوه بر اینکه ۳ میلیارد تومان تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز به استان اختصاص یابد، مجوز خرید دام تا ۱۰۰ هزار راس نیز به قیمت مصوب صادر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خشکسالی عشایر امور عشایری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۷۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است

ایسنا/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: منطقه عشایری کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است.

عطا حسن‌پور امروز، یازدهم اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای عشایری که در منطقه عشایری کولیدر بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: در بروجرد منطقه عشایری کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است که چنین مناطقی قابلیت توسعه در این زمینه را دارند.

وی خاطرنشان کرد: عشایر نقش مولد و تولید کننده دارند که با توجه به قابلیت‌هایی که مناطق عشایری بروجرد در توسعه گردشگری عشایر دارند می‌توان به درآمدزایی در این حوزه و حوزه‌های مرتبط شامل گیاهان دارویی و صنایع دستی رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اضافه کرد: توسعه گردشگری عشایری می‌تواند ضمن توسعه اقتصادی به رفع مشکل بیکاری در جامعه عشایری کمک کند.

حسن‌پور بیان کرد: گردشگران به دنبال این هستند که در محیطی طبیعی و به دور از هیاهو زمان بگذراند بنابراین با توجه به شرایط موجود در مناطق عشایری در صورت تقاضا از سوی علاقمندان مجوز راه‌اندازی خانه مسافر و بومگردی گردشگری عشایری را ارئه خواهیم داد.

وی ادامه داد: مردم در زمینه گردشگری کشاورزی، گیاهان دارویی و سایر حوزه‌های مرتبط با گردشگری درخواست مجوز دهند تا در کمترین فرصت شرایط فعالیت آنها فراهم می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مناطق ییلاقی و قشلاقی مستعد لرستان شناسایی شده است
  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران
  • سرآغاز کوچ عشایر قشقایی از قشلاق به ییلاق
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان