Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-28@04:09:04 GMT

کروناویروس می‌تواند موجب آریتمی قلبی شود

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۰۸۷۵

کروناویروس می‌تواند موجب آریتمی قلبی شود

ایران اکونومیست-طبق یک مطالعه جدید، سلول‌های خاصی درون قلب که تپش آن را تنظیم می‌کنند، می‌توانند به کروناویروس آلوده شوند.

 عفونت این سلول‌های خاص که به عنوان سلول‌های ضربان ساز شناخته می‌شوند و شامل گره سینوسی هستند، می‌تواند منجر به ضربان نامنظم قلب شده و باعث افزایش یا کاهش سرعت ضربان قلب شود.

ناهنجاری‌های قلبی یکی از علائم شایع کووید ۱۹ است و می‌تواند نتیجه تأثیر کروناویروس بر سلول‌های ضربان‌ساز تخصصی قلب باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطالعات الکتروکاردیوگرام (EKG) محققان دانشگاه نیویورک روی بیماران کووید ۱۹، «تاکی کاردی» (افزایش سرعت ضربان قلب) را به عنوان یکی از شایع‌ترین ناهنجاری‌های مشاهده شده توصیف کرده است. علاوه بر این، مطالعات نشان داده‌اند که ۵۶ درصد از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بستری در بیمارستان با تب نیز با «برادی کاردی» (کاهش سرعت ضربان قلب) مواجه هستند.

شواهد نشان می‌دهد هنگامی که سلول‌های ضربان ساز آلوده به کروناویروس می‌شوند، فرآیند خودتخریبی «فروپتوز»، مرگ سلولی وابسته به آهن، از درون گره سینوسی شروع می‌شود.

محققان دریافتند که سلول‌های ضربان ساز قلب به طور خاصی در برابر فروپتوز ناشی از عفونت کروناویروس آسیب پذیر هستند.

یک غربالگری شیمیایی نشان داد که داروهای دفروکسامین و ایماتینیب می‌توانند فروپتوز ناشی از کروناویروس را در سلول‌های ضربان ساز قلب مهار کنند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۰۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برگزار می‌شود

چهارمین جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خونساز و سلول درمانی ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در بیمارستان شریعتی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، چهارمین جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول های بنیادی خونساز و سلول درمانی ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در بیمارستان شریعتی برگزار می شود.

این جشنواره تحت عنوان جایزه پرفسور اردشیر قوام زاده توسط پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی، پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سل تراپی دانشگاه علوم پزشکی تهران برپا می شود.

پیوند سلول های بنیادی خونساز، فناوری ها و محصولات نوین درمانی، سلول درمانی، ژن درمانی و ویروس درمانی، فن آوری و آماده سای تولید محصولات سلولی، مطالعات علوم پایه سلولی و ترجمان بالینی، پزشکی بازساختی، اخلاق در پیوند و سلول درمانی و معرفی ظرفیت ها وظرفیت سازی از محورهای این جشنواره است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • آیا کندن موی سفید باعث زیاد شدن آن میشود؟
  • ویدیو/ تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا
  • جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برگزار می‌شود
  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود
  • سرخ و سفید و دوست‌داشتنی
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟