Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاره‌های روسی از مسابقات بین‌المللی منع شده‌اند و به راحتی راه را برای موفقیت رقبای خود هموار می‌کنند.

به گزارش ایران اکونومیست و به نقل از راشاتودی،  اگر می خواهید در هر ورزشی قهرمان جهان شوید، باید بهترین ها را شکست دهید اما پس از محرومیت روس‌ها توسط تعدادی از فدراسیون های ورزشی به دلیل درگیری در اوکراین، به نظر می رسد صعود به اوج در برخی مسابقات برای برخی از رقبای ورزشکاران روسی بسیار آسان‌تر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در اینجا، نگاهی به شش ورزش می اندازیم که قهرمان شدن در آنها اکنون بدون نیاز به غلبه بر  ورزشکاران مدعی روسی امکان پذیر است.

کشتی

اتحادیه جهانی کشتی در ماه مارس تأیید کرد که از توصیه کمیته بین المللی المپیک (IOC) پیروی می کند تا از شرکت ورزشکاران روس برای تورنمنت‌های آتی خودداری کند. بنابراین این ورزش از یکی از موفق ترین منابع استعداد خود محروم شد. اتحادیه جهانی کشتی به نظارت بر وضعیت اوکراین ادامه خواهد داد و هر گونه تصمیمات فوری را با پیشرفت اوضاع اتخاذ خواهد کرد.

درست قبل از اعلام این ممنوعیت، روسیه اعلام کرد که ورزشکاران خود را به مسابقات قهرمانی اروپا زیر ۲۳ سال یا مسابقات مشابه بزرگسالان که اخیرا در بوداپست به پایان رسیده است، اعزام نخواهد کرد.

به‌ویژه در کشتی آزاد، روسیه ستارگان بزرگی مانند عبدالرشید سعدالله‌یف و حاجی مراد گاتسالوف در سال‌های اخیر داشته است. 

در مسابقات جهانی کشتی سال گذشته در نروژ، کشتی گیر آزاد مردان روسیه در مجموع سه طلا و ۸ مدال کسب کرد. آنها در رنکینگ تیمی در آن رشته و همچنین کشتی فرنگی در صدر قرار گرفتند. به نظر می رسد روسیه در بلگراد در ماه سپتامبر غایب باشد و مسیری آسان تر برای رسیدن به قله برای برخی از رقبا خواهد بود.

اسکیت 

اتحادیه بین‌المللی اسکیت (ISU) اسکیت‌بازان روسی و بلاروسی را در اول مارس تا اطلاع ثانوی از رقابت محروم کرد. غیبت روس ها در مسابقات جهانی مون‌پلیه بسیار چشمگیر بود. جایی که بازیکنانی مانند آنا شچرباکووا قهرمان المپیک، کامیلا والیوا دارنده امتیاز ارشد جهانی و الکساندرا تروسوا غایب بودند. 

برای نشان دادن تسلط روسیه بر اسکیت بازی، باید دانست که هر سه جایگاه روی سکوی انفرادی زنان در مسابقات جهانی سال گذشته توسط روس ها کسب شد و شچرباکووا در صدر جدول قرار گرفت. کائوری ساکاموتوی ژاپنی عنوان قهرمانی بانوان سال را به خود اختصاص داد ولی رکورد او فاصله زیادی با ورزشکاران روس داشت.

اسکی کراس کانتری

در بازی‌های المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ بیش از یک سوم از ۳۲ مدال کسب شده توسط تیم روسیه در مسابقات اسکی کراس کانتری به دست آمد. ستارگان روس در مجموع ۱۱ مدال کسب کردند حتی بیشتر از نروژ، اگرچه نروژی ها چین را با ۵ مدال طلا در مقایسه با ۴ مدال روسیه ترک کردند.

ژیمناستیک

ژیمناستیک را می توان  ورزش دیگری معرفی کرد که در آن روسیه یک قدرت سنتی است اما ورزشکاران آن در حال حاضر تعلیق هستند. تیم روسیه در جدول مدال‌های ژیمناستیک ۲۰۲۰ توکیو تنها پس از چین دوم شد و در مجموع ۱۰ مدال به دست آورد. پیروزی تیم زنان به ویژه برای پایان دادن به سلطه آمریکا در این بخش قابل توجه بود. آنها همچنین قرار است مسابقات قهرمانی اروپا در ژیمناستیک ریتمیک  را از دست بدهند. همچنین مسابقات جهانی ژیمناستیک هنری در ماه های آتی در لیورپول برگزار می شود.

شنا 

پس از اینکه در ابتدا اعلام شد ورزشکاران روس و بلاروس اجازه دارند به عنوان بی طرف در مسابقات جهانی شنای امسال در بوداپست شرکت کنند، فدراسیون جهانی شنا (فینا) این تصمیم را لغو کرد و حضور این دو کشور را در رقابت ها ممنوع اعلام کرد.  

نتیجه به این معنی است که افرادی مانند اوگنی رایلوف، قهرمان دوگانه المپیک روسیه در رقابت های جهانی غایب خواهد بود، اگرچه این شناگر ۲۵ ساله هنوز سال‌های زیادی پیش روی خود دارد.

هاکی روی یخ

در سال‌های اخیر پیشرفت روسیه در این رشته نسبت به دوران  شوروی کمتر بوده ولی هاکی در روسیه همچنان محبوبیت زیادی دارد. بزرگترین افتخار اخیر، طلای مردان در بازی های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ بود. روسیه از سال ۲۰۱۴ تاکنون موفق به کسب سه مدال برنز و دو مدال نقره در مسابقات جهانی شده است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: محرومیت روسیه ، حمله روسیه به اوکراین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: محرومیت روسیه حمله روسیه به اوکراین مسابقات جهانی ورزشکاران روس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۰۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتی‌گیر بوشهری به مدال برنز رسید

به گزارش خبرنگار مهر، سومین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی، گرامیداشت رحیم علی آبادی روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ماه با حضور کشتی گیرانی از کشورمان و نمایندگان کشورهای ارمنستان، قزاقستان و عراق در سالن حسین رضازاده شهر اردبیل برگزار شد.

در این مسابقات چهار کشتی گیر و یک مربی از بوشهر در این مسابقات حضور داشتند.

در این مسابقات در وزن ۵۵ کیلوگرم «عبدالرحیم وحیدفر» در این مسابقات به مدال با ارزش برنز دست یافت.

این دومین مدال بین المللی تاریخ ورزش کشتی استان در ۲ سال اخیر است.

کد خبر 6089431

دیگر خبرها

  • سرمربی تایلند: ایران مثل قبل، رقبا را آسان نمی‌برد
  • در سال ۱۴۰۲ در ورزش خراسان رضوی چه گذشت؟
  • کسب ۵ مدال طلا نشانه موفقیت ووشو است/ آمریکا حق ما را ضایع کرد
  • درخشش کشتی‌گیر کهگیلویه و بویراحمد در رقابت‌های بین‌المللی
  • کشتی‌گیر بوشهری به مدال برنز رسید
  • دلیل محرومیت چی‌چی اوغلو از المپیک؛ آنتونیو کوتاه می‌آید؟
  • حاشیه مجدد در نشست خبری تن هاخ؛ محرومیت سه رسانه از طرح پرسش
  • پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • انتخابی جام جهانی| زهرا کیانی باز هم طلا گرفت