Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر، رستم قاسمی عصر دوشنبه در نشست مشترک با جاسم بن سیف السلیطی؛ وزیر حمل و نقل و مواصلات قطر و هیأت همراه، با اشاره به امضای ۱۴ تفاهم‌نامه همکاری بین دو کشور در سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به دوحه، تاکید کرد: تفاهم‌نامه دریایی و تسهیل ترددهای تجاری و گردشگری بین دو کشور از مهم‌ترین موضوعات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اجرایی شدن تفاهم نامه یاد شده در سفر هیأت حمل ‌و نقل دولت قطر به ایران، یادآور شد: با توجه به رونق تبادلات تجاری بین بندر دیر با بندر قطری، موضوع تجهیز بندر دیر به ایکس ری در دست انجام است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه استان‌های ساحلی ایران می‌توانند مبادلات تجاری وسیعی با بنادر قطر داشته باشند، افزود: در استان خوزستان بندر بین‌المللی و بازرگانی امام خمینی (ره) قرار دارد که با امکان پهلوگیری کشتی‌های سوپر پست پاناماکس، می‌تواند مبدا و مقصد مبادلات تجاری وسیعی با کشور قطر باشد.

قاسمی با اشاره به نزدیکی بنادر بوشهر به بنادر قطر، نقش بنادر تجاری و اقتصادی استان هرمزگان از جمله بندر کانتینری شهید رجایی را در گسترش تبادلات تجاری با حوزه اقتصادی قطر تعیین کننده دانست.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود ۵۰۰ هزار نفر از تماشاگران و گردشگران ایرانی از بازی‌های جام‌جهانی فوتبال در قطر دیدن کنند، افزود: با توجه به علاقه‌مندی دولت قطر برای همکاری‌های مشترک بین تهران و دوحه جهت پشتیبانی از جام جهانی و استفاده از زیرساخت‌های رفاهی و گردشگری ایران، امیدواریم با امضای توافق‌نامه‌های همکاری در این سفر، موضوعات اجرایی به سرعت پیگیری شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۸۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه همکاری کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و ۷ کشور خارجی

به گزارش خبرگزاری مهر، علی نوری اظهار کرد: تفاهم نامه همکاری اقتصادی بین استان کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو) منعقد شد.

وی گفت: برپایی نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران فرصت مغتنمی برای تقویت فعالیت‌های اقتصادی به ویژه صادرات با معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های موجود کشور و به تبع استان در این عرصه بود.

وی اضافه کرد: تیم اقتصادی استانداری کردستان با همراهی بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی سنندج در این نمایشگاه ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف به ویژه کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری را به هیأت‌های تجاری معرفی کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: افزون بر انعقاد تفاهم نامه در چند روز برپایی این نمایشگاه با مسئولان کشوری هم دیدارهایی داشتیم و در آن به بیان نیازها و مطالبات و استعدادهای استان پرداختیم.

کد خبر 6094981

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه همکاری کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و ۷ کشور خارجی
  • علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم
  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد