Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@10:06:12 GMT

مراسم معارفه دانشجویان نو ورود دانشگاه یاسوج برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۸۵۳۳

مراسم معارفه دانشجویان نو ورود دانشگاه یاسوج برگزار شد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مراسم معارفه دانشجویان نو ورود ۱۳۹۹_۱۴۰۰ و بازگشایی حضوری دانشگاه یاسوج برگزار شد.

عباس ظریفی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یاسوج در این مراسم گفت: همچنان تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی دانشجویان است تا بتواند. راحت تر بهتری و تحصیل خود بپردازند.

وی یکی از شاخص‌های مهم دانشگاه یاسوج حضور اساتید جوان و موثر در حوزه علم و پژوهش عنوان کرد و افزود: این دانشگاه اساتید برتر در حوزه پژوهش دارد که برخی از آنها جزء دو درصد دانشمندان جهان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریفی اظهار کرد: دانشگاه یاسوج دارای امکانات و تجهیزات لازم از جمله آزمایشگاه، کتابخانه، سایتهای کامپیوتر، امکانات رفاهی مطلوبی برای دانشجویان است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یاسوج خاطرنشان دانشجویان برتر و استعدادهای برتر را تجلیل خواهد کرد و زمینه حضور آنها در مقاطع بالاتر فراهم می شود.

ظریفی تصریح کرد: در این دانشگاه با تنوع رشته ای در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ۶۳۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۱۶۰۰ نفر در مقاطع تحصیلات تکمیلی در حال تحصیل هستند. ۳۷۰ دانشجو در مقطع دکترا تحصیل می کنند.

وی ادامه داد: ۲۵۱ استاد در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که ۳۰ درصد از این تعداد فارغ التحصیل دانشگاههای خارج از کشور می باشند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یاسوج عنوان کرد: تاکنون بیش از۵۰۰ اختراع، ۲۳۰۰ مقاله و ۳۱ هزار و ۵۰۰ مقاله کنفرانسی به ثبت رسیده است.

ظریفی در خصوص رنکینگ دانشگاه یاسوج تاکید کرد: این دانشگاه در بین دانشگاه‌های دولتی کشور چهل و پنجمین دانشگاه است.

وی اثرگذار بودن، با خبر بودن از اوضاع اطراف، استفاده کردن از فرصت ها، پرهیز از اتلاف وقت و عمل کردن با برنامه را از وظایف دانشجو عنوان کرد.

حجت الاسلام امرالله اندرزیان، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یاسوج نیز در این مراسم گفت: انجمن های علمی، کانون‌های فرهنگی و تشکل‌های دانشجویی برنامه‌های علمی شاد و با نشاط را در این دانشگاه‌ها اجرا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه مشاوره فرهنگی مذهبی و دینی را در دانشگاه خواهیم داشت، افزود: طرح خلاقیت ها و نوآوری های دانشجویان دختر به عنوان اجرا خواهیم کرد همچنین جشنواره حرکت و رویش را برگزار می‌کنیم.

اندرزیان اظهار کرد: با مشارکت تشکل های دانشجویی برنامه های سیاسی را در دانشگاه برگزار می‌کنیم و اردوهای فرهنگی و اجتماعی خواهیم داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یاسوج خطاب به دانشجویان تاکید کرد: دانشجویان پسر و دختر در زمینه‌ مسائل اخلاقی و عفاف و حجاب مراقبت کنند و حرمت‌ها را نگه دارند البته کمیته عفاف و حجاب دانشگاه تشکیل شده است.

اندرزیان خاطرنشان کرد: دانشجویان دانشگاه روابط دختر و پسر یعنی محرم و نامحرم با رعایت کنند و و با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان قرار داریم حرمت این ماه را نگه دارند و از روزه خواری علنی پرهیز نمایند.

وی تصریح کرد: فضای دانشگاه یاسوج باز خواهد بود و در دورانی که معاون فرهنگی دانشگاه بودم این دانشگاه دومین دانشگاه فرهنگی و از لحاظ سیاسی جز دانشگاه های برتر بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یاسوج عنوان کرد: صندوق خیریه برای دانشجویانی که مشکل مالی دارند از سال ۸۸ راه اندازی کرده ایم.

اسد معصومی، معاون دانشجویی دانشگاه یاسوج در ادامه این مراسم گفت: امکانات ورزشی متنوع از جمله استخر و زمین چمن مصنوعی و سالن چند منظوره برای استفاده‌ دانشجویان داریم.

به گزارش ایسنا، وی از میزبانی دانشگاه یاسوج برای مسابقات منطقه ۶ دانشجویی کشور خبر داد و بیان کرد: در آینده‌ای نزدیک مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون و شنا دانشجویان منطقه ۶ به میزبانی دانشگاه یاسوج برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی كهگيلويه و بويراحمد دانشگاه یاسوج دانشجویان نوورود فرهنگی و اجتماعی تحصیلات تکمیلی دانشگاه یاسوج معاون فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۸۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان

 


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در مراسم معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان افزود: از این پس برادران اهل سنت ما در مرکز اسلامی استان، شاهد شتاب و هماهنگی بیشتری در امور فرهنگی، مدرسه علوم دینی و مساجد خواهند بود.
مدیر مرکز اسلامی هرمزگان گفت: زندگی برادرانه، در کنار وحدت و همدلی شیعه و اهل سنت استان، در کشور مثال زدنی است.
آصف باصره افزود: حرکت در مسیر رشد این وحدت، نیازمند همدلی همه جانبه است.
دبیر شورای برنامه ریزی علوم دینی اهل سنت هم گفت: جمهوری اسلامی زمینه ساز رشد و ارتقاء علمی و معنوی برادران اهل سنت است.

بیشتربخوانید:برگزاری محفل انس با قرآن در شهرداری بندرعباس
حجت الاسلام کاظم لطفیان افزود: در کشور ما اعتماد به توانایی و ایده‌های برادران اهل سنت جزء اولویت‌ها است.
در پایان این مراسم حجت الاسلام آصف باصره به عنوان مدیر مرکز اسلامی معرفی و از زحمات حجت الاسلام احمدرضا باوقار قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • مراسم آیینی سنتی کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد
  • تجمع دانشجویان یاسوج در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • دومین جشنواره «عروسک خونه» پایان یافت
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان
  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا