Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@06:47:50 GMT

پایان فصل ماهیگیری در رودخانه مرزی آستاراچای

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۰۹۶۲

پایان فصل ماهیگیری در رودخانه مرزی آستاراچای

ایسنا/گیلان فرمانده هنگ مرزی آستارا گفت: فصل ماهیگیری در رودخانه مرزی آستاراچای در مرز ایران و جمهوری آذربایجان که از ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز شده بود، به پایان رسید.

سرهنگ هادی قاسمی، فرمانده هنگ مرزی آستارا در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اعلام خبر پایان فصل ماهیگیری در رودخانه مرزی آستارا، اظهار کرد: در طول مدت اعلام شده مجاز، صیادان ساکن حاشیه مرز آستارا با داشتن کارت ماهیگیری رسمی به صید ماهی از رودخانه مرزی آستاراچای پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حضور صیادان ایرانی و آذری به صورت یک روز در میان و در ساعات اعلام شده رسمی از طرف مرزبانان دو کشور انجام و به صیادان دارای کارت صیادی با استفاده از قلاب و تور حق ماهیگیری در این رودخانه مرزی داده شد.

فرمانده هنگ مرزی آستارا با بیان اینکه مهلت صید و صیادی در رودخانه مرزی آستاراچای از ۲۲ فروردین به اتمام رسیده است، گفت: از تاریخ اعلام شده به بعد هرگونه ماهیگیری در این رودخانه مرزی ممنوع می باشد و با هر گونه خروج غیر قانونی از مرز برخورد خواهد شد.

قاسمی، با اشاره به اهمیت مرز و مرزبانی، خاطرنشان کرد: گذرگاه های مرزی آستارا شامل مرزهای زمینی، ریلی و دریایی با حضور مرزبانان مقتدر هنگ مرزی یکی از امن ترین گذرگاه های مرزی جمهوری اسلامی ایران در شمال کشور هستند.

وی با قدردانی از تلاش‌های مرزبانان هنگ مرزی آستارا برای تامین امنیت مرزهای این خطه از کشور، عنوان کرد: عشق به وطن و خدمت در مناطق مرزی با شرایط جغرافیایی خاص در سرما و گرما راز موفقیت مرزبانان در دفاع از مرزهای کشور است و مرزبانان غیور جانانه از مرزهای وطن حراست می‌کنند.

فرمانده هنگ مرزی آستارا یادآور شد: حراست از مرزهای جمهوری اسلامی ایران به منزله ادامه دادن راه رزمندگان و شهیدان هشت سال دفاع مقدس است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مرزبانی ناجا رودخانه مرزی آستاراچای فرمانده هنگ مرزی آستارا رودخانه مرزی آستاراچای رودخانه مرزی آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۰۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی از این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، غلامحسین تیموری، اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر 84 هزار و 539 تن محصولات کشاورزی با نظارت هفت مرکز قرنطینه گیاهی مستقر در مرزهای رسمی استان سیستان و بلوچستان شامل مرز میلک، پیشین، میرجاوه، گمشاد، چابهار، ریمدان، زاهدان مبادله شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.

وی گفت: از مجموع مبادلات مرزی محصولات بخش کشاورزی، واردات 39 هزار و 225 تن کالاهای شامل برنج، موز و  کنجد و بیش‌ از 44 هزار و 198 تن صادرات محصولات کشاورزی عمدتاً شامل انواع خرما، گوجه فرنگی، هندوانه و سیب درختی  و سایر خشکبار است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان کل ترانزیت محصولات کشاورزی در  یک ماه اول سال که از مرزهای رسمی انجام شده را 1116 تن اعلام کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟
  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • توقیف محموله تلفن همراه آیفون قاچاق در بانه
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی از سیستان و بلوچستان
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه