Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-29@20:36:49 GMT

فرهاد مجیدی و راه های نبردن نساجی! | تحلیل بازی

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۹۲۷۹

فرهاد مجیدی و راه های نبردن نساجی! | تحلیل بازی

فرهاد مجیدی باز هم مقابل ساکت الهامی ناکام ماند

استقلال نتوانست از سد نساجی بگذرد...

به گزارش طرفداری تیم نساجی توانست استقلال را از رقابت‌های جام حذفی اوت کند. پیش از هر چیز باید بگویم در این مطلب تمرکز ما روی ۹۰ دقیقه ابتدایی بازی ترکیب اولیه استقلال و تصمیمات فرهاد مجیدی در این مقطع از بازی است و سی دقیقه وقت های اضافی را نادیده می گیریم چرا که به لطف سبک بازی ساکت الهامی و بازیکنان نساجی این مقطع از بازی‌ها از نقطه فنی خاصی نیست و به دنبال جواب این سوال است که چرا فرهاد مجیدی اجازه داد بازی به ۱۲۰ دقیقه و پنالتی و سرانجام شکست استقلال کشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در این بین هم به مسائل داوری ورود نمی کنیم.

مورد اول؛ بازی دادن به وریا غفوری و نیمکت نشینی حردانی!

وقتی که ترکیب ابتدایی استقلال برای این بازی را دیدیم به نظرمی رسید یا فرهاد مجیدی خیلی علاقه ای برای صعود به مرحله بعد جام حذفی ندارد و یا رقیب استقلال تیمی از لیگ های پایین تر است که اینگونه دست کم گرفته شده اما شواهد به ما می‌گوید که هیچ کدام از این دو حالت صدق نمی‌کند و به همین دلیل علامت سوال های بزرگی در زمین هواداران فوتبال به وجود آمده است که چرا فرهاد مجیدی تیمش را با چنین چینشی راهی زمین کرد. از سمت راست استقلال آغاز می کنیم جایی که وریا در ترکیب فیکس شده بود و خبری از صالح حردانی نبود این دقیقا همان اشتباه بزرگی بود که فرهاد مجیدی در دربی هم مرتکب شد اما گل ژستد باعث شد که بعد از بازی خیلی این اشتباه به چشم هواداران نیاید و منتقدان نیز به این قضیه نپردازند.

فرهاد مجیدی هم در دربی که مهم‌ترین بازی فصل تیمش بود و هم در این بازی که می توانست به راحتی خیال استقلال را از رقابت‌های جام حذفی راحت کند از این بازیکن استفاده کرد و در هر دو بازی هم وریا غفوری در زمین پاشنه آشیل استقلال شد. وریا برای هر دو بازی نه در حملات به خوبی ظاهر شد و نه در دفاع توانست پوشش خوبی داشته باشد و بارها وریا غفوری چه در این بازی و چه در دربی جا ماند و حضورشدر خطحمله هم بی ثمر بود. انجام آن و بازیکنان دیگر استقلال فضای پشت او را جمع کردند از آن سو از دقیقه‌ای که صالح حردانی وارد زمین شد تیم استقلال موقعیت‌های بسیار خوبی را خلق کرد. ضربه همین صالح حردانی بود که به تیر دروازه خورد و فرهاد مجیدی معتقد بود داور باید آن توپ را گل اعلام می‌کرد. در این صحنه ببینید که چگونه حردانی مدافع روبروی خود را با یک حرکت محو می کند و توپ را به تیرک می‌کوبد یا در صحنه دیگری که رافائل سیلوا از مهاجم نساجی جا مانده، چگونه به عقب برمی گردد و توپ بازیکن نساجی را می زند. شاید اگر صالح حردانی در نیمه اول برای استقلال بازی می کرد آن هم در زمانی که علیرضا حقیقی هنوز آن طور که باید و شاید گرم نشده بود استقلال می‌توانست در همان نیمه اول مقابل نساجی به یک گل برسد.

مورد دوم؛ استفاده همزمان از دو پیستون چپ در ترکیب

دومین مورد اشتباه فرهاد مجیدی استفاده همزمان از دو بازیکنی بودکه ذاتاً به عنوان پیستون چپ و دفاع چپ بازی می‌کنند. این سرمربی ابوالفضل جلالی و جعفر سلمانی را همزمان در ترکیب تیمش بازی داده بود و این اتفاق بسیار عجیب به نظر می رسید و در طول بازی دیدیم که یکی از این دو بازیکن به خط میانه متمایل می شد. در حالی که این مربی هم مهدی مهدی پور و هم آمانوف را روی نیمکت داشت و این انتخاب نمی تواند منطق خاصی به جز استراحت دادن به بازیکنان اصلی یا دست کم گرفتن این بازی داشته باشد. 

سومین مورد؛ نیمکت نشین کردن تمام مهاجمان بلندزن

بخش زیادی از برنامه های هجومی استقلال در این فصل روی توپ های بلند است. فرهاد مجیدی در این دیدار هم در اقدامی بسیار عجیب هم ژستد و هم آرمان رمضانی دو مهاجم بلند زنش را نیمکت‌نشین کرد و حتی از ارسلان مطهری هم استفاده نکرد. این اتفاق به نوعی در دربی هم رخ داده بود و فرهاد مجیدی مهاجمان بلند زن خود را نیمکت‌نشین کرد، او در این دیدار هم تصمیم گرفت تا این دو بازیکن را به عنوان یار تعویضی وارد زمین کند و در همان دقایقی که بازی به این بازیکنان رسید هم دیدیم که آرمان رمضانی با یک ضربه سر توانست یک گل سالم به نساجی بزند که با تصمیم داور اشتباها مردود اعلام شد. استقلال اگر بازی را با یکی از این دو مهاجم آغاز می کرد قطعاً دفاع نساجی را به دردسر بیشتری می انداخت که ممکن در همان ۹۰ دقیقه هم به گل برسد تا کار به اینجا نکشد.

مجموعه این تصمیمات فرهاد مجیدی باعث شد تا استقلال نتواند زودتر در این بازی به گل برسد و همه چیز به شانس و اقبال سپرده شود البته در نحوه چینش پنالتی زن های استقلال و رسیدن پنالتی چهارم به بازیکن ازبکستانی، انتقادات  زیادی مطرح است اما این استقلال می‌توانست با بازی دادن نفرات اصلی اش به راحتی مقابل نساجی که در این دیدار از لحاظ هجومی حرفی برای گفتن داشت در همان ۹۰ دقیقه به پیروزی برسد و امیدها برای قهرمانی در جام حذفی را بسیار بالا ببرد.

حالا فرهاد مجیدی تنها شانس تصاحب یک جام در این فصل را دارد و باید تیمش را برای رقابت‌های لیگ برتر و هفته‌های باقی‌مانده آماده کند. اگر فرهاد مجیدی در هفته‌های پایانی لیگ هم چنین اشتباهاتی را مرتکب شود قهرمانی لیگ استقلال هم به خطر می افتد و باید دید در ادامه چه اتفاقی در انتظار استقلال است...

اخبار داغ 

اولین واکنش علی دایی به ماجرای باز کردن کرواتش در قطر بر طبل شادانه بکوب! / واکنش تلویزیون استان مرکزی به پیروزی آلومینیم مقابل پرسپولیس / فیلم پنالتی از دست رفته مهدی طارمی مقابل گیمارش (ویتوریا گیمارش 0-1 پورتو) صعود عثمان دمبله به صدر جدول برترین پاسورهای لالیگا پیشنهاد وسوسه کننده لایپزیش به اریک تن هاخ

منبع: طرفداری

کلیدواژه: فرهاد مجیدی صالح حردانی جام حذفی دو بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۹۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو برادر در بازی‌های سرنوشت‌ساز استقلال و پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های هفته بیست و پنجم لیگ برتر فردا با انجام یک مسابقه آغاز می‌شود و روز چهارشنبه هم با انجام هفت بازی ادامه پیدا می‌کند که کمیته داوران فدراسیون فوتبال اسامی داوران را به شرح زیر اعلام کرد:

سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شمس‌آذر قزوین - پیکان
داور: رضا عادل/کمک‌ها: قهرمان نجفی، مرتضی سلمان‌نژاد و فرهاد امینی/ناظر: رحیم رحیمی‌مقدم

چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

هوادار - نفت آبادان
داور: امیرسامان سلطانی/کمک‌ها: امیرمحمد داوودزاده، یعقوب سخندان و مسعود حقیقی/ناظر: اسماعیل صفیری

 تراکتور تبریز - استقلال تهران
داور: پیام حیدری/کمک‌ها: فرهاد فرهادپور، علیرضا مرادی و علی اصغر مؤمنی/ناظر: مسعود مرادی

مس رفسنجان - گل‌گهر سیرجان
داور: سیدرضا مهدوی/کمک‌ها: امیررضا آشورماهانی، احمد سلطانی و احسان اکبری/ناظر: علیرضا کهوری

ذوب‌آهن اصفهان - نساجی مازندران
داور: مرتضی منصوریان/کمک‌ها: حمیدرضا افشون، علی رعیت و محمدعلی صلاحی/ناظر: محمود رفیعی

آلومینیوم اراک - فولاد خوزستان
داور: یاسر همرنگ/کمک‌ها: محمد عطایی، محسن حکیم و مهدی اجاقی/ناظر: محمدرضا اکبریان

استقلال خوزستان - ملوان بندر انزلی
داور: کوپال ناظمی/کمک‌ها: بهمن عبداللهی، صادق رستمی و یعقوب آشوری/ناظر: ایرج نظری

پرسپولیس - سپاهان
داور: بیژن حیدری/کمک‌ها: فرهاد مروجی، علی اکبری نوری و علی صفایی/ناظر: رضا سخندان

دیگر خبرها

  • مطهری فقط به شکست دادن استقلال فکر می‌کند و بس!
  • داور بازی‌های حساس استقلال و پرسپولیس مشخص شد
  • فرزاد مجیدی: فرهاد جذاب‌ترین گزینه ایران و امارات است
  • دو برادر در بازی‌های سرنوشت‌ساز استقلال و پرسپولیس
  • دلیل رد پیشنهاد یک تیم ایرانی توسط فرهاد مجیدی/ تیم جدید اسطوره استقلال مشخص شد؟
  • ناکامی تکراری سرمربی پرسپولیسی مقابل استقلال؟
  • چرا فرهاد مجیدی سرمربی‌گری تراکتورسازی را نپذیرفت؟
  • دلیل رد سرمربی‌گری تراکتور از سوی فرهاد مجیدی
  • جواب منفی مجیدی به زنوزی؛فرهاد فقط به نیمکت استقلال فکر می‌کند
  • تیم جدید فرهاد مجیدی مشخص شد؟