Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:04:40 GMT

ضرورت بهسازی و مقاوم‌سازی مساکن با اولویت مناطق روستایی

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۸۰۶۸

ضرورت بهسازی و مقاوم‌سازی مساکن با اولویت مناطق روستایی

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی در دیدار رییس بنیاد مسکن اهتمام ویژه این نهاد برای بهسازی مسکن را خواستار شد و گفت: با توجه به تعدد حوادث و سوانح طبیعی، بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن به‌ویژه در مناطق روستایی استان اهمیت بسزایی دارد.

جواد قناعت در دیدار با اکبر نیکزاد در تهران با تقدیر از اقدامات این نهاد در استان افزود: در برخی مناطق خراسان جنوبی، افراد بضاعت کافی برای دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی را ندارند که لازم است در این خصوص راهکارهای ویژه‌ای تعریف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وی اظهار کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بهسازی برخی از این واحدها را متقبل شده لذا انتظار ما از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم این است که به این موضوع ورود جدی داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی از بافت‌های تاریخی ارزشمندی که در برخی مناطق روستایی استان وجود دارند، گفت و افزود: احیا و بهسازی این بافت‌های تاریخی می‌تواند به رونق گردشگری در مناطق روستایی منجر شود.

قناعت ضمن تشکر از اقدامات بنیاد مسکن در زمینه بهسازی بافت تاریخی برخی روستاها از جمله فورگ شهرستان درمیان، بر توسعه این خدمات در دیگر مناطق روستایی تاکید کرد.

وی با اشاره به مشکلات روستاهای حاشیه شهر بیرجند، احداث پل روستای امیرآباد را از مطالبات مردم عنوان کرد و گفت: به جهت اهمیت موضوع می‌طلبد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، روند اجرای این پل را تسریع کند.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: اعتبارات این پروژه به‌صورت مشارکتی توسط بنیاد مسکن و استانداری تامین خواهد شد.

وی در ادامه کمبود قیر رایگان را از مسایلی عنوان کرد که باعث کندی روند اجرای پروژه های عمرانی در روستاها شده است و افزود: براساس مصوبات سفر شما و رییس بنیاد مستضعفان برای حضور در مراسم کلنگ‌زنی پروژه مسکن محرومان در خراسان جنوبی (اسفند پارسال)، مقرر شد بنیاد مسکن در آسفالت راه‌های روستایی استان، دهیاری‌ها را همراهی کند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم در این دیدار از توجه این حوزه به مناطقی از جمله خراسان جنوبی گفت و اظهار کرد: خراسان جنوبی در احداث مسکن محرومان از استان‌های پیشرو در کشور است.

اکبر نیکزاد با اشاره به برنامه‌های بنیاد مسکن در زمینه احیای بافت‌های تاریخی در مناطق روستایی افزود: در روستاهایی از جمله فورگ در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته و برای اجرای پروژه‌های مشابه در دیگر روستاهای دارای بافت با ارزش آمادگی لازم را داریم.

وی تقویت ماشین‌آلات سنگین بنیاد مسکن استان را از اقدامات موثر این نهاد عنوان کرد و گفت: ۷۰ درصد درآمدهای حاصل از فروش اراضی بنیاد مسکن در روستاها، در همان مناطق هزینه می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی نیز در این دیدار استاندار را همراهی کرد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی تخریب مساکن روستایی مناطق روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۸۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی صادر شد

نوربخش دادشی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی اظهار کرد: وزش باد لحظه‌ای شدید (اغلب در مناطق نیمه جنوبی)، بارش باران، در بعضی ساعات رگبار باران و رعد و برق، در نقاط مستعد تگرگ (اغلب در مناطق نیمه جنوبی استان) در خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه زمان شروع این هشدار را صبح شنبه و زمان پایان را اواخر وقت شنبه عنوان کرد.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی منطقه اثر فعالیت این سامانه را اغلب نقاط استان برشمرد.

داداشی صاعقه، تگرگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، کاهش‌دید و لغزندگی جاده‌ها، جاری شدن روانآب، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها را اثرات مخاطره‌ای فعالیت این سامانه عنوان کرد.

کد خبر 6094148

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی صادر شد
  • مقاوم‌سازی ۲۵۶ واحد مسکن روستایی در فامنین
  • مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • خسارت سیل به زیرساخت‌های خراسان جنوبی تشریح شد
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است