Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@10:32:26 GMT

آغاز رهاسازی آب سد سفید رود از دوازدهم اردیبهشت‌ماه

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۷۵۶۸

آغاز رهاسازی آب سد سفید رود از دوازدهم اردیبهشت‌ماه

به گزارش عصر دوشنبه روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان، وحید خرّمی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران استان که با حضور استاندار و اعضای شورای حفاظت از منابع آب گیلان و مدیرانی از وزارت نیرو و جهاد کشاورزی در محل سد سفید رود برگزار شد، افزود: در حال حاضر حجم مخزن سد سفیدرود ۶۶۷ میلیون متر مکعب با متوسط دبی ورودی آب ۱۱۱ متر مکعب بر ثانیه و دبی خروجی ۶ متر مکعب بر ثانیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد: تا کنون ۶۲ درصد از حجم مخزن سد سفیدرود آبگیری شده و این در حالی است که در مدت مشابه سال‌های گذشته حجم مخزن آن بدلیل بارش های خوب بطور کامل آبگیری می شده است.

خرمی افزود: با توجه به کاهش مخزن آب سد سفید رود و تصمیم کمیته منابع و مصارف آب استان، شروع آبگذاری کانال های آبیاری بر اساس تقویم زراعی، کانال های تونل آب بر فومنات و کانال راست سد سنگر (مناطق شرقی گیلان) از روز ۱۲ اردیبهشت سالجاری و برای کانال چپ سد سنگر (مناطق مرکزی گیلان) از تاریخ ۱۶  اردیبهشت ماه خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: مرحله اول آبگذاری کانال های آبیاری شبکه سفیدرود جهت نشاء برنج ۱۶ روز بصورت پیوسته است و پس از آن نوبت بندی آب بصورت ۸ روز وصل و ۴ روز قطع ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان در خصوص وضعیت آبگیری سد مخزنی آیت الله بهجت شهر بیجار نیز گفت: حجم مخزن این سد در حال حاضر ۱۰۴ میلیون متر مکعب ( ۹۹ درصد آبگیری) و دبی ورودی آن ۳ متر مکعب بر ثانیه و دبی خروجی آن ۵ متر مکعب بر ثانیه است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان تاکید کرد: کشاورزان گیلانی ضمن رعایت تقویم زراعی و توصیه های فنی سازمان جهاد کشاورزی استان نظر به وضعیت موجود منابع آب استان و اعلام زمان آغاز آبگذاری، نسبت به خزانه گیری برنج با منابع آبی در دسترس خویش اقدام و همزمان با آغاز آبگذاری در تاریخ های اعلام شده فرآیند نشاء را به انجام برسانند.

از ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری استان، آب حدود ۱۷۲ هزار هکتار شالیزار از سد سفید رود تامین می شود، سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است و بر روی رودخانه سفیدرود و در پایین دست محل تلاقی دو رودخانه قزل اوزن و شاهرود، در ۷۵ کیلومتری جنوب شهر رشت و در مجاورت شهر منجیل احداث شده است.

برچسب‌ها رشت شرکت آب منطقه ای گیلان گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت شرکت آب منطقه ای گیلان گیلان رشت شرکت آب منطقه ای گیلان گیلان آب منطقه ای گیلان متر مکعب بر ثانیه سد سفید رود حجم مخزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۷۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمینه و بیشینه دمایی دوازدهم اردیبهشت در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  کارشناسان هواشناسی کمینه و بیشینه دما‌های امروز مناطق مختلف استان سمنان را اعلام کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • کمینه و بیشینه دمایی دوازدهم اردیبهشت در استان سمنان
  • حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • سلاجقه: حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پل سفیدرود
  • عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد
  • رهاسازی آب سد سفیدرود از صبح ۱۶ اردیبهشت ماه
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • امسال آب سد سفیدرود زودتر رهاسازی می‌شود
  • چشم انتظاری شالیکاران برای رهاسازی آب سد