Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام محسن قرائتی معلم و مفسر قرآن کریم در هشتمین قسمت از مجموعه سخن قرآن به موضوع موانع استجابت دعا پرداخت.

یکی از بحث‌هایی که خیلی مطرح می‌شود، این است که خدا به قولش علم نکرده، می‌گویند وقتی خدا گفته ادعونی استجب لکم، اما دعا در لغت یعنی از خدا طلب خیر کنید. می‌خواستی با فلانی ازدواج کنی، نشد، آیا ازدواج با فلانی خیر بود، قرآن می‌گوید گاهی یک چیز برای تو خیر نیست و شر است و نباید بخواهی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته بعد این است که خدا می‌گوید از من بخواهید، اما می‌روی از خیلی‌های دیگر هم حاجاتت را می‌خواهی. پس باید در خواست از خدا اخلاص داشته باشیم و فقط از خدا بخواهیم. خدا و رسول وقتیی دعوتت می‌کند اجابت کن.

خدا گفت خمس و ذکات بده آیا دادی؟، پدر و مادر باید از تو راضی باشند، آیا هستند؟ همین نماز که می‌خوانیم، دو رکعت نماز با توجه خوانده‌ایم؟ و یا قرآن، قرآن آیاتی دارد که من با سن هفتاد و پنج سالگی هنوز خجالت می‌کشم. قرآن می‌گوید برخی بودند که قرآن خواندن با همه صورت اشک می‌ریختند.

اصلا معنای مغضوب و ضالین چیست و این‌ها چه کسانی هستند. آیا همسرداری و تربیت بچه‌ها خوب است.

آیا مهمانی‌ها و افطاری هایمان درست است، کسی را که دوستش داریم افطار دعوت می‌کنیم. اما در ماه رمضان درست این است کسانی که با ما کدورت دارند، را دعوت کنید.

اگر دیدیم دعایمان مستجاب شود، باید اگر کسی به شما بدی کرد ببخشید، اگر کسی به شما بی احترامی کرد ببخشید.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماه رمضان دعا کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۷۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمولی برای اینکه در زندگی موفق باشیم

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، به نظر می رسد فرمول رسیدن به آرزوهایمان این است که موانع را کنار بزنیم و مسیر را پیش روی خود هموار کنیم. این داستانی است که توسط بسیاری از سخنرانان انگیزشی و خودیاری نقل شده است.

بیشتر بخوانید: چه زمان‌هایی در زندگی باید نه بگوییم؟

اما طبق یک مطالعه جالب در کالج اقتصاد دانشگاه هاروارد حقیقت شگفت انگیزی در مورد انگیزه و موفقیت طولانی مدت مطرح شده است. محققان این دانشگاه اثر پذیرش در بین همه افراد مذکر و مونث را مطرح می‌کنند.

طبق این مفهوم رسیدن به موفقیت به بهترین وجه لزوما پاک کردن موانع نیست بلکه پذیرش آنهاست که همیشه همراه اصطحکاک و چالش است.

محققان هاروارد این قضیه را با ارائه شغلی برای رانندگان کامیون در حمل و نقل بارهای مشتری‌ها امتحان کردند. از بین ۲۷هزار راننده ثبت نام کرده در دپارتمان حمل و نقل ایالت اورگان دو مرحله ثبت نام سخت و آسان ترتیب دادند و در مراحل بعد معلوم شد کسانی بیشتر به کار خود متعهد ماندند که مراحل ثبت‌نام سخت‌تری را پشت سر گذاشته بودند.

محققان هاروارد می‌گویند: چه چیزی می تواند موانع اضافی را جذاب کند؟ این تحقیق چندین نظریه را پیشنهاد می‌کند. شاید مقاومت اولیه مالکیت روانی ما را بر اعمالمان تقویت کند و نتایج را شخصی‌تر و در نتیجه مهم‌تر کند.

تلاش لازم برای غلبه بر موانع ممکن است تمرکز ما را بیشتر کرده و جاه‌طلبی را کاهش دهد. پیامدهای تاثیر پذیرش برای هدف گذاری و دستیابی، چه از نظر شخصی و چه از نظر حرفه ای، جالب است. این نشان می دهد که موفقیت پایدار و تغییر رفتار ممکن است از پاک کردن همه چالش ها نشات نگیرد، بلکه از معرفی دقیق موانعی که نیاز به مشارکت فعال و تعهد ما دارند، ناشی شود.

منبع: اطلاعات آنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1228744 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • نقد و بررسی برنامه تلویزیونی محفل در قم
  • بیان ساده مفاهیم قرآن از نوآوری‌های برنامه «محفل» بود
  • فرمولی برای اینکه در زندگی موفق باشیم
  • جغرافیای اصفهان از منظر علم فلسفه جایگاه بی‌نظیری دارد
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • اصلاح روشنایی میادین و مثلثی‌های شهر تاریخی یزد
  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه
  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟
  • نکات تربیتی فرزند از زبان استاد قرائتی + فیلم