Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید خرّمی گفت: بر اساس تصمیم کمیته منابع و مصارف آب استان، رهاسازی آب سد سفید رود در کانال‌های آبیاری شبکه سفید رود از دوازدهم اردیبهشت ماه برای کانال‌های آبیاری فومنات و راست سد سنگر و شانزدهم اردیبهشت ماه برای کانال چپ سد سنگر آغاز خواهد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان، در حال حاضر حجم مخزن سد سفیدرود ۶۶۷ میلیون متر مکعب با متوسط دبی ورودی آب ۱۱۱ متر مکعب بر ثانیه و دبی خروجی ۶ متر مکعب بر ثانیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا کنون ۶۲ درصد از حجم مخزن سد سفیدرود آبگیری شده و این در حالی است که در مدت مشابه سال‌های گذشته حجم مخزن آن بدلیل بارش‌های خوب به طور کامل آبگیری می‌شد.

با توجه به کاهش مخزن آب سد سفید رود و تصمیم کمیته منابع و مصارف آب استان، شروع آبگذاری کانال‌های آبیاری بر اساس تقویم زراعی، کانال‌های تونل آب بر فومنات و کانال راست سد سنگر (مناطق شرقی گیلان) از روز ۱۲ اردیبهشت سال جاری و برای کانال چپ سد سنگر (مناطق مرکزی گیلان) از تاریخ ۱۶ اردیبهشت ماه خواهد بود.

مرحله اول آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود برای نشاء برنج ۱۶ روز به صورت پیوسته است و پس از آن نوبت بندی آب بصورت ۸ روز وصل و ۴ روز قطع ادامه خواهد داشت.

در خصوص وضعیت آبگیری و حجم سد مخزنی آیت الله بهجت شهر بیجار در حال حاضر ۱۰۴ میلیون متر مکعب معادل ۹۹ درصد آبگیری و دبی ورودی آن ۳ متر مکعب بر ثانیه و دبی خروجی آن ۵ متر مکعب بر ثانیه است.

کشاورزان گیلانی با رعایت تقویم زراعی و توصیه‌های فنی سازمان جهاد کشاورزی استان نظر به وضعیت موجود منابع آب استان و اعلام زمان آغاز آبگذاری، نسبت به خزانه گیری برنج با منابع آبی در دسترس خویش اقدام و همزمان با آغاز آبگذاری در تاریخ‌های اعلام شده فرآیند نشاء را انجام دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی سد سفیدرود متر مکعب بر ثانیه کانال های آبیاری سفید رود سد سفید سد سنگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۹۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخت 500 ساله در گیلان قربانی بی‌توجهی (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: قطع درختان تنومند در خلخال (عکس) قطع درختان در پارک جنگلی مشگین‌شهر!

دیگر خبرها

  • تصاویر نجومی هجدهم اردیبهشت (۷ مه)
  • ۱۲۰ ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های یکشنبه شانزدهم اردیبهشت قم
  • ۶۰ میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی آب شرب خواف تخصیص یافت
  • درخت 500 ساله در گیلان قربانی بی‌توجهی (فیلم)
  • ۳۰ میلیون متر مکعب آب طی چند روز اخیر پشت سد کوثر ذخیره شد
  • رهاسازی آب سد سفیدرود برای آبیاری شالیزار‌های گیلان از امروز
  • پرشدگی ۸۱ درصدی سدهای خوزستان با بارش های اخیر
  • رهاسازی آب سد سفیدرود
  • آب سد سفیدرود رهاسازی شد
  • هشدار رهاسازی آب سد سفیدرود در گیلان