Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@20:24:50 GMT

ساماندهی کارگران ساختمانی در آمل

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۹۸۷۵

ساماندهی کارگران ساختمانی در آمل

سید عباس حسینی استقرار کارگران ساختمانی در خیابان‌ها و میادین شهر آمل را زیبنده این شهر ندانست و گفت: ساماندهی کار‌گران یک اولویت است.

او می‌گوید: رضایت و رفاه نیروی کار و رفع دغدغه این قشر، همسو با توسعه است و در این زمینه هر اقدامی در راستای منفعت عمومی خواهد بود.

به گفته حسینی مساله ساماندهی نیروی کارگری به ویژه کارگران ساختمانی نیاز امروز جامعه است و باید

او می‌گوید: آمار نیروی کارگران ساختمانی و افراد دارای مهارت در این حرفه نسبت به میانگین استانی متناسب است از این رو می‌توان با اپلیکیشین‌ها و برنامه‌های به روز در کنار آموزش مستمر نیروی کارگری، ضمن ایجاد ایمنی در حین کار، فعالیت تخصصی به شهروندان ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته حسینی مساله کارگران ساختمانی غیرایرانی که دغدغه جامعه کارگری بومی است، پیگیری می‌شود و ایجاد ساختار شبکه‌ای برای شناسایی استادکاران و فعالان کارگری می‌تواند در رفع این دغدغه نیز موثر باشد.

او می‌گوید: با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر آمل، راه اندازی ایستگاه‌های کار در آمل تسریع می‌شود.

به گفته فرماندار آمل مساله حوزه درمانی نیروی کار آمل نیز به صورت هدفمند و با برنامه با همکاری انجمن صنفی پیگیری می‌شود تا بتوان میزان دسترسی جامعه کارگری به خدمات ارزان قیمت و شبانه روزی درمانی را افزایش داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کارگران ساختمانی سرگذر نیروی کار اشتغالزایی کارگران ساختمانی نیروی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۹۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد

عدم توافق نمایندگان دولت و جامعه کارگری در شورای عالی کار، اعمال تغییرات در افزایش حق مسکن و سایر موارد را منتفی کرد.

به گزارش مهر، امسال حداقل دستمزد کارگران در سیصد و بیست و نهمین نشست شورای عالی کار تعیین شد؛ هر چند به امضا نمایندگان جامعه کارگری نرسید.

در سال جدید و پس از فروکش کردن فضا ملتهب تعیین حداقل دستمزد، قرار شد در نخستین جلسه شورای عالی کار در سال ۱۴۰۳، با تغییراتی در مصوبه مانند افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن و نیز افزایش یک درصد به ۲۲ درصد سایر موارد، مصوبه تعیین حداقل دستمزد به امضا جامعه کارگری نیز برسد.

 

در این راستا دولت اصرار داشت نمایندگان جامعه کارگری کل مصوبه را امضا کنند، اما نمایندگان جامعه کارگری تاکید دارند تنها افزایش حق مسکن به امضا برسد. در نتیجه عدم توافق نمایندگان دولت و جامعه کارگری در شورای عالی کار، اعمال تغییرات را منتفی کرد.

گفتنی است، حداقل دستمزد کارگران در سیصد و بیست و نهمین نشست شورای عالی کار مبلغ ۸ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان تعیین شد.

دیگر خبرها

  • اصفهان پرجمعیت‌ترین استان کارگری کشور
  •  مسکن کارگری در راه است؟
  • متقاضیان خانه بخوانند / مسکن کارگری به کجا رسید؟
  • خبر خوب به متقاضیان خانه؛ مسکن کارگری در راه است؟
  • کاهش ۲۱ درصدی حوادث ناشی از کار در ایلام
  • اختصاص بخشی از ظرفیت مسکن ملی برای کارگران
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند
  • برگزاری جشن کارگری شهرداری سمنان با نام «سپاس کارگر»