Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@10:49:43 GMT

۳۰۰۰ خدمت داندانپزشکی در شهرستان گناوه ارائه شد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۸۴۴۰

۳۰۰۰ خدمت داندانپزشکی در شهرستان گناوه ارائه شد

عصمت حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر با تبریک ۲۳ فروردین‌ماه روز دندان‌پزشک به تمامی دندان‌پزشکان در شهرستان و شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه اظهار داشت: اهمیت نقش سلامت دهان و دندان در حفظ سلامتی و جلوگیری از بسیاری از بیماری‌ها بر کسی پوشیده نیست.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه افزود: دندان‌پزشکان به‌عنوان یکی از اعضای تیم سلامت با توجه به خدماتی که در راستای درمان بیماری‌های دهان و دندان و ارتقای سطح سلامت، پیشگیری و آموزش روش‌های بهداشتی به افراد جامعه ارائه می‌دهند، نقش بسیار مهم و قابل‌توجهی در نظام سلامت و ارتقای کیفیت زندگی افراد جامعه ایفا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری با تاکید بر اینکه آموزش بهداشت دهان و دندان در سنین پایین باید در اولویت قرار بگیرد اظهار داشت: اگر در سنین کودکی آموزش مراقبت از بهداشت دهان و دندان به‌خوبی داده شود، مسلماً در بزرگ‌سالی مشکلات دهان و دندان و احتمال از دست دادن دندان به دلیل بیماری‌های دهان و دندان به حداقل می‌رسد.

وی اضافه کرد: در این راستا وظیفه ما در نظام سلامت در وهله اول برنامه‌ریزی در جهت آموزش مراقبت‌های دندان است که کودکان خصوصاً رده سنی شش سال در اولویت قرار دارند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه عنوان کرد: شهرستان گناوه دارای هشت واحد دندانپزشکی است که در حال حاضر هفت واحد شامل دو واحد شهری و شش واحد روستایی با پنج دندان‌پزشک و دو بهداشت‌کار دهان و دندان فعال است و به ارائه خدمت به شهروندان می‌پردازد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته سه هزار خدمت شامل معاینه و آموزش بهداشت دهان و دندان، کشیدن و ترمیم و جرم‌گیری دندان توسط واحدهای دندان‌پزشکی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه انجام شده است.

وی گفت: امیدواریم واحدهای دندان‌پزشکی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه بتوانند خدمات با کیفیت دندان‌پزشکی به مردم شهرستان ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با تصویب طرح تربیت بهداشت کاران دهان و دندان در ۲۳ فروردین سال ۱۳۶۰ برای افزایش میزان سلامت و بهداشت دهان و دندان ۲۳ فروردین روز دندانپزشک در کشورمان نامگذاری شده است.

کد خبر 5464881

منبع: مهر

کلیدواژه: گناوه دندانپزشکی شبکه بهداشت و درمان ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه گرد و غبار آلودگی هوا ماه رمضان 1401 هفته هنر انقلاب اسلامی آمار کرونا مشهد خراسان رضوی خطبه های نماز جمعه ماه مبارك رمضان گرد و خاک شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه بهداشت دهان و دندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۸۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب

ایسنا/هرمزگان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب از افتتاح و راه‌اندازی سه خانه بهداشت در شهرستان میناب در هفته سلامت خبر داد.

 محمد احمد پور امروز ۷ اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای توسعه شبکه بهداشت و حوزه سلامت شهرستان میناب و به منظور تامین سلامت و افزایش مناطق تحت پوشش خدمات بهداشتی، خانه بهداشت چاه حسین و خانه بهداشت تم ملنتکی از توابع بخش توکهور هشتبندی و خانه بهداشت چاه اسماعیل از توابع بخش مرکزی این شهرستان افتتاح و راه‌اندازی شد.

وی افزود: با راه‌اندازی خانه بهداشت‌های مذکور مردم منطقه می‌توانند از خدمات اولیه بهداشت و درمان از جمله مراقبت از خانم‌های باردار، شیرخواران، کودکان و سایر گروه‌های سنی در این خانه بهداشت‌ها بهرمند شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب ادامه داد: همچنین افراد از نظر فشار خون، بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، سرطان‌ها و سایر بیمارها در مرحله اولیه  پایش و مراقبت ‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیس جامعه دندانپزشکی ایران : هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست ؛ درآمد مردم کم است
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان
  • «هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • سلامت دهان و دندان موجب تقویت سلامتی در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب