Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی دهقانی، روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: استان اصفهان دارای ۶۰ واحد مجاز پرورش شتر مرغ است که ظرفیت تولید این واحدها اکنون ۴ هزار قطعه مولد و ۱۲ هزار قطعه پرواری و  حدود ۲۰۰ واحد غیرمجاز پرورش شترمرغ نیز با ظرفیت تولید ۳ هزار قطعه مولد و ۱۳ هزار قطعه پرواری در استان فعال است.

دهقانی گفت: سالانه هزار و ۲۰۰ تن گوشت در واحدهای مجاز پرورش شترمرغ استان تولیدمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی اصفهان گفت: در این واحدها تاکنون برای ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم و برای افزون بر هزار و ۳۰۰ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد شده است.

دهقانی ادامه داد: محصول اصلی پرورش شترمرغ پوست(چرم) و سپس گوشت( خوراکی)، پَر(مصارف تزیینی) و چربی (صنعت آرایشی) و تخم دو زرده است.

وی سرانه پایین مصرف گوشت شتر مرغ( سالانه ۵۰ گرم)، نبود صنایع تبدیلی، کمبود نقدینگی فعالان، نبود برنامه منظم صادراتی، فراز و نشیب در تامین نهاده ها، نوسان تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت و محدودیت منابع آبی استان برای توسعه صنعت شترمرغ را از چالش های این حوزه برشمرد.

دهقانی تاکید کرد: ساماندهی واحدهای غیرمجاز  ضروری است و ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی شترمرغ، ایجاد کمیته های علمی و فنی در تشکل ها، برنامه ریزی مناسب برای صادرات محصولات، انسجام تشکل های مربوط به پرورش شترمرغ و فرهنگ‌سازی برای افزایش مصرف گوشت شترمرغ را از جمله راهکارهای توسعه این بخش است.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی اصفهان گفت: بیشترین واحدهای مجاز پرورش شترمرغ به ترتیب در شهرستان های کوهپایه با ۹ واحد، اصفهان چهار واحد، شاهین شهر پنج واحد، شهرضا ۴ واحد و دهاقان ۴ واحد فعالیت می‌کنند.

به گفته وی، واحدهای غیرمجاز بیشتر در خمینی شهر و نجف آباد مستقر هستند.

دهقانی افزود: پرورش شترمرغ دارای سه روش شامل پرواری(تولید گوشت و پوست و سایر محصولات)، مولد (تولید جوجه یکروزه و تخم نطفه دار) و روش توام(تولید جوجه پرواری) است که بیشتر واحد ها در استان در زمینه پرواری فعالیت می کنند.

به گفته وی، سرمایه اولیه و ثابت واحدهای پرواری به ازای هر قطعه شترمرغ ۶ میلیون تومان، مولد به ازای هر قطعه ۶۵ میلیون تومان و توام( پرواری و مولد)  ۱۰۰ میلیون تومان است.

به گزارش ایرنا، اصفهان رتبه نخست تولید گوشت شترمرغ در کشور را دارد.

برچسب‌ها افزایش تولید اصفهان صنعت مرغداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افزایش تولید اصفهان صنعت مرغداری افزایش تولید اصفهان صنعت مرغداری هزار قطعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۰۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه گوشت و پوست میلیون‌ها کروکودیل در کارخانه فرآوری می‌شود؟ (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فناوری پرورش و پروار کردن گاو؛ کشتار و فرآوری گاو در کارخانه (فیلم) این گاوداری در اندونزی بزرگترین گاوهای جهان را پرورش می دهد (فیلم) نحوه برش و فرآوری ویژه هزاران ماهی مرکب غول پیکر در کارخانه (فیلم)

دیگر خبرها

  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • چگونه گوشت و پوست میلیون‌ها کروکودیل در کارخانه فرآوری می‌شود؟ (فیلم)
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • (ویدیو) فرآیند پرورش و فرآوری گوشت الاغ، اسب و زالو
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • چیزی به نام مرغ هورمونی وجود ندارد
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد