Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدحسین مصلحی با بیان این خبر افزود: از این تعداد واحدهای تولیدی ۱۷ محصول گواهی شده به بازار عرضه می‌شود.

وی اضافه کرد: میزان واحدهای سطح کشت گواهی شده یک هزار و ۷۸۵ هکتار و مقدار محصولات گواهی شده ۳۲ هزار تن در سال است.

مصلحی تصریح کرد: میزان واحدهای سطح کشت گواهی شده نسبت به مدت مشابه سال قبل در سطح هکتار ۱۸۰ درصد و در میزان وزن ۶۰۰ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مسؤول، ۷۳ کارشناس کشاورزی در این استان به عنوان مسؤول فنی در امور محصولات گواهی شده فعالیت دارند که همگی آن‌ها دوره‌های آموزش این مهم را سپری کرده‌اند.

رییس گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در مورد محصولات گواهی شده تشریح کرد: قارچ خوراکی، زیتون، پسته، بادام، انگور، گوجه فرنگی، فندوق، زغال اخته، کرفس، کاهو، گشنیز، تره، نعنا، فیسالیس، توت فرنگی، نخود دیم و فلفل دلمه از عمده محصولاتی هستند که نشان حد مجاز آلاینده دارند.

مصلحی برنامه گروه محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی در سال جاری را تکمیل اعطای نشان حد مجاز آلاینده برای ۲۲ واحد گلخانه و واحدهای تولید قارچ خوراکی عنوان کرد که تاکنون پنج واحد این نشان را دریافت کرده‌اند.

گفتنی است، نشان حد مجاز آلاینده محصولات اقدامی است که با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل استاندارد و با هدف بهینه کردن مصرف کود و سم در محصولات کشاورزی انجام می‌شود و محصول نهایی گواهی سالم می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان قزوین حد مجاز آلاینده گواهی شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۰۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران رسالت جهاد کشاورزی را تولید دانست و افزود: تولید بذر محصولات کشاورزی در استان با جدیت دنبال می شود و امسال این مشکل چندساله را رفع خواهیم کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در جلسه جهش تولید در دیمزارهای مازندران اظهار داشت: بحث افزایش بهره وری از اراضی کشاورزی به عنوان یک استراتژی مطرح است و هم اکنون میانگین سرانه زمین در کشور 3.2 هکتار است که اگر به کمتر از این میزان برسیم با کاهش بهره وری در اراضی مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه در واردات دانه‌های روغنی توسط واردات کنندگان  خرید محصولات داخلی با قیمت مصوب از کشاورزان انجام می‌شود تصریح کرد: بلافاصله پس از پرداخت وجه به کشاورزان  اجازه واردات به  شرکت‌ها داده می‌شود.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: بلوک بندی اراضی کشاورزی یکی از راهکارهای مقابله با کوچک شدن اراضی است  و اگر می‌خواهیم به بهره وری دست یابیم به صورت پهنه بندی اراضی باید مدیریت شوند.

وی، افزود: مدیریت زراعی منسجم بر اراضی کشاورزی راهی بر افزایش بهره وری مزارع به شمار می‌آید.

مهاجر اظهار کرد: نیاز داریم در مازندران  کارهای زیربنایی نظیر احداث انبارهای فنی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی انجام شود.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: درباره شرکت خدمات حمایتی و تعاون روستایی وظیفه اصلی آن تامین نهاده‌های کشاورزی نظیر کود و سم بوده که باید بر اساس رسالت اصلی عمل کنند.

بابک مومنی رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران هم در این جلسه رسالت جهاد کشاورزی را تولید دانست و افزود: تولید بذر محصولات کشاورزی در استان با جدیت دنبال می شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال این مشکل چندساله را رفع خواهیم کرد.

مومنی همچنین افزود: تامین و تولید بذر محصولات کشاورزی استان با مباشرت شرکت خدمات حمایتی پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • قطع آب و خسارت به محصولات دغدغه‌ی کشاورزان قزوینی+ فیلم
  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • احیای ۲۳۹ واحد راکد کشاورزی در لرستان
  • طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت
  • خبر وزیر کشاورزی درباره شکر؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد