Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد سبحانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تعداد واحدهای مسکونی شناسایی شده در روستاهای استان اردبیل را حدود ۹۹ هزار واحد اعلام کرد و گفت: تاکنون بیش از ۶۳ هزار واحد از این واحدها با اعطای تسهیلات بانکی و خدمات فنی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بازسازی و مقاوم سازی شده است.

وی با اشاره به افزایش تسهیلات طرح مقاوم سازی مسکن روستایی از یک میلیارد ریال به ۲ میلیارد ریال و آغاز روند اعطای این تسهیلات از سال جاری افزود: امیدواریم مابقی حدود ۳۶ هزار واحد مسکونی فاقد ایمنی استان نیز طی ۱۰ سال آینده با اعطای تسهیلات بانکی و مشارکت روستاییان استان مقاوم سازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل سود این تسهیلات را پنج درصد اعلام کرد و اعطای آن را فرصتی مناسب برای خانه‌دار شدن روستاییان دانست و بیان کرد: ارائه این تسهیلات نقش بسزایی در مقاوم سازی مسکن روستایی و کاهش مهاجرت روستاییان دارد.

وی اضافه کرد: ارائه تسهیلات ۲ میلیارد ریالی برای احداث مسکن روستایی به بانک‌ها ابلاغ شده و روستاییان استان می‌توانند برای مقاوم سازی واحد مسکونی خود، با مراجعه به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان محل سکونت خود، از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

سبحانی از ادامه روند سهمیه تخصیصی طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی سال گذشته در سال جاری خبر داد و بیان کرد: سهمیه استان اردبیل برای بهسازی مسکن روستایی ۳ هزار و ۶۴۱ واحد در نظر گرفته شده که تاکنون ساخت ۷۶۷ واحد مسکونی به اتمام رسیده است.

وی اضافه کرد: در کنار این اقدام، ساخت سه هزار واحد مسکونی مسکن نیز در قالب سهمیه خانواده‌های دارای دو معلول، تفاهم‌نامه ایتام تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی و سهمیه تفاهم‌نامه مشترک با بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی در سطح استان اردبیل توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل ادامه دارد که تاکنون عملیات ساخت ۲ هزار و ۹۰۶ واحد مسکونی تکمیل و تحویل واجدان شرایط شده است.

برچسب‌ها مقاوم سازی بنیاد علوی بنياد مسكن انقلاب اسلامی استان اردبیل توسعه روستایی بنیاد مسکن مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مقاوم سازی بنیاد علوی بنياد مسكن انقلاب اسلامی مقاوم سازی بنیاد علوی بنياد مسكن انقلاب اسلامی استان اردبیل توسعه روستایی بنیاد مسکن مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سازی مسکن روستایی استان اردبیل واحد مسکونی مقاوم سازی هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۹۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود

مسعود ایرانی گفت: مزایده عمومی ۳۶۶ محدوده و واحد معدنی استان در مرحله بازگشایی پاکت و سپری کردن روند قانونی واگذاری به متقاضیان واجد شرایط در راستای برنامه‌های امسال اداره‌کل صمت مبنی بر تعیین تکلیف معدن‌های راکد است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به فعال‌سازی ۱۳ معدن راکد استان اردبیل در سال گذشته بیان کرد: تعیین تکلیف ۲۷ معدن غیرفعال در کنار احیای ۱۰ واحد معدنی و معرفی ۲ بسته سرمایه‌گذاری جزو اولویت‌های اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در سال ۱۴۰۳ است.

او با تاکید بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت‌های معدنی در راستای توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی افزود: محدوده‌های مزایده‌ای فاقد متقاضی نیز بر اساس ماده ۸۳ قانون معادن واگذار و برای فعال‌سازی دوباره آنها اقدام لازم انجام خواهد شد.

مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک مقیاس نیز در این نشست به وضعیت کلی واحدهای معدنی استان اردبیل اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار اداره‌کل صمت اردبیل، تعداد معدن‌های این استان ۱۸۷ مورد است که ۱۰۰ واحد معدنی فعال، ۶۴ معدن غیرفعال و تعداد ۲۳ معدن نیز در مرحله تجهیز هستند.

عباس جرجانی با بیان اینکه بیشتر معدن‌های استان اردبیل مربوط به مصالح ساختمانی است، افزود: چهار معدن آهن، یک معدن مس و ۱۰ معدن سنگ‌های تزیینی از مهم‌ترین واحدهای معدنی این استان هستند.

او گفت: ۱۵ درصد از حقوق دولتی که از معدن‌ها دریافت می‌شود باید بر اساس قانون بودجه به روستا یا آبادی که ماده معدنی از آنجا استخراج می‌گردد، اختصاص یابد و در بهبود وضعیت اجتماعی، فرهنگی و تکمیل زیرساخت‌های منطقه موثر باشد.

مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک مقیاس همچنین افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی که در اجرای پروژه نهضت ملی مسکن اردبیل نقش دارند، در راستای حمایت از واحدهای معدنی، پیمانکاران و مجریان را ملزم کنند که برای خرید مصالح تولیدکنندگان و معدن‌های منطقه را در اولویت قرار دهند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد