Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی همدان در رشته فیزیولوژی ورزشی گفت: روزه گرفتن بسیاری از ورزشکاران استقامتی باعث رشد آن‌ها در مباحث آماری رکوردهای ورزشی شده و علاوه بر این‌که هیچ مانعی برای ورزشکاران حرفه‌ای جهت روزه‌داری وجود ندارد باعث می‌شود پیشرفت قابل توجهی در ورزش داشته باشند و این موضوع بارها توسط ورزشکاران بین‌المللی در دنیای رقابت‌های ورزشی ثابت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم زرین کلام در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به این‌که اصول روزه‌داری با رژیم‌های غذایی سرسخت متفاوت است، اظهار کرد: روزه گرفتن بسیاری از ورزشکاران استقامتی باعث افزایش رکوردهای آنان شده؛ برای نمونه مرحوم بیت‌الله عباس‌پور از ورزشکاران نام‌دارِ رشته پرورش اندام جزو آن دسته از افراد بود و با افتخار به اعمال روزه‌داری می‌پرداخت.

وی افزود: در سطوح ملی و مسابقات جهانی نشان می‌دهند که بسیاری از ورزشکاران بین‌المللی و شناخته شده در دنیای رقابت‌ها، با وجود تمرینات سخت و طاقت‌فرسا، روزه‌داری را در کنار ورزش حرفه‌ای انجام می‌دهند و درخشش کریم بنزما، بازیکن مسلمان و روزه‌دار تیم فوتبال رئال مادرید طی روزهای اخیر یک نمونه واضح است.

این دکتری فیزیولوژی ورزشی گفت: روزه‌داری باعث سَبُک شدن بدن می‌شود و در تمرینات استقامتی یا تمریناتی که مرتبط با حمل بدن است پیشرفت چشم‌گیری شاهد خواهیم بود. 

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد همدان اضافه کرد: روزه‌داری باعث می‌شود گردش خون از سمت دستگاه گوارش قطع یا بسیار کم شود و خون بیش‌تری در اختیار عضلات در راستای هضم غذا قرار بگیرد زیرا به ساختار و شاکله بدن در طی این ساعات استراحت داده می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که فرد عادی یا ورزشکاری که روزه‌دار است باید آگاه باشد که از نظر پزشکی صلاحیت ادای اعمال روزه‌داری را دارد، تصریح کرد: هیچ مانعی برای روزه‌داری ورزشکار وجود ندارد؛ کسانی که به صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنند می‌توانند در این ماه مبارک در کنار ورزش به اعمال روزه‌داری نیز بپردازند و هیچ مشکلی برای این افراد به وجود نخواهد آمد. 

زرین کلام مطرح کرد: ورزشکاران بسیاری را می‌بینیم که در کنار تمرینات سخت و حرفه‌ای‌شان روزه می‌گیرند و حتی باعث رشد و پیشرفت آن‌ها در مباحث استقامتی و ثبت رکوردهای جدید خواهد شد.

این مدرس فیزیولوژی ورزشی، ژیمناستیک، شنا و کوهنوردی دانشگاه با اشاره به این‌که خودش با وجود فعالیت‌های سنگین در رشته‌هایی هم‌چون کوهنوردی و توجه به مسائل روز علم فیزیولوژی ورزشی، با روزه‌داری شاهد رشد و پیشرفت در رکوردگیری‌های ورزشی خود شده است، خاطرنشان کرد: ماهیت فعالیت‌های استقامتی غیر از ورزش هم‌چون روزه، صرف نظر از نگاه حرفه‌ای و ورزشی، باعث کاهش وزن و سوزاندن چربی‌های زائد بدن می‌شود و برای افرادی که ورزشکار نیستند و دچار اضافه وزن هستند نیز بسیار مفید است.

وی در پایان گفت: روزه گرفتن باعث می‌شود به اصطلاح با یک تیر دو نشان زده شود؛ هم تکلیف شرعی ادا شود هم افرادی که دارای کبد چرب هستند بتوانند بدن سالم‌تری برای ورزش کردن و ادامه روال عادی زندگی خود داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روزه روزه داری استانی ورزشی فیزیولوژی ورزشی روزه داری حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۰۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه چیز درباره المپیاد ورزش‌های فناورانه + لینک ثبت نام

ثبت‌نام المپیاد ورزش‌های فناورانه تا ۲۵ اردیبهشت ماه ادامه دارد و دانشجویان می‌توانند به صورت اینترنتی ثبت‌نام خود را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی از سوی سازمان امور دانشجویان به منظور بروز خلاقیت دانشجویان و همچنین گسترش استفاده از فناوری‌های روز دنیا در حوزه‌های ورزشی، با حضور تمامی دانشجویان از تمام رشته‌ها و دانشگاه‌های سراسر کشور در ۳ حوزه ورزش‌های رباتیک، ورزش‌های دیجیتال و فیجیتال، فناوری و نوآوری برگزار می‌شود.

مسؤولان سازمان امور دانشجویان درباره این المپیاد توضیحاتی ارائه دادند.

هاشم داداش‌پور رئیس سازمان امور دانشجویان هم در رابطه با برگزاری المپیادهای فناورانه گفت: هدف ما این است تا با برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی به خلق، توسعه و تعمیق فناوری در ورزش کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه المپیاد جدیدی را با عنوان المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی راه اندازی کرده‌ایم؛ اظهار کرد: این المپیاد در سه حوزه ورزش‌های دیجیتال و فیجیتال، رباتیک، فناوری و نوآوری برگزار می‌شود.

ابولفضل دانشور سرپرست اداره کل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان کشور در رابطه با برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه گفت: یکی از فعالیت‌های ارزشمندی که در دولت سیزدهم در سازمان امور دانشجویان طراحی شده‌، المپیاد ورزش‌های فناورانه است که آئین نامه و شیوه نامه این المپیاد به دانشگاه‌ها نیز ابلاغ شده است.

وی افزود: ثبت‌نام المپیاد ورزش‌های فناورانه از ۲۵ فروردین آغاز شده و تا ۲۵ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

ابراهیم نعیمی سرپرست معاونت امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان نیز در رابطه با برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه گفت: جامعه دانشگاهی نیازمند تحرک، شادابی و نشاط، پویایی و رقابت سالم دانشجویی است.

وی افزود: یکی از فاخرترین برنامه‌هایی که سازمان امور دانشجویان دارد در رویکرد جدید و در مدیریت جدید طراحی و اجرا شده المپیاد ورزش‌های فناورانه است، این المپیاد سعی می‌کند تا آن فضای المپیادی را وارد جامعه کند.

المپیاد ورزش‌های فناورانه در سه حوزه ورزش‌های دیجیتال و فیجیتال، فناوری و نوآوری برگزار می‌شود.

در حوزه ورزش‌های رباتیک شرکت کننده‌ها با تلفیق دانش نظری و فعالیت‌های عملی با یک دیگر به رقابت می‌پردازند و در حین مسابقه با فناوری‌های روز و حل چالش‌های فناورانه آشنا می‌شوند.

در یکی دیگر از رویدادهای مهم این المپیاد دانشجویان با ارتقای روحیه تیمی، طراحی ربات‌های ورزشی را تجربه می‌کنند.

المپیادهای ورزشی رباتیک در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود و دانشجویان علاقمند می‌توانند باتوجه به علاقمندی‌های خود در این رشته‌ها ثبت‌نام کنند.

حوزه ورزش‌های دیجیتال و فیجیتال، شرکت کننده‌ها باید با استفاده از تجهیزات الکترونیکی و در فضای مجازی با یکدیگر رقابت می‌کنند، ورزش‌های دیجیتال به صورت فردی و گروهی انجام می‌شود.
جزئیات مسابقه تحلیل بیو مکانیکی

مسابقه در روز اول با عنوان (تحلیل بیو مکانیکی و آسیب شناسی فعالیت ورزشی) است که عمدتاً دانشجویان تربیت بدنی، مهندسی پزشکی، ریاضیات و فیزیک در آن شرکت می‌کنند اما محدودیتی برای دانشجویان دیگر وجود ندارد.
روز دوم مسابقه، بخش آسیب شناسی حرکات ورزشی برگزار خواهد شد که بر اساس آن نمودارهای گیت ورزشکاران و اطلاعات سینماتیک یک فعالیت ورزشی در اختیار ورزشکاران قرار می‌گیرد و شرکت کنندگان باید با استفاده از تحلیل بردارها و یا نرم افزارهای مهندسی به تحلیل آسیب ورزشی و میزان آن می‌پردازند.

لازم به ذکر است؛ علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به نشانی Setav.ir/stso نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

کد خبر 750670

دیگر خبرها

  • توسعه و پیشرفت بی سابقه بولینگ و بیلیارد لرستان
  • حسینی آذرخوارانی سکان‌دار هیئت اتومبیل‌رانی و موتورسواری استان اصفهان شد
  • حسینی آذرخوارانی سکان دار هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان اصفهان شد
  • همه چیز درباره المپیاد ورزش‌های فناورانه + لینک ثبت نام
  • پیشرفت ۹۰ درصدی مرحله اول تکمیل ورزشگاه تختی قم
  • پیشرفت ۹۰ درصدی مرحله اول ورزشگاه تختی
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • مجیدی: ورزشکاران حرفه‌ای اسکیت نیاز به حمایت بیشتری دارند
  • پیشرفت ورزش استان یزد با همکاری تمامی نهاد‌ها
  • تجلیل از دختران مدال‌آور ‌رشته‌های‌ ووشو و کاراته در مشهد