Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- موضوع مسکن یکی از مطالبات جدی مردم بندرعباس و هرمزگان است که دولت برای حل آن در هرمزگان به علاوه ساخت مسکن در بندرعباس برنامه ایجاد شهرهای جدید را نیز در برنامه دارد. - اخبار استانها -

رضا مدرس در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس اظهار داشت: مهم‌ترین نکته‌ای که در توسعه محلی و حتی توسعه منطقه‌ای می‌توان به آن پرداخت توسعه راه‌ها و ساختار حمل و نقل است و ما در استان هرمزگان یک ریل‌گذاری را انجام دادیم و اکنون برخی از هدفگذاری‌هایمان از مرحله ریل‌گذاری به مرحله تبیین و اجرا رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: توسعه راه‌های کریدوری استان هرمزگان یکی از استراتژی‌های ما است که برای رسیدن به رشد 8درصدی که رئیس آن را به عنوان چشم‌انداز کشور ابلاغ کرده ضرورت دارد که دنبال شود و برای آن نیز برنامه‌های خاصی تدوین کرده‌ایم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان بیان‌کرد: بدون شک یکی از اولویت‌های ما در استان این است که بتوانیم راه‌های بزرگراهی استان را به سرانجام برسانیم که این امر توسعه حمل و نقل کشور را در پی خواهد داشت. 

طرح تفصیلی شهر بندرعباس باید در شورای عالی شهرسازی تصویب شود 

مدرس تاکید‌ کرد: ما در حوزه شهرسازی پرونده‌های بسیار زیادی داشتیم که دچار اطاله شده بودند و در چند سال گذشته اکثر  پرونده‌های شهرسازی را به سرانجام رساندیم که مهم‌ترین آن پرونده طرح تفصیلی شهر بندرعباس بود که 20 سال معطل مانده بود.

وی اضافه‌کرد: شهر بندرعباس امروز یک کلانشهر محسوب می‌شود و شهردار این شهر عضو مجمع کلانشهرهای کشور است اما با این وجود 20 سال طرح تفصیلی آن دچار اطاله شده بود اما با وجود همه معذوریت‌هایی که وجود داشت ما توانستیم پرونده طرح تفصیلی شهر بندرعباس را در استان ببندیم و به شورای عالی شهرسازی و معماری کشور ارسال کنیم و از اینجا به بعد باید پیگیری شود تا در آن‌ جا نیز تصویب شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان تاکید‌ کرد: تاکید ما به مدیرکل جدید راه و شهرسازی هرمزگان این است که پیگیری و تلاش کند تا در نخستین شورای عالی شهرسازی و معماری موضوع طرح تفصیلی شهر بندرعباس مطرح شود تا معضل بدون نقشه راه بودن شهر بندرعباس برطرف شود و مردم بتوانند بهترین استفاده را از اراضی خود داشته باشند. 

سه استراتژی برای برطرف کردن مشکل مسکن در بندرعباس

مدرس در پاسخ به سوالی در رابطه با مطالبات مردم بندرعباس در حوزه مسکن گفت: در حوزه اقدام ملی مسکن و جهش تولید مسکن چالش‌هایی در بندرعباس داشتیم از این رو در استان برای شهر بندرعباس سه استراتژی را تعیین کردیم که یکی از آن استراتژی‌ها ابلاغ شده و دو استراتژی بعدی در حال آمادگی مقدمات آن هستیم. 

وی ادامه داد: به واسطه نزدیکی شهر جدید علوی به صنایع غرب بندرعباس، سعی کردیم بخش عمده‌ای از جمعیت کارکنان صنایع غرب را به این شهر هدایت کنیم و با ساخت مسکن‌های موردنیاز و پای‌کار آمدن پالایشگاه نفت‌ ستاره خلیج فارس، پتروپالایش نگین مکران و دیگری صنایع این حوزه بخشی جمعیتی که هم اکنون حمل بر بندرعباس می‌شود را اسکان دهد. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان تاکید‌ کرد: شهر علوی برای صنایع غرب دیده شد اما برای خود شهر بندرعباس هم باید طرح ویژه‌ای را می‌دیدیم که در قالب استراتژی دوم برای مدیریت مسکن مرکز استان این طرح دیده شد و از وزیر راه و شهرسازی خواستیم که 350 هکتار از اراضی شهر بندرعباس که پشتیبان بافت فرسوده بندرعباس بود و سالیان سال بود کاری روی آن انجام‌نشده است را برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در بندرعباس اختصاص دهند که قاسمی موافقت کردند و دستور آن را دادند اما هنوز تغییر مالکیت بین سازمان بازآفرینی شهری و سازمان ملی زمین انجام نشده که اگر این مهم هم محقق شود می‌توانیم ساخت مسکن در این 350 هکتار را نیز انجام دهیم.

مدرس گفت: برای برطرف کردن مشکل مسکن بندرعباس 150 هکتار اراضی نیز در شمال شهر بندرعباس داریم که همه فرآیند‌های استانی آن جهت ساخت مسکن انجام شده اما مشکلی که وجود دارد این است خطوط انتقال گاز از آن می‌گذرد که با احتساب حریم 250 متری آن این 150 هکتار کارایی خود را عملا از دست داده است لذا در تلاش هستیم تا این خطوط انتقال گاز را به جای دیگری منتقل کنیم و سازمان ملی زمین باید این فرآیند را تسریع کنیم.

محدودیتی برای تامین مالی نهضت ملی مسکن وجود نداردامام جمعه بندرعباس: هرمزگان در حوزه "مسکن و راه" محرومیت شدید دارد/ به داد "بشاگرد" و "کوهشاه" برسیدمعاون وزیر راه و شهرسازی: در نهضت ملی مسکن ‌‌مردم را خانه‌دار شدن امیدوار کردیم

شهری جدید در جوار بندرعباس احداث می‌شود

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که نیاز مسکن را در استان افزایش می‌دهد مهاجرت‌پذیر بودن استان و بندرعباس است و ما ناچار بودیم که به این سمت برویم که شهر جدیدی را در جوار شهر بندرعباس ایجاد کنیم و برای ایجاد این شهر جدید بیش از دو سال فرآیند اجرایی و تقنینی دنبال کرده‌ایم.

مدرس بیان‌ کرد: هدف اصلی ما از توسعه بلوار شرقی شهر بندرعباس ایجاد یک شهر جدید است چرا که بر این باور  بودیم که 350 هکتاری و 150 هکتاری که در شهر بندرعباس وجود دارد نمی‌تواند پاسخگوی نیاز مسکن همه ذی‌نفعان و متقاضیان شهری بندرعباس نخواهد بود اما با توجه به اینکه سالانه مبالغ بسیاری تحت عنوان سرمایه‌گذاری ملک در خارج از کشور خارج می‌شود تلاش کردیم با رویکرد جذب این سرمایه‌ها مقدمات شهر جدید بندرعباس که مورد موافقت رئیس جمهور نیز قرار گرفته است و وزیر راه و شهرسازی نیز به شرکت شهرهای جدید ابلاغ کرده است را فراهم کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: ضرورت ایجاد شهر جدید در شرق بندرعباس از این حوزه است که ما در شمال بندرعباس از لحاظ وضعیت توپوگرافی نمی‌توانیم شهر را گسترش دهیم از غرب هم که هر چه پیش برویم به صنایع نزدیک‌تر می‌شویم و جنوب بندرعباس نیز در احاطه ساحل است اما در شرق بندرعباس محله سنگ‌کن شرقی و فرودگاه است و بعد از آن یک گسست بزرگی بین توسعه و شهر بندرعباس ایجاد شده و تنها راه نجات بندرعباس از تنگنا احداث بلوار ساحلی در ساحل شرقی بندرعباس بود.

وی تصریح‌کرد: با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری استقرار جمعیت در سواحل را داریم دنبال می‌کنیم و استراتژی ما این است که این شهرهای جدید در شرق بندرعباس را تا میناب و بعد انتهای مکران ادامه دهیم و توسعه عمرانی و اقتصادی این مناطق را نیز در دستور کار قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/865/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان طرح تفصیلی شهر بندرعباس راه و شهرسازی شرق بندرعباس شهرهای جدید ساخت مسکن ملی مسکن شهر جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۹۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی؛ دارمشتات به بوندسلیگای 2 سقوط کرد

دارمشتات اولین تیم سقوط‌کننده بوندسلیگا در قصل 24-2023 بود. 

طرفداری | تکلیف تیم‌های سقوط‌کننده لیگ‌های اروپایی مشخص می‌شود. 

با شکست خانگی 1-0 مقابل هایدنهایم، دارمشتات به صورت رسمی به بوندسلیگای 2 سقوط کرد. این تیم که فصل جاری پس از 6 سال به بوندسلیگا بازگشته بود، نتوانست خودش را از انتهای جدول نجات دهد. آن‌ها طی 31 بازی در کنار ثبت تنها 3 برد، 73 بار نیز گل دریافت کردند. در فاصله سه بازی تا پایان فصل، کلن دیگر تیمی است که به نظر سقوطش قطعی خواهد شد. 

وضعیت انتهای جدول بوندسلیگا؛ تیم شانزدهم راهی پلی آف می‌شود

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • احداث ۲۷ شهر جدید در نقاط ساحلی
  • ۱۷۰ هزار طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید کشور فعال است
  • اعلام اتصال انتهای بولوار دکترحسابی به بزرگراه پیامبر اعظم (ص) در مشهد
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • ساخت و بهسازی ۱۴۵ واحد مسکن مددجویی در بندرعباس
  • اردبیل و اهواز ابتدا و انتهای مدار کیفیت هوای کشور
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • رسمی؛ دارمشتات به بوندسلیگای 2 سقوط کرد
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • ایجاد ۵۷ شهرک در کشور مصوب شده است