Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محسن قرائتی معلم و مفسر قرآن کریم در قسمت نهم برنامه سخن قرآن به ادامه موضوع موانع استجابت دعا پرداخت.

یکی از بحث‌هایی که خیلی مطرح می‌شود، این است که می‌گویند خدا چرا به قولش عمل نمی‌کند، وقتی خدا گفته ادعونی استجب لکم، پس چرا دعای ما را اجابت نمی‌کند؟ دعا در لغت یعنی از خدا طلب خیر کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه می‌خواستی با فلانی ازدواج کنی و نشد، آیا ازدواج با فلانی خیر بود؟ قرآن می‌گوید: خیلی چیزی‌هایی که فکر می‌کنی خوب است، خوب نیست و بد است. گاهی در یک چیز برای تو خیر نیست و شر است و نباید بخواهی.

نکته بعد این است که خدا می‌گوید فقط از من بخواهید، اما می‌روی از خیلی‌های دیگر هم حاجاتت را می‌خواهی. پس باید در دعا کردن و خواستن از خدا اخلاص داشته باشیم و فقط از خدا بخواهیم.

خدا و رسول وقتی دعوتت می‌کند اجابت کن. خدا گفت: خمس و ذکات بده، آیا دادی؟ پدر و مادر باید از تو راضی باشند، آیا هستند؟ همین نماز که می‌خوانیم، آیا دو رکعت نماز با توجه خوانده‌ایم؟ و یا قرآن آیاتی دارد که من در سن هفتاد و پنج سالگی هنوز وقتی می‌خوانم خجالت می‌کشم. قرآن می‌گوید: افرادی بودند که وقتی قرآن می‌خوانند چنان در آیات غرق می‌شوند که با همه صورت اشک می‌ریختند. چه کسانی اشک می‌ریختند؟ کسانی که «فی صلاتهم خاشعون» نمازشان را با خشوع می‌خواندند.

آیا واقعاً همه کارهای ما درست است، آیا همسرداری ما درست است، آیا در تربیت بچه‌ درست عمل می‌کنیم؟ آیا مهمانی‌ها و افطاری‌هایمان درست است؟ آیا فقط کسی را که دوستش داریم افطار دعوت می‌کنیم؟ درست این است کسانی که با ما کدورت دارند، را دعوت کنیم. آیا تو مردم را بخشیدی که انتظار داری خدا تو را ببخشد؟

اگر دیدیم دعایمان مستجاب نمی‌شود یک جای کارمان اشکال دارد.

کد خبر 669208 برچسب‌ها خبر مهم محسن قرائتی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خبر مهم محسن قرائتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۷۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه از اجرا نشدن قانون در سازمان سنجش

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، با توجه به سیاست حذف تدریجی کنکور و تاثیر معدل آزمونهای دروس تخصصی دانش آموزان در کنکور شهروند خبرنگاری در پیامی از اعمال نشدن درست این قانون گلایه دارند.

 

متن پیام شهروند خبرنگار ما:

با سلام....طبق دفترچه آزمون قرار بر این بود که امتیاز بومی شامل مجموع نمرات اختصاصی و تخصصی ضربدر ۴۰درصد باشد ....اما سازمان سنجش در تخلفی آشکار امتیاز نمرات عمومی را هم اضافه کرده که حق بسیاری از افراد پایمال شده است.....خواهش می کنم این موضوع رو بررسی کنید

دیگر خبرها

  • نکات تربیتی فرزند از زبان استاد قرائتی + فیلم
  • نارضایتی کاربران از ارسال نشدن پیامک بانکی برای تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان
  • دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)
  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • دلایل بروز زانودرد و روش‌های درمانی آن را بشناسید
  • دلایل بروز زانو درد و روش‌های درمانی آن را بشناسید
  • روایت قرائتی از شکایت همسرش به رهبری
  • انتقاد از واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
  • گلایه از اجرا نشدن قانون در سازمان سنجش