Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- ۳۰ کارگر فولاد نطنز در سال جدید اخراج شدند و از این رو کارگران از وضعیت موجود ناراضی هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم از  نطنز، طی دو هفته گذشته موضوع اخراج کارگران فولاد نطنز از موضوعات داغ شهرستان بوده است؛ حدود 30 تن از کارگران شرکت فولاد نطنز که اکثریت آن‌ها از شهر بادرود و با میانگین سابقه بالای 15 سال هستند همزمان با آغاز سال جدید از کار بیکار و از کار اخراج شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جواد توکلی مدیر عامل مجتمع فولاد نطنز در این زمینه در ادعایی اظهار داشت: این موضوع، اخراج نبوده بلکه جابجایی از یک واحد به واحد دیگر  بوده است‌.

سید محمد طباطبایی سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نطنز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: با توجه به اخراج تعدادی از کارگران زحمتکش واحدهای ذوب و فولاد  کارخانه نطنز و مراجعه آنان به اداره کار شهرستان نطنز، موضوع در دستور کار این اداره قرار گرفت.

وی گفت: طی گفت‌وگو با تعدادی از این افراد در هفته گذشته و حتی در روز شنبه، موارد در حال پیگیری بوده و با بررسی‌های همه جانبه و دقیق تر در آینده نزدیک نتایج آن به اطلاع کارگران اخراج شده خواهد رسید.

رئیس دفتر ارتباط مردمی نماینده مجلس نیز این خصوص اظهار داشت: در پی انتشار خبر ابراز نارضایتی کارگران مجتمع فولاد و ذوب‌آهن نطنز مبنی بر اخراج از کار و مراجعه تعدادی از آنان به دفتر ارتباط مردمی و تماس تلفنی برخی از کارگران، مراتب اعتراض کارگران به مدیرعامل مجتمع فولاد و ذوب آهن نطنز اطلاع رسانی شده است.

وی افزود: در موارد جداگانه رحمت‌الله فیروزی‌پور نماینده مجلس و دفتر وی مراتب نارضایتی کارگران اخراجی به مراجع ذیصلاح از جمله استانداری اصفهان، فرماندار و اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان نطنز رسیده و خواستار احقاق حقوق کارگران شده‌اند.

هادی مرادی رئیس شورای شهر نطنز نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم در نطنز از تشکیل جلسه‌ای جهت پیگیری وضعیت کارگران اخراجی شرکت فولاد نطنز در چند روز آینده با مسوولان مربوطه خبر داد و اظهار داشت: در زمینه احقاق حق کارگران تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم.

به گزارش تسنیم؛ اخراج کارگران به عنوان کم هزینه‌ترین راه برای مدیران کارخانه‌هایی است که به هر دلیل با مشکلات سود‌دهی مواجه می‌شوند چرا که اخراج کارگران به دلیل نبود امنیت شغلی و بدون هیچ‌گونه حمایت قانونی و دولتی به راحتی توسط مدیران و کارفرمایان صورت می‌گیرد.

مجتمع کارخانجات صنایع فولاد و ذوب آهن نطنز یک از بزرگترین شرکت های فعال در بخش خصوصی کشور است که سال 1373 در زمینی به مساحت یک هزار و 200 هکتار در شهرک صنعتی فولاد شهرستان نطنز احداث شد.

120 هزار میلیارد ریال به بیمه کارگران ساختمانی اختصاص می‌یابددبیر کمیسیون اجتماعی مجلس: سازمان تأمین اجتماعی مکلف به ساماندهی بیمه 700 هزار کارگر ساختمانی شدتشکیل کارگروه توسعه و حمایت از شرکت های دانش‌بنیان در حوزه ICT
مجموعه فعالیت‌های مجتمع کارخانجات صنایع فولاد و ذوب آهن نطنز، مشتمل بر برداشت از معادن سنگ آهن، تولید فولاد خام یا شمش فولادی، تولید محصولات نهایی نورد شده مانند انواع میلگرد، کلاف و شاخه ساختمانی و صنعتی و انواع مفتول است.

انتهای پیام/804/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فولاد و ذوب آهن نطنز شهرستان نطنز فولاد نطنز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۹۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت۷۰هزار کارگردرگرگان/کارگران نقش مهمی درتولیدومهارتورم دارند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی کریمی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق آمارهای اعلام شده اکنون ۷۰ هزار کارگر در شهرستان گرگان مشغول به فعالیت هستند.

وی افزایش حقوق کارگران را مهمترین چالش این قشر دانست و افزود: افزایش ۳۵ درصدی دستمزدها تا حدودی از مشکلات و چالش‌های این قشر زحمتکش جامعه را بر طرف کرده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گرگان گفت: همزمان با سراسر استان ۲۱۰ برنامه به مناسبت هفته کار و کارگر در شهرستان گرگان برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: دیدار با خانواده‌های شهدای کارگر، دیدار با خانواده‌های حادثه دیدگان کارگری، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی در سطح کارگاه‌های شهرستان، بازدید از واحدهای کارگری و برگزاری میز خدمت در برخی از واحدهای کارگری جهت برطرف کردن مشکلات کارگران از جمله برنامه‌های این ایام است که در حال برگزاری است.

کریمی با اشاره به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری سال جهش تولید با مشارکت مردم نام گذاری شده است، اظهار کرد: باید بدانیم که کارگران مهمترین نقش در تولید دارند و زمانی که تولید خوبی داشته باشیم در مهار تورم هم می‌توانیم مؤثر عمل کنیم.

کد خبر 6090427

دیگر خبرها

  • تجلیل متفاوت و بی نظیر از کارگران در شهرستان زرند
  • کارگر ستون و ضامن پایداری تولید است
  • آئیین تجدید میثاق با شهدا در گناوه برگزار شد
  • فعالیت۷۰هزار کارگردرگرگان/کارگران نقش مهمی درتولیدومهارتورم دارند
  • یادواره شهدای کارگری شهرستان شفت برگزار شد
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان
  • کارگران از ارزشمندترین اقشار جامعه هستند
  • مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بر نقش کلیدی طبقه کارگر در رونق اقتصادی تاکید کرد
  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند